Urząd Miasta Mons Reale

Miasto w prowincji Bergia i Elfida, pod zarządem Antoniego Moskwicza.
Awatar użytkownika
Maciej II
Król Dreamlandu i Scholandii
Posty: 1081
Rejestracja: 20 sie 2018, 15:15
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Maciej II » 8 lis 2019, 00:29

Ronon Dex pisze:
8 lis 2019, 00:17
Procedura "redukcji hałasu" to koszmar dla każdego pilota. Chyba nie ma drugiej tak bezsensownej i niebezpiecznej procedury w lotnictwie, która jest usankcjonowana przepisami. Zmusza to pilota startującego samolotu do redukcji ciągu silników podczas manewru wznoszenia po starcie i jeszcze często połączonego z manewrem zmiany kierunku lotu. Kompletny idiotyzm... stawiający ludzkie życie poniżej ludzkiej wygody.
Ah tak, pamiętam kiedyś wyboiste lądowanie w Innsbrucku (LOWI) na Tu-154B-2, przy próbie implementacji procedur prawie zginąłem przez przeciągnięcie. Potem się dowiedziałem od bardziej doświadczonych kolegów, że do lądowania w Innsbrucku jednak nie da się stosować miejscowych procedur redukcji hałasu.

http://www.protu-154.org/forum/viewtopic.php?t=12367
Ronon Dex pisze:
8 lis 2019, 00:17
Dlatego od początku nalegałem by ZL RAT umiejscowić niebyt blisko zabudowy miejskiej. Takie "cyrki" są charakterystyczne dla lotnisk wiekowych, które "obrosły miastem" - jednak przy budowie nowego lotniska trzeba przewidywać rozwój miasta i lokować je w pewnym oddaleniu. Zarówno dla wygody, jak i dla bezpieczeństwa.
Tutaj niech się wypowie JE Antoni - najlepiej będzie wiedział gdzie was "posadzić".

Awatar użytkownika
Ronon Dex
Posty: 70
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:19
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Ronon Dex » 8 lis 2019, 07:11

Maciej II pisze:
8 lis 2019, 00:29
Tutaj niech się wypowie JE Antoni - najlepiej będzie wiedział gdzie was "posadzić".
Szczerze mówiąc mam problem z odnalezieniem map KD, a więc poruszam się trochę po omacku.
Turysta z Republiki Bialeńskiej.

Awatar użytkownika
Maciej II
Król Dreamlandu i Scholandii
Posty: 1081
Rejestracja: 20 sie 2018, 15:15
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Maciej II » 8 lis 2019, 12:40

Bardzo dobrą mapę (chyba najlepszą obecnie w Królestwie), przygotował JE Sky. Jak rozumiem nad mapą Mons Reale prace trwają (?).

Obrazek

Awatar użytkownika
Ronon Dex
Posty: 70
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:19
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Ronon Dex » 8 lis 2019, 15:56

Czy ja dobrze widzę? Te zakłady i lotnisko to mają być na wysokości ok. 3000m i w terenie górskim?

Trochę dziwny pomysł na lokalizację...
Turysta z Republiki Bialeńskiej.

Awatar użytkownika
Robert II Fryderyk
Posty: 1381
Rejestracja: 27 lis 2015, 18:56
Herb:
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Robert II Fryderyk » 8 lis 2019, 16:00

Myślę, że mogą być w pobliżu na terenie niższym, wykorzystując góry pobliskie do wyrażenia w nich ukrytych hangarow i hal montażowych. Duch Riese we mnie silny.
Robert II Fryderyk, r. s.
Jaki powinien być Nowy Dreamland? Manifest Nowej Ery Postalfredyzmu.

"Działania bez przedstawienia planu, propozycji nowych zasad jak ma to wyglądać. Słowem bez zasad i żadnego planu, a nawet informacji." — Julian/Laurencjusz at Afera, baridajski wieszcz narodowy.

Awatar użytkownika
Maciej II
Król Dreamlandu i Scholandii
Posty: 1081
Rejestracja: 20 sie 2018, 15:15
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Maciej II » 8 lis 2019, 16:53

Ewentualnie Zeljava...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety znacząca większość Dreamlandu jest górzysta, co przy robieniu większych zoomów map jest widoczne podwójnie dobrze.

Oczywiście, żarty na bok, uważam, że budowa zakładów akurat tam jest podyktowana przede wszystkim silnie lotniczymi zainteresowaniami burmistrza, z którym będzie się łatwo dogadać.

Awatar użytkownika
Andy Sky
Posty: 274
Rejestracja: 20 lis 2012, 20:32
Lokalizacja: Elfidias, Alexiopolis
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Andy Sky » 8 lis 2019, 18:52

Można też symbolicznie uznać że Burmistrz dba o cały region Bergii, z głównym miastem Mons Reale jako siedzibą władz. I w ten sposób potraktować całe przedsięwzięcie i jego lokalizację. Tak czy inaczej zostawiamy to woli burmistrza. A jak się dobrze ulokuje pasy startowe, to będzie można startować bez uruchamiania silników ;)
Maciej II pisze:
8 lis 2019, 12:40
Jak rozumiem nad mapą Mons Reale prace trwają (?).
Ja nie pracuję nad mapą miasta, choć nie powiem - tli mi się to w głowie jako część układanki.
Ronon Dex pisze:
8 lis 2019, 07:11
Szczerze mówiąc mam problem z odnalezieniem map KD, a więc poruszam się trochę po omacku.
Niestety nie jest to intuicyjne w Dreamlandzie, ale pozwoli Pan że podrzucę co nieco, może będzie łatwiej:
https://ww1.dreamland.net.pl/kik/krolew ... graficzny/
https://www.dreamland.net.pl/kik/mapy.html

Awatar użytkownika
Ronon Dex
Posty: 70
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:19
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Ronon Dex » 9 lis 2019, 09:39

Robert II Fryderyk pisze:
8 lis 2019, 16:00
Myślę, że mogą być w pobliżu na terenie niższym, wykorzystując góry pobliskie do wyrażenia w nich ukrytych hangarow i hal montażowych. Duch Riese we mnie silny.
No to w porządku... zweryfikuje plany zakładów i lotniska.

Proszę w takim razie w oparciu o mapę podlinkowaną przez Macieja II podać mi położenie "działki" pod budowę zakładów określając po prostu odległość w kilometrach od miasta oraz kierunek... czyli np. X km na południowy-zachód od miasta. proszę również o ogólną informację jaki to jest teren pod względem geograficzno-przyrodniczym... aby wizualizacje działań były z tym mniej więcej zgodne.
Andy Sky pisze:
8 lis 2019, 18:52
Ja nie pracuję nad mapą miasta, choć nie powiem - tli mi się to w głowie jako część układanki.
Może podsunę jakiś pomysł? Tutaj plany trzech miast znajdujących się na terenie mojego lenna w RB:
- Razorno
- Koga
- Ronin

oraz sama mapka lenna, a w zasadzie Półwyspu Lisewskiego na terenie znajdują się dwa sąsiadujące ze sobą lenna (bo nie było w tym przypadku sensu robić dwóch odrębnych map).

Te plany może nie są specjalnie atrakcyjne wizualnie, bo zostały wykonane w sposób maksymalnie prosty (aby ich wykonywanie nie zajmowało za dużo czasu) - ale dają wystarczającą wiedzę w temacie "co gdzie jest".
Turysta z Republiki Bialeńskiej.

Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Komisarz Wyborczy Królestwa
Posty: 87
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
Numer GG: 24755681
Lokalizacja: Mons Reale, królestwo Scholandii
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Antoni Moskwicz » 9 lis 2019, 15:41

Mapy próbuję tworzyć, chociaż problemem dla mnie jest cały czas ich skalowanie oraz ukształtowanie terenu. Najbardziej zaawansowane prace są prowadzone nad planem lotniska - pierwotnie umieszczone jest ok. 4.8 km od miasta na wysokości 2404 m n.p.m., pas jest w kierunkach 16-34 (162°-342°) i ma długość 2511 m (rozważam wydłużenie do 3000 m z powodu wysokości i zamiaru obsługi samolotów kategorii D). ILS CAT II dla kierunku 16.

Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Komisarz Wyborczy Królestwa
Posty: 87
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
Numer GG: 24755681
Lokalizacja: Mons Reale, królestwo Scholandii
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Antoni Moskwicz » 9 lis 2019, 16:39

Ale teraz, przy tworzeniu mapy TMA w wersji wektorowej, odległość wyszła 5.7 km.

Awatar użytkownika
Ronon Dex
Posty: 70
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:19
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Ronon Dex » 10 lis 2019, 16:40

Antoni Moskwicz pisze:
9 lis 2019, 15:41
Mapy próbuję tworzyć, chociaż problemem dla mnie jest cały czas ich skalowanie oraz ukształtowanie terenu. Najbardziej zaawansowane prace są prowadzone nad planem lotniska - pierwotnie umieszczone jest ok. 4.8 km od miasta na wysokości 2404 m n.p.m., pas jest w kierunkach 16-34 (162°-342°) i ma długość 2511 m (rozważam wydłużenie do 3000 m z powodu wysokości i zamiaru obsługi samolotów kategorii D). ILS CAT II dla kierunku 16.
Antoni Moskwicz pisze:
9 lis 2019, 16:39
Ale teraz, przy tworzeniu mapy TMA w wersji wektorowej, odległość wyszła 5.7 km.
Cóż... ja problem skalowania rozwiązałem w tej sposób, że najpierw tworząc mapę podstawową (na początku 2014), jednocześnie stworzyłem siatkę topograficzną dla map Bialenii. W ten sposób robiąc kolejne mapy lub wycinki w innej skali mam jasny punkt odniesienia. Zresztą robiąc inne mapy np. krajów na Nordacie wykorzystałem tą samą siatkę (liczona jest od równika i południka zero wg Pel Nandera - bo wtedy ta mapa była powszechnie stosowana), co powoduje, że nie mam problemu ze skalowaniem, ustalaniem położenia itd... a do tego podobnie jak na realowych mapach topograficznych można łatwa opisać umiejscowienie każdego obiektu.

Wracając jednak do kwestii lokalizacji Zakładów RAT - to chyba można w jakimś przybliżeniu podać mi gdzie mam je umiejscowić? Podobnie jak chyba można jakoś opisać jak wygląda geograficzno-przyrodniczo ten teren? Skoro szczegółowych map nie ma... to robiąc ten nowy plan Zakładów raczej nie będę sprzeczny z Waszymi dotychczasowymi ustaleniami.
Turysta z Republiki Bialeńskiej.

Awatar użytkownika
Maciej II
Król Dreamlandu i Scholandii
Posty: 1081
Rejestracja: 20 sie 2018, 15:15
Kontakt:

Re: Urząd Miasta Mons Reale

Post autor: Maciej II » 11 lis 2019, 02:06

No dobrze, w związku z niewielkim przestojem w pracach - moja propozycja jest następująca - Armia Królewska zakupuje 20 ha ziemi 30 km na wschód od miejscowości Jouna i 10 km na północny-zachód od miasta Silva Rerum pod budowę zakładów RAT.
Do tego zostaje zamówione doprowadzenie przyłącza energetycznego przemysłowego. Kraj, czy też miejscowy samorząd może nam wystawić rachunek zwyczajną drogą.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mons Reale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość