Rozwiązanie WKE. Nowa formuła współpracy KD — KE

Komisja jest organizacją międzynarodową — gremium obejmującym przedstawicieli rządów Dreamlandu i Elderlandu.
Awatar użytkownika
Alfred
król-senior
Posty: 2535
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
NIM: 196135
Kontakt:

Rozwiązanie WKE. Nowa formuła współpracy KD — KE

Post autor: Alfred »

Panowie, Towarzysze,

ustanowienie Wspólnoty Korony Ebruzów miało w zamiarze „zaznaczyć nowy etap w procesie integracji między polskimi państwami internetowymi”. Po sześciu latach musimy skonstantować: nie udało się. Grono członków Wspólnoty ogranicza się do Dreamlandu; co więcej, w powszechnej świadomości Wspólnota stała się synonimiczna z Oboma Królestwami. Dziś trudno sobie wyobrazić, żeby jakiekolwiek państwo zewnętrzne zgłosiło do niej akces.

Tym samym jest ona bytem zbędnym. Współpraca dreamlandzko-elderlandzka może się manifestować w prostszej formule relacji bilateralnych. Przedkładam Wam projekt Traktatu o szczególnie pogłębionej współpracy, który nakreśli nowe ramy wzajemnych stosunków naszych państw.

Na wstępie następuje określenie zasadniczych założeń relacji Obu Królestw. Uznają one wzajemnie swoje istnienie i suwerenność, wyrzekają się między sobą agresji i przemocy oraz zobowiązują do prowadzenia szczególnie pogłębionej współpracy. Królestwa pozostają wzajemnie odrębne i niezależne, obowiązane są jednak uwzględniać wzajemnie swoje interesy w polityce państwowej. Dotyczy to szczególnie polityki zagranicznej; Dreamland i Elderland mają konsultować wzajemnie zawierane z państwami trzecimi umowy dotyczące interesów drugiej strony. Dopuszcza się posiadanie podwójnego obywatelstwa.

W dalszej części traktat recypuje postanowienia kwietniowego Traktatu o udostępnieniu infrastruktury informatycznej oraz niezawartego jeszcze dreamlandzko-elderlandzkiego paktu obronnego. Dopuszcza się służbę obywateli dreamlandzkich w elderlandzkich siłach zbrojnych i odwrotnie.

Celem wykonania traktatu ustanawia się formalnie Komisję do Spraw Wspólnych. Jej przewodniczącym ma być Król, a pozostałymi członkami — przedstawiciele rządów dreamlandzkiego i elderlandzkiego (z obu stron po tyle samo osób). Szczegółowo skład ma być ustalony w drodze porozumienia wykonawczego. Rozwiązanie to ma zapobiec dezaktualizacji traktatu w przypadku zmiany struktury egzekutywy w którymś z Królestw.

W części końcowej uchyla się Kartę Wspólnoty Korony Ebruzów, wspomniany wyżej Traktat o udostępnieniu infrastruktury informatycznej oraz inne traktaty, jakie byłyby niezgodne lub pkrywałyby się z traktatem przedłożonym. Wyrażenie zgody na związanie się traktatem ma się odbyć przez ratyfikację. Jego okres wypowiedzenia wynosi miesiąc, przy czym Królestwu Elderlandu przysługuje szczególna ochrona — w przypadku wypowiedzenia traktatu przez Dreamland postanowienia traktatu dotyczące udostępniania Elderlandowi elementów infrastruktury informatycznej utracą moc dopiero po 3 miesiącach.

Zapraszam do dyskusji.
TRAKTAT
O SZCZEGÓLNIE POGŁĘBIONEJ WSPÓŁPRACY


Państwa-Strony niniejszego traktatu: Królestwo Dreamlandu i Królestwo Elderlandu,
zważając na ich wspólną historię i więzy przyjaźni, a także ich szczególnie bliskie stosunki,
zważając na wyczerpanie się dotychczasowej formuły ich współpracy,
uzgodniły, co następuje:
1 — Postanowienia ogólne
(1) Państwa-Strony uznają się wzajemnie za suwerenne państwa i podmioty prawa międzynarodowego.
(2) Państwa-Strony wyrzekają się we wzajemnych stosunkach agresji i przemocy.
(3) Państwa-Strony prowadzą szczególnie pogłębioną współpracę zgodnie z niniejszym traktatem. Żadne z postanowień niniejszego traktatu nie znosi ani nie ogranicza wzajemnej odrębności i niezależności Państw-Stron.
2 — Współpraca w ogólności
(1) Każde z Państw-Stron będzie uwzględniać w swojej polityce, szczególnie polityce zagranicznej, interesy drugiego z Państw-Stron.
(2) Rząd każdego z Państw-Stron, przed zawarciem z państwem trzecim porozumienia, które dotyczy interesów drugiego z Państw-Stron, zasięgnie opinii rządu tego Państwa-Strony i w miarę możliwości opinię tę uwzględni.
(3) Żadne z Państw-Stron nie będzie zabraniać swoim obywatelom posiadać obywatelstwo drugiego z Państw-Stron ani sprawować jego urzędy; nie będzie też nakładać na swoich obywateli jakichkolwiek sankcji z przyczyny posiadania obywatelstwa drugiego z Państw-Stron lub sprawowania jego urzędów.
(4) Państwa-Strony będą, w miarę potrzeb społecznych, prowadzić współpracę kulturalną, naukową i gospodarczą.
3 — Współpraca w sprawach infrastruktury informatycznej
(1) Królestwo Dreamlandu będzie udostępniać Królestwu Elderlandu elementy infrastruktury informatycznej: wyodrębnioną przestrzeń na serwerze WWW, subdomenę „elderland” w ramach domeny używanej przez Królestwo Dreamlandu, bazę bądź bazy danych SQL oraz wyodrębnioną część grupy dyskusyjnej będącej naczelną przestrzenią komunikacji w Królestwie Dreamlandu.
(2) Królestwu Dreamlandu będzie udostępniać Królestwu Dreamlandu co najmniej jedną bazę danych SQL. Na żądanie rządu Królestwa Elderlandu, Królestwo Dreamlandu w miarę możliwości utworzy i będzie udostępniać Królestwu Elderlandu dalsze bazy danych SQL.
(3) Udostępniane Królestwu Elderlandu elementy infrastruktury informatycznej będą podlegać jego władzy państwowej; nie będą podlegać władzy państwowej Królestwa Dreamlandu.
(4) Królestwo Dreamlandu będzie konserwować elementy infrastruktury informatycznej udostępniane Królestwu Elderlandu oraz zapewniać należyte funkcjonowanie tych samych.
4 — Współpraca w sprawach obronności
(1) Państwa-Strony będą uważać zbrojną napaść na co najmniej jedno z nich za napaść na oba Państwa-Strony oraz podejmą wobec niej niezwłoczne przeciwdziałania. Zakres tych przeciwdziałań określi porozumienie rządów Państw-Stron.
(2) W przypadku zagrożenia bytu, suwerenności, integralności terytorialnej lub bezpieczeństwa Państwa-Strony, na żądanie jego rządu drugie z Państw-Stron udzieli temu Państwu-Stronie wszelkiej potrzebnej wojskowej, dyplomatycznej i innej pomocy.
(3) Państwa-Strony będą współdziałać w zakresie dyplomacji i obronności wobec państw trzecich celem ochrony słusznych interesów Państw-Stron. Zakres współdziałania określi każdorazowo porozumienie rządów Państw-Stron.
(4) Celem wykonania postanowień niniejszej sekcji siły zbrojne każdego z Państw-Stron będą mogły przemieszczać się przez terytorium drugiego z Państw-Stron oraz stacjonować na tym samym.
(5) Żadne z Państw-Stron nie będzie zabraniać swoim obywatelom służby w siłach zbrojnych drugiego z Państw-Stron; nie będzie też nakładać na swoich obywateli jakichkolwiek sankcji z przyczyny służby w siłach zbrojnych drugiego z Państw-Stron.
5 — Komisja do Spraw Wspólnych
(1) Celem wykonania postanowień niniejszego traktatu Państwa-Strony ustanawiają Komisję do Spraw Wspólnych.
(2) Siedzibą Komisji do Spraw Wspólnych będzie Królewskie Miasto Ekorre w Królestwie Dreamlandu.
(3) Komisja do Spraw Wspólnych będzie obradować pod przewodnictwem Króla Dreamlandu i Elderlandu. W skład Komisji do Spraw Wspólnych będą wchodzić nadto przedstawiciele obu Państw-Stron w równych liczbach. Skład Komisji do Spraw Wspólnych określi szczegółowo porozumienie rządów Państw-Stron.
6 — Uchylenie dotychczasowych traktatów
(1) Traci moc Karta Wspólnoty Korony Ebruzów; Wspólnota Korony Ebruzów ulega rozwiązaniu.
(2) Traci moc Traktat o udostępnieniu infrastruktury informatycznej, zawarty dnia 2 kwietnia 2017 r. w Elderze.
(3) Tracą moc inne traktaty między Państwami-Stronami w zakresie, w jakim traktat niniejszy powtarza ich postanowienia albo jest sprzeczny z tymi samymi.
7 — Moc obowiązująca traktatu
(1) Traktat niniejszy nabędzie moc obowiązującą po jego ratyfikacji przez oba Państwa-Strony.
(2) Każde z Państw-Stron może wypowiedzieć niniejszy traktat. Traktat utraci moc obowiązującą po upływie miesiąca od daty zawiadomienia drugiego z Państw-Stron o jego wypowiedzeniu; w przypadku wypowiedzenia traktatu przez Królestwo Dreamlandu sekcja 3 traktatu utraci moc obowiązującą po upływie 3 miesięcy od tego samego czasu.
Zawarto w Ekorre, dnia …
Za Królestwo Dreamlandu: …[lim]Za Królestwo Elderlandu: …
[/justify]
(—) Alfred de Ebruz, r. s.
salus rei publicae suprema lex esto!
Awatar użytkownika
Alfred
król-senior
Posty: 2535
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
NIM: 196135
Kontakt:

Re: Rozwiązanie WKE. Nowa formuła współpracy KD — KE

Post autor: Alfred »

Jakieś reakcje?
(—) Alfred de Ebruz, r. s.
salus rei publicae suprema lex esto!
Awatar użytkownika
RomanoPorfavor
Posty: 3638
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:31
NIM:
Kontakt:

Re: Rozwiązanie WKE. Nowa formuła współpracy KD — KE

Post autor: RomanoPorfavor »

Przepraszam najmocniej za brak reakcji. Miałem odpowiedzieć, uciekło mi to z pamięci w natłoku innych spraw.

Postaram się odnieść jutro w ciągu dnia.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka
/-/ ppłk bryg. kontr. Benedictus Juan Maximiliano Romano de Malagretta y Pigafieta da Cano del Porfavor
vel Prezerwatyw Tradycja Radziecki (MW) vel Mubarak Zprzcz (ŚKW)
Awatar użytkownika
RomanoPorfavor
Posty: 3638
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:31
NIM:
Kontakt:

Re: Rozwiązanie WKE. Nowa formuła współpracy KD — KE

Post autor: RomanoPorfavor »

Towarzyszu Monarcho,

Po lekturze powyższej propozycji nasuwa mi się jedno główne pytanie: co byłoby w przypadku tej zmiany wartością dodaną?

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że WKE nie jest specjalnie udaną organizacją (jak zdecydowana większość organizacji międzymikronacyjnych), a jej poszerzanie jest obecnie mało prawdopodobne (choć historycznie miała chyba też innych członków niż Dreamland i Elderland, o ile się nie mylę?). Jej znaczenie jest obecnie głównie symboliczne - jako reprezentacja unii personalnej wiążącej KD i KE.

Tym niemniej, nie odczuwam, żeby istnienie WKE, niezależnie od jej bierności, było dla którejś ze stron obciążeniem czy utrudnieniem. Nawet biurokracja niespecjalnie by się zmieniła. Likwidowanie WKE i zastępowanie istniejącego porządku z grubsza tym samym ale bez własnego trzyliterowego skrótu jest w mojej opinii niespecjalnie produktywne ani korzystne dla kogokolwiek.

Tak więc, o ile realizacja tego pomysłu jest oczywiście do zrobienia, jeżeli Elderland wyrazi taką chęć, ale czy przelewanie z pustego w próżne jest coś, co w chwili obecnej potrzebujemy w zakresie wzajemnych stosunków?
/-/ ppłk bryg. kontr. Benedictus Juan Maximiliano Romano de Malagretta y Pigafieta da Cano del Porfavor
vel Prezerwatyw Tradycja Radziecki (MW) vel Mubarak Zprzcz (ŚKW)
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Rozwiązanie WKE. Nowa formuła współpracy KD — KE

Post autor: Daniel von Witt »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Brak BBCode!!!

Wasza Królewska Mość,
Wasza Ekscelencjo,

zgadzam się z Jego Ekscelencją Ministrem Radzieckim: rolowanie WKE nic szczególnego nie da, a powyższy traktat to tylko ujednolicenie w jednym dokumencie spraw dotychczas poruszanych przez Dreamland i Elderland, co nie oznacza - że jedynych do poruszenia w przyszłości. Większe możliwości współpracy daje ramowa Karta WKE. Ponadto jestem przeciwny łączeniu wielu spraw w jednym traktacie szczegółowym, gdyż, dajmy na to, rezygnacja przez Elderland z forum Dreamlandu musiałaby oznaczać wypowiedzenie całego traktatu, także dotyczącego spraw obronnych, a w przyszłości - może i innych. To niepotrzebne.

Nie jestem więc zwolennikiem likwidacji WKE. Jest to pewna marka, którą może wzmocnić polityka Korony, jako głównego spoiwa państwa dreamlandzkiego i elderlandzkiego. Uważam więc, że WKE powinna być promowana polityką i autorytetem Korony, szczególnie wtedy, gdy oba państwa nieszczególnie z sobą współpracują. Inaczej: w okresach bessy w współpracy międzyrządowej, Król powinien mocniej angażować się w podkreślanie istoty WKE, o której można oczywiście dalej dyskutować.

(-) Daniel von Witt
Lord Strażnik Koronny
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Rozwiązanie WKE. Nowa formuła współpracy KD — KE

Post autor: Daniel von Witt »

Już w 2013 albo 2014 roku pojawiały się różne koncepcje rozwoju i ewolucji WKE. Poniżej przedstawiam materiał z listy dyskusyjnej dla ówczesnych oficjeli. Listę kontrolował Marcin Mikołaj, a ja nie mam dziś do niej żadnego dostępu. Mam jednak dostęp do tego materiału, który może się przydać kiedyś do czegoś, a nawet jeśli nie - to zostanie dla potomnych.

(-) kmdr ppor. Daniel von Witt
Lord Strażnik Koronny

Rozwój Wspólnoty Korony Ebruzów
Materiał dla uczestników grupy dyskusyjnej WKE
I.WSTĘP

Zasadniczo popieram tezy i założenia nakreślone przez Jego Ekscelencję Simona McMelkora, dlatego postaram się zwięźle uzupełnić o własne spostrzeżenia i sugestie. Swoją wypowiedź podzielę na podmiotowy i przedmiotowy kształt Wspólnoty Korony Ebruzów, jaki osobiście widzę na tym etapie naszych planów. Wyjdę jednak od określenia poziomów integracji i związanych z nimi wymogów uzyskania członkostwa w danym poziomie. Wiąże się to ściśle z nakreślonymi przez JE Simona McMelkora niuansami i potencjalnymi problemami, jakie spotykają państwa wybierające tę ścieżkę rozwoju.

II.POZIOMY INTEGRACJI

Poziom I – Duża autonomia, mały udział w rządzeniu WKE
Poziom II – Duża integracja, duży udział w rządzeniu WKE
Poziom III – Dom Ebruzów, zespolenie niektórych organów i polityk, duży udział w rządzeniu WKE

Proporcje i zakres tych poziomów udziału w Wspólnocie omówiony zostanie w dalszej części mojej wypowiedzi.

III.PRZEDMIOTOWE UJĘCIE WKE

Mówiąc o przedmiocie wyodrębniam polityki, które chociażby częściowo na dowolnym poziomie integracji w Wspólnocie będą wspólne. To polityki:
  • zagraniczna
  • dynastyczna (w przypadku członków o ustroju monarchii)
  • sprawiedliwości (ściśle sądownictwa i policyjna)
  • obywatelstwa i przepływu osób
  • wojskowa
  • ustroju gospodarczego (przynależności do systemu gospodarczego)
  • handlowo-walutowa
Kształt danej polityki zostanie opisany przez wizję hipotetycznego państwa członkowskiego Wspólnoty Korony Ebruzów na danym poziomie integracji.
POLITYKA ZAGRANICZNA
Poziom / Nazwa / Znaczenie dla kraju / Znaczenie dla WKE

1 / Kooperacyjna / własne służby dyplomatyczne, narodowa polityka zagraniczna, samodzielne prowadzenie / konieczność zgodności polityki narodowej z doktryną WKE, konieczność informowania o strategicznych działaniach

2 / Koordynacyjna / służby dyplomatyczne stanowi tylko minister właściwy ds. polityki zagranicznej lub inna osoba odpowiedzialna (najczęściej głowa państwa), brak własnych ambasad / polityka koordynowana przez ministrów, ambasady Dreamlandu wspólne dla krajów na tym etapie

3 / Spójna / brak własnych służb dyplomatycznych / prowadzenie jednej polityki zagranicznej przez służby Korony Ebruzów
1.Polityki na pierwszym poziomie integracji

Kraj członkowski w kwestii polityki zagranicznej posiada własne służby dyplomatyczne i prowadzi narodową politykę zagraniczną, która nie może być sprzeczna z doktryną polityki zagranicznej Wspólnoty. Ponadto kraj członkowski o strategicznych posunięciach w jej prowadzeniu musi informować Wspólnotę. W ten sposób możliwe jest koordynowanie prowadzonych polityk zagranicznych przez wszystkie kraje WKE, jednak kraje na tym etapie integracji prowadzą ją same.
Polityka dynastyczna w przypadku monarchii ulega drobnej zmianie – kraj członkowski zgadza się na zwierzchność monarchy dreamlandzkiego jako głowy całej Wspólnoty. Zachowuje się jednak dom rodzimy i wewnątrz kraju panuje dynastia dotychczasowa. Zasady ustrojowe dotyczące monarchii w danym państwie członkowskim się nie zmieniają.

Polityka sądownictwa i policyjna – kraj członkowski zachowuje własny wymiar sprawiedliwości (sądy) jednak uczestniczy w konwencji policyjnej i ściganiu przestępstw na terenie całej Wspólnoty – przestępstwo popełnione w dowolnym kraju jest ścigane na terenie całej Wspólnoty. Polityka ta wiąże się ściśle z kolejną.

Polityka obywatelstwa i przepływu osób – obywatel kraju członkowskiego jest jednocześnie obywatelem Wspólnoty, ale nie jest obywatelem innego kraju członkowskiego. Przepływ osób jest zupełnie swobodny (otwarte granice) dzięki zintegrowaniu forów – jest to element niezbędny dla wejścia w struktury WKE – podłączenie forum narodowego pod forum wspólnotowe. Wspólne forum, jak zaznaczył Jego Ekscelencja – jest jednym z naczelnych narzędzi wspólnotowych i zostanie ten temat omówiony odrębnie.

Polityka wojskowa i bezpieczeństwa – kraj członkowski poprzez udział w Wspólnocie Korony Ebruzów jest zmuszony zobowiązać się do zawarcia: traktatów o nieagresji względem wszystkich krajów Wspólnoty oraz konwencji o wyrzeczeniu się prowadzenia wojny totalnej („hakowanie”). Wszystkie kraje członkowskie obejmują się w ten sposób gwarancjami bezpieczeństwa.

Polityka ustroju gospodarczego określa przynależność do jednego systemu gospodarczego co jest jedną z głównych realnych korzyści z członkostwa w WKE. Nie jest to polityka gospodarcza, gdyż każdy kraj zawsze będzie ją prowadził samodzielnie jednak uczestnicząc w jednym systemie gospodarczym (Ataman bądź inny) – jego zasady dla wszystkich krajów będą identyczne, jednak zmienne – różne (waluta, podatki, formy prawne podmiotów gospodarczych itp.). System budowany musi zatem spełniać tak kryterium uniwersalizmu jak i unikatowości nie tylko w skali globalnej ale i wewnątrz-systemowej dla każdego kraju członkowskiego. Na I poziomie każdy kraj w pełni uczestniczyłby w systemie gospodarczym.

Polityka handlowo-walutowa kraju członkowskiego na I poziomie integracji polega na przyjęciu wspólnotowych warunków wymiany walutowej i handlowej (uczestnictwo w systemie bankowym z zachowaniem własnej waluty). Kraj członkowski posiada własną walutę w systemie kursu zmiennego płynnego.

2.Polityki na drugim poziomie integracji


Kraj członkowski na 2 etapie integracji posiada własne służby dyplomatyczne w postaci ministra lub innego organu odpowiedzialnego za jej prowadzenie. Nie posiada jednak własnych ambasad, za organizację których odpowiada i prowadzi je Królestwo Dreamlandu. Wywodzi się stąd konieczność koordynowania polityki zagranicznej, i tak jak poprzednią można nazwać kooperacyjną tak tą – koordynacyjną. Organy państw członkowskich na tym etapie koordynują prowadzone przez siebie działania mogąc nadal występować na arenie międzynarodowej oddzielnie.

Polityka dynastyczna również nie ulega zmianie. Wygląda tak samo (z perspektywy kraju członkowskiego jak i WKE). Identycznie jak i na etapie poprzednim wyglądają także polityki sądownictwa, spraw policyjnych jak i obywatelstwa/przepływu osób.

W materii polityki wojskowej i bezpieczeństwa kraj członkowski zobligowany jest do sojuszu – tak jak na etapie wcześniejszym zgodził się na zapewnienie o nieagresji tak tutaj, z racji coraz ściślejszej polityki zagranicznej (koordynacji) wchodzi on w sojusz wojskowy o charakterze defensywnym, co oznaczałoby, że tylko w sytuacji ataku przez kraj trzeci byłby obowiązany do obrony.

Pozostałe polityki nie ulegają zmianie, z wyjątkiem kursu walutowego waluty państwa członkowskiego Wspólnoty, które wiąże kursem sztywnych z pewnym przedziałem wahań wobec kursu dreama/eldera (celem przyjęcia w przyszłości jednej z tych walut).

3.Polityki na trzecim poziomie integracji

Kraj członkowski na tym etapie przyjmuje politykę spójności w kwestiach zagranicznych – prowadzi ją w całości służba dreamlandzka. W kraju nie posiada on żadnego organu odpowiedzialnego za jej prowadzenie jednak posiada organ zobligowany do kontaktów w tej materii z służbami dreamlandzkimi (jak Lord Strażnik w Elderlandzie). Prowadzone ambasady są wyłącznie dreamlandzkimi (lub wspólnotowymi) jak na etapie poprzednim.

W materii polityki dynastycznej zachodzi zmiana – kraj członkowski łączy swoją dynastię panującą z Ebruzami na stałe. Król Dreamlandu zostaje głową państwa w tym kraju członkowskim, jednak na stałe rezyduje w nim dotychczasowy monarcha w randze wicekróla i członka rodziny królewskiej (dreamlandzkiej) – obieralny przez króla Dreamlandu bez sprzeciwu parlamentu tego kraju i tylko spośród obywateli tego kraju lub członków dynastii, gdy takich brak.

Polityka sądownictwa i policyjna jest taka sama jak na etapach poprzednich. Zmianie ulega polityka obywatelstwa – odkąd król Dreamlandu jest głową państwa członkowskiego jego obywatele uzyskują obywatelstwo dreamlandzkie (posiadają wówczas 3: wspólnotowe, rodzime i dreamlandzkie) – mogą dzięki temu wybierać jednego senatora do przywróconego u nas wtenczas Senatu Korony Ebruzów.

W materii polityki wojskowej i bezpieczeństwa notuje się kolejny progres – Połączony Sztab Generalny odpowiedzialny nie tylko za działania defensywne, ale i kreację strategii obrony całej Wspólnoty, akcje wywiadowcze, budowę systemu wojskowego, ujednolicanie procedur wojskowych czy prowadzenie wspólnych akcji o charakterze zaczepnym – sojusz aktywnej obrony.

Pozostałe polityki nie ulegają zmianom z tym, że: kraj członkowski ma udział w kierowaniu systemem gospodarczym i współtworzeniu kierunków jego dalszego rozwoju (dotąd tylko z niego mógł korzystać) oraz przechodzi na jedną z wspomnianych walut – zastępuje ona walutę krajową.

IV.PODMIOTOWE UJĘCIE WKE

Struktury polityczne Wspólnoty nie mogą być rozbudowane i wynikać będą wprost z prowadzonych polityk wspólnych. Często także będą je wprost realizować organy krajowe lub uwspólnotowione w przypadku Dreamlandu, którego rola będzie wiodąca. Kiedy kraj członkowski dowolnej organizacji międzynarodowej traci płynność w strukturach rządowych lub przeżywa huśtawkę populacyjną – udział, nawet bierny, w tej organizacji spada do zera, a ta obumiera. Należy zatem w minimalnym stopniu tworzyć struktury instytucjonalne. Proponuję tutaj, nawiązując do wypowiedzi Jego Ekscelencji i zgadzam się z listą proponowanych organów, uzupełniając jednak rolę Konsula WKE – funkcje: honorowa, informacyjna (prowadzenie kampanii informacyjnych o WKE, dbałość o serwis, aktualność informacji), łączności (prowadzenie korespondencji z państwami członkowskimi, wyposażanie wszystkich decydentów WKE w informacje itp.), nadzorowanie prowadzonych polityk wspólnych: zagranicznej, dynastycznej. Pozostałe polityki mogą być realizowane przez Radę (polityka sądowa, policyjna, obywatelstwa, przepływu osób), Połączony Sztab Generalny (bezpieczeństwo i wojskowość w uzupełnieniu do polityki zagranicznej) czy Królewskie Służby Informatyczne (system gospodarczy) lub inne doraźne ciała pomocnicze.
opracował: Daniel von Witt
[/justify]
Zablokowany

Wróć do „Sekcja D Komisja do Spraw Wspólnych Obu Królestw”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości