SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Federalne sprawy cywilne, rozpoznawane w I instancji.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: Pavel Svoboda »

SKARGA ADMINISTRACYJNA

I. Skarżący
Imię i nazwisko: Pavel Svoboda
Prowincja: Domena Królewska
Adres poczty elektronicznej: svoboda[at]aster.pl
Numer NIM: 509280

II. Organ
Nazwa: Namiestnik Koronny Morlandu
Prowincja: Morland
Adres poczty elektronicznej: tobu781[at]interia.pl

III. Żądanie
Odszkodowanie w wysokości 5 000 000 dreamów.

IV. Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 25 lutego Sąd Królestwa uchylił decyzję Namiestnika Koronnego Morlandu blokującą przeprowadzkę skarżącego do Morlandu. Wyrok nie został wykonany, a Namiestnik Koronny kontynuował blokowanie zmiany prowincji zamieszkania przez skarżącego, pomimo tego, że skarżący ponownie próbował edytować pole prowincji w CRM. Od uprawomocnienia się wyroku i ponowienia wniosku przez skarżącego minęło 18 dni. System CRM nie umożliwia zmiany prowincji bez akceptacji Namiestnika. Namiestnik powinien był bezzwłocznie zaakceptować wniosek, by wykonać prawomocny wyrok Sądu.

Co, więcej, Namiestnik Koronny świadomie nie dopuścił skarżącego do uzyskania obywatelstwa Morlandu, by powstrzymać go od wzięcia udziału w głosowaniu nad projektem Konstytucji autorstwa Namiestnika, ponieważ Namiestnik wie, że skarżący jest przeciwny projektowi. Namiestnik czekał do oficjalnego zakończenia głosowania przez Przewodniczącego Kongresu i dopiero wtedy podjął jakiekolwiek działanie (przesłał skarżącemu informację oraz złożył pytanie prawne). Wszystkie te działania były świadome i z premedytacją wymierzone przeciw skarżącemu, oraz są motywowane politycznie.

Skarżący został pozbawiony prawa wzięcia udziału w istotnym głosowaniu, mimo że Sąd Królestwa ustalił bezsprzecznie jego prawo do uzyskania obywatelstwa Morlandu i nakazał cofnięcie decyzji powstrzymującej go od zmiany prowincji. Z powodu swoich poglądów politycznych, skarżący stał się obiektem prześladowania urzędnika państwowego w osobie Namiestnika Koronnego. Jako zadośćuczynienie za poniesione szkody moralne, skarżący domaga się od Namiestnika Koronnego Morlandu odszkodowania w wysokości pięciu milionów dreamów.

V. Opłata
Centralny Bank Dreamlandu
-------------------------

Elektroniczne potwierdzenie przelewu.

Informacje o transakcji
==========================

Nadawca
Nr Rachunku: 509280
Pavel Svoboda

Odbiorca
Nr Rachunku: A93644
S±d Prowincji


Tytu³ operacji : Wyp³ata
Rodzaj operacji: Przelew bankowy


Data operacji : 2011.03.24
Kwota operacji : 500 D
Saldo po operacji:
Tytu³em: op³. za skar. adm.

Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie przelewu, prosimy nie odpowiadaæ na tego maila. W celach kontaktu z Bankiem proszê pisaæ pod adres: cbd@dreamland.net.pl
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Panevnick
Posty: 841
Rejestracja: 20 sie 2010, 20:15
NIM: 300929
Lokalizacja: Morland, Satrina
Kontakt:

Re: Skarga administracyjna

Post autor: Panevnick »

Zarządzenie Prezesa Sądu Prowincji
z dnia 25 marca 2011 roku

wezwać skarżącego do sprecyzowania pisma z dnia 24 marca 2011 roku poprzez wskazanie czy pismem tym wnosi skargę administracyjną (to wtedy należy wskazać czego skarżący się domaga, np. uchylenie decyzji, stwierdzenie bezczynności i nakazanie określonego działania w określonym terminie), czy też pismo stanowi pozew o odszkodowanie (to wtedy należy uzupełnić opłatę od pozwu) - wszystko w terminie 7 dni pod rygorem zwrotu pozwu.
(-) Paul diuk von Panevnick
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: Skarga administracyjna

Post autor: Pavel Svoboda »

Precyzuję: chodzi o pozew o odszkodowanie. Załączam dowód wpłaty uzupełnionej opłaty.
Centralny Bank Dreamlandu
-------------------------

Elektroniczne potwierdzenie przelewu.

Informacje o transakcji
==========================

Nadawca
Nr Rachunku: 509280
Pavel Svoboda

Odbiorca
Nr Rachunku: A93644
S±d Prowincji


Tytu³ operacji : Wyp³ata
Rodzaj operacji: Przelew bankowy


Data operacji : 2011.03.25
Kwota operacji : 9500 D
Saldo po operacji:
Tytu³em: op³. za pozew

Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie przelewu, prosimy nie odpowiadaæ na tego maila. W celach kontaktu z Bankiem proszê pisaæ pod adres: cbd@dreamland.net.pl


(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Panevnick
Posty: 841
Rejestracja: 20 sie 2010, 20:15
NIM: 300929
Lokalizacja: Morland, Satrina
Kontakt:

Pozew o odszkodowanie

Post autor: Panevnick »

Zarządzenie Prezesa Sądu Prowincji
z dnia 1 kwietnia 2011 roku

w trybie art. art. 26 ust. 2 Ustawy Federalnej z dnia 10 sierpnia 2008 roku o sądownictwie (tj. z dnia 17 marca 2010 roku) zwrócić się do Sądu Królestwa z wnioskiem o przekazanie sprawy do rozpoznania innemu sądowi powszechnemu z uwagi na stronę pozwaną, celem zachowania należytego sprawowania wymiaru sprawiedliwości.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2011, 19:51 przez Panevnick, łącznie zmieniany 1 raz.
(-) Paul diuk von Panevnick
Awatar użytkownika
Panevnick
Posty: 841
Rejestracja: 20 sie 2010, 20:15
NIM: 300929
Lokalizacja: Morland, Satrina
Kontakt:

Pozew o odszkodowanie [Svoboda v NKM]

Post autor: Panevnick »

Sąd Prowincji
Gabinet Prezesa Sądu Prowincji
dn. 1 kwietnia 2011 roku

Do: Sądu Królestwa

WNIOSEK
o przekazanie sprawy do rozpoznania innemu sądowi powszechnemu

Wykonując zarządzenie Prezesa Sądu Prowincji z dnia 1 kwietnia 2011 roku zwracam się z wnioskiem o przekazanie sprawy do rozpoznania innemu sądowi powszechnemu, jednocześnie przekazując akta sprawy z powództwa Pavla Svobody przeciwko Namiestnikowi Koronnemu Księstwa Morlandu o odszkodowanie.
(-) Paul diuk von Panevnick
Robert I, RS.
król-senior
Posty: 605
Rejestracja: 22 cze 2010, 10:09
Numer GG: 3258225
NIM: 833216
Herb: r02
Lokalizacja: Ekorre, Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: Skarga administracyjna

Post autor: Robert I, RS. »

POSTANOWIENIE

Dnia 3 kwietnia 2011 roku

Sąd Królestwa w składzie:
Przewodniczący: JKM Robert I

rozpoznawszy w dniu 3 kwietnia 2011 roku na posiedzeniu niejawnym

wniosek o przekazanie rozpoznania sprawy innemu sądowi powszechnemu w trybie art. 26 ust. 2 ustawy federalnej z dnia 10 sierpnia 2011 roku o sądownictwie [BPSK Nr 1281]

postanawia, co następuje:

I. Oddalić wniosek.
II. Stwierdzić prawomocność niniejszego postanowienia z chwilą ogłoszenia.

UZASADNIENIE

W dniu 1 kwietnia 2011 roku Prezes Sądu Prowincji złożył wniosek o przekazanie sprawy z powództwa króla seniora Pavla Svobody przeciwko Namiestnikowi Koronnemu Morlandu o odszkodowanie. Podstawą wniosku jest art. 26 ust. 2 ustawy federalnej z dnia 10 sierpnia 2008 roku o sądownictwie [BPSK Nr 1281].

Sąd Królestwa, w dniu 3 kwietnia 2011 roku, na posiedzeniu niejawnym rozpoznał przedmiotowy wniosek i postanowił o jego odrzuceniu. Sąd nie stwierdził żadnej podstawy do wyłączenia wszystkich sędziów Sądu Prowincji, a tym bardziej - nieznanego ustawodawcy - wyłączenia sądu. Nie jest podstawą do przekazania właściwości innemu sądowi do rozpoznania sprawy wyłączenie Prezesa Sądu Prowincji z powodu niezawisłości sędziów, jeżeli i oni nie podlegają wyłączeniu. Prezes nie ma żadnej możliwości legalnego wpłynięcia na merytoryczne decyzje podejmowane przez sędziego orzekającego w sprawie.

Z powyższych względów Sąd Królestwa stwierdził, iż wyłączenie całego sądu z powodu wyłączenia jego prezesa nie ma żadnej podstawy prawnej.

(-) Robert I, R.

POUCZENIE
W związku z tym, iż niniejsze postanowienie nie spełnia żadnych przesłanek z art. 8 ust. 2 ustawy, nie przysługuje na nie zażalenie.
Awatar użytkownika
Panevnick
Posty: 841
Rejestracja: 20 sie 2010, 20:15
NIM: 300929
Lokalizacja: Morland, Satrina
Kontakt:

SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: Panevnick »

Zarządzenie Prezesa Sądu Prowincji
z dnia 10 kwietnia 2011 roku

I. zarejestrować sprawę z powództwa Pavla Svobody przeciwko Namiestnikowi Koronnemu Morlandu o odszkodowanie w Wydziale I Cywilnym pod sygn. SP I XI/2011;
II wyznaczyć Sędziego Przewodniczącego w osobie Sędziego pokoju Artura Piotra.
(-) Paul diuk von Panevnick
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

ZARZĄDZENIE
z 30 kwietnia 2011 roku

I. Wezwać pozwanego Namiestnika Koronnego Morlandu do złożenia odpowiedzi na pozew, w tym złożenia wszelkich twierdzeń, zarzutów i wniosków dowodowych, w terminie 7 dni pod rygorem przyjęcia, że uznaje powództwo, a nadto pominięcia twierdzeń, zarzutów i wniosków dowodowych niezgłaszanych w wyznaczonym terminie, jako zmierzających do przewlekłości postępowania.

II. Dalsze czynności w sprawie podjąć po złożeniu odpowiedzi na pozew.
Awatar użytkownika
Panevnick
Posty: 841
Rejestracja: 20 sie 2010, 20:15
NIM: 300929
Lokalizacja: Morland, Satrina
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: Panevnick »

Odpowiedź na pozew

Wysoki Sądzie,

Z uwagi na brak podstaw żądania pozwu wnoszę o jego oddalenie.

Powód domaga się gigantycznej kwoty "odszkodowania" jednakże nie wskazał podstawy prawnej swojego żądania. W ocenie strony pozwanej zarówno zakres, jak i treść żądania pozwu jest bezpodstawny.
Powód nie wykazał ponadto rzeczywiście wyrządzonej szkody. Szkody, czyli straty jaką miałby ponieść powód, ani też należycie nie wykazał utraconych korzyści, które poszkodowany mógłby uzyskać gdyby szkody mu nie wyrządzono - co stanowi dogmatyczną podstawę każdego odszkodowania.

Z definicji odszkodowania wynika także, iż odszkodowanie nie może być wyższe od wyrządzonej szkody, gdyż jego rolą jest tylko wyrównanie faktycznych, a nie rzekomych strat czy zdobycie jakieś fortuny.
Powód nie wskazał precyzyjnie o jaką szkodę chodzi. Czy o szkodę na dobrach osobistych czy na mieniu?
Jeśli powiem chodzi o rzekomą szkodę niemajątkową, to nie można w ogóle mówić o odszkodowaniu - jest to wówczas świadczenie nienależne powodowi. W to miejsce mógłby powód domagać się ewentualnie zadośćuczynienia, jednak zawsze należy podać bezsprzeczną wyrządzoną szkodę.
A ponadto zachodzić muszą łącznie trzy czynniki: naruszenie dobra osobistego, szkoda niemajątkowa będąca skutkiem tego naruszenia oraz wina sprawcy. Co w niniejszej sprawie nie ma jednak miejsca.

Warto podkreślić, że także przy zadośćuczynieniu, z uwagi na kompensacyjny charakter zadośćuczynienia, żądana suma pieniężna powinna być adekwatna do poniesionej szkody niemajątkowej.

Wysoki Sądzie,

Stan faktyczny jest następujący:

W dniu 5 stycznia 2011 roku Król senior Pavel Svoboda złożył wniosek o zmianę zamieszkania z Domeny Królewskiej na Morland w CRM.

Natychmiast, w tym samym dniu (5 stycznia 2011 roku), Namiestnik Koronny Morlandu rozpatrzył wniosek, działając zgodnie z pouczeniem, zawartym w mailu-informacji z CRM o złożonym wniosku, o treści: "Przypominamy, że zgodnie z obowiązującym prawem rozpatrzenie wniosku winno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku". Ponadto u podstaw decyzji legły zapisy ustaw o obywatelstwie, o Domenie Królewskiej i o CRM.

Już 6 stycznia 2011 roku powód złożył skargę na decyzję strony pozwanej.
W tym miejscu należy z całą mocą stwierdzić, że powód nie złożył do organu decyzyjnego wniosku o uzasadnienie decyzji, ani też skargi nie złożył za pośrednictwem organu, który decyzję wydał, co stanowi naruszenie zasad dwuinstancyjności postępowania administracyjnego. Powód nie chciał poznać uzasadnienia, a kierując sprawę bezpośrednio do sądu nie dał możliwości organowi decyzyjnemu zapoznania się z treścią skargi, a w przypadku jej uwzględnienia - zmiany decyzji. Są to fundamenty współczesnego postępowania administracyjnego, których tu zabrakło.

Tegoż samego dnia - 6 stycznia 2011 roku, Sąd, bez badania poprawności trybu złożenia skargi administracyjnej (co wyżej kwestionuje strona pozwana), przystąpił do rozpatrywania skargi.

W dniu 25 lutego 2011 roku Sąd wydał wyrok uchylający decyzję odmowną. W uzasadnieniu Sąd stwierdził, iż badał wyłącznie legalność decyzji: "Sąd zatem przystąpić musi do oceny legalności wydanej decyzji przez Namiestnika Koronnego Morlandu, nie zaś do jego merytorycznego uzasadnienia". A ponadto Sąd wskazał, iż w razie zaistnienia przesłanek merytorycznych do wydania decyzji odmownej wskazane jest zwrócenie się do Sądu w ramach instytucji pytania prawnego:
"Sąd pragnie równocześnie zaznaczyć, iż w przypadku zaistnienia wątpliwości co do merytorycznych podstaw wydanej decyzji, w szczególności co do wykładni przepisów prawa, należy rozważyć możliwość zwrócenia się do Sądu Królestwa z odrębnym wnioskiem o ustalenie właściwej wykładni przepisów."
Wyrok uprawomocnił się 5 marca 2011 roku.

W dniach 8-11 marca 2011 roku powód złożył 35 (trzydzieści pięć) wniosków o zmianę zamieszkania w prowincji Morland. Strona pozwana z uwagi na olbrzymią ilość wniosków i ich jednolity charakter, po wnikliwej analizie wniosków, połączyła je do wspólnego rozpoznania, jako jeden wniosek.
Dnia 24 marca 2011 roku strona pozwana poinformowała powoda o stanie sprawy:
Pałac Książęcy w Morburgu,
dnia 24 marca 2011 roku

W odpowiedzi na wniosek z dnia 11.03.2011 r. o zmianę prowincji
zamieszkania informuję, iż po przeprowadzonej analizie prawnej zachodzi
konieczność zwrócenia się z pytaniem prawny do Sądu Królestwa w
kwestii wykładni przepisów dotyczących wniosku Króla seniora o zmianę
prowincji zamieszkania, na co wskazywał również Sąd Królestwa w
uzasadnieniu postanowienia w sprawie SK/2011/1/A.

(-) Paul markiz von Panevnick
Książę Morlandu
Jednocześnie, dnia 24 marca 2011 roku, organ decyzyjny zwrócił się do Sądu Królestwa z pytanie prawnym o wykładnię prawa, z uwagi na brak, zdaniem strony pozwanej, jednoznaczności przepisów, co także sugerował Sąd w uzasadnieniu wyroku z dnia 25 lutego br.

Dnia 25 marca 2011 roku strona pozwana wydała decyzję w sprawie wniosku (połączonego) z dnia 11 marca 2011 roku:
Postanowienie Księcia Morlandu
z dnia 25 marca 2011 roku

w sprawie z wniosku Króla seniora Pavla Svobody z dnia 11 marca 2011 roku
o zmianę prowincji zamieszkania

Namiestnik Koronny Księstwa Morlandu - Książę Morlandu po rozpoznaniu
wniosku postanawia odmówić przyznania zamieszkania.

Uzasadnienie:
W dniu 11 marca 2011 roku Król senior Pavel Svoboda złożył wniosek o
zmianę prowincji zamieszkania za pośrednictwem Centralnego Rejestru
Mieszkańców.
W związku z możliwością wadliwości wniesienia wniosku Namiestnik
niezwłocznie wszczął postępowanie wyjaśniające na podstawie art. 9
ust. 2 Ustawy Federalnej z dnia 6 listopada 2004 roku o obywatelstwie [
j.t. z dn. 24 maja 2010 r.].
Postępowanie wyjaśniające ujawniło, iż brak jest podstawy do
złożenia wniosku z uwagi na fakt, iż wnioskodawca-imigrant posiada
przyznane zamieszkanie w Domenie Królewskiej (co potwierdza wpis w CRM), a
ponadto zgodnie z art. 13 ust. 1 Ustawy Federalnej z dnia 14 listopada 2005
roku o stolicy Królestwa i Domenie Królewskiej "królowie seniorzy
zameldowani są w Domenie Królewskiej".
Mając na uwadze powyższe ustalenia oraz zachowanie porządku prawnego, na
podstawie art. 11 (2) i (4) w zw. z art. 9 ust. 3 Ustawy Federalnej z dnia
6 listopada 2004 roku o obywatelstwie [ j.t. z dn. 24 maja 2010 r.]
orzeczono jak w sentencji postanowienia.

(-) Paul markiz von Panevnick
Książę Morlandu

Na decyzję o odmowie przyznania zamieszkania przysługuje odwołanie do
Króla w terminie 7 dni od dnia przesłania decyzji.
Dnia 25 marca 2011 roku powód złożył kolejne 2 (dwa) wniosku, które zostały połączone do wspólnego rozpoznania, a z uwagi na bieg terminu do wniesienia zażalenia zostały powodowi zwrócone:
Postanowienie Księcia Morlandu
z dnia 1 kwietnia 2011 roku

Namiestnik Koronny Księstwa Morlandu - Książę Morlandu po rozpoznaniu
wniosku Króla seniora Pavla Svobody z dnia 1 kwietnia 2011 roku o
zamieszkanie w prowincji Morland
postanawia:
zwrócić wniosek.

Uzasadnienie:
W dniu 25 marca 2011 roku Król senior Pavel Svoboda złożył wniosek o
zamieszkanie w Księstwie Morlandu. W tymże dniu Namiestnik Koronny
odmówił zamieszkania w Morlandzie. Jednocześnie poinformowano
wnioskodawcę o prawie i trybie wniesienia zażalenia. Z uwagi na fakt, iż
termin do wniesienia zażalenia biegnie, nie jest możliwe skuteczne
wniesienie ponownego wniosku.
W związku z powyższym orzeczenie jak w sentencji postanowienia.

(-) Paul markiz von Panevnick
Książę Morlandu


Na niniejszą decyzję zażalenie nie przysługuje.
W dniu 1 kwietnia 2011 roku powód został umieszczony na liście deportacyjnej. Jednakże na wskutek złożenia odwołania (oraz ponownie wniosków o zamieszkanie w Morlandzie, w liczbie 20), w którym powód wskazywał, iż pozostawanie na liście deportacyjnej uniemożliwia wzięcie czynnego udziału w wyborach do Izby Poselskiej, strona pozwana cofnęła decyzję i wpisała powoda na listę mieszkańców Morlandu:
"
Postanowienie Książęce
z dnia 9 kwietnia 2011 roku

Namiestnik Koronny Morlandu - Książę Morlandu po rozpoznaniu zażalenia
Pavla Svobody z dnia 4 kwietnia 2011 roku na postanowienie Namiestnika
Koronnego Morlandu postanawia:

zmienić postanowienie w ten sposób, że cofnąć wpisanie na listę
deportacyjną i wpisanie na listę obywateli.

Uzasadnienie:
Błąd systemu Centralnego Rejestru Mieszkańców i nieprecyzyjność oraz
kolizyjność przepisów nie może być podstawą pozbawienia obywatela
podstawowego prawa obywatelskiego, jakim jest prawo wyborcze.
Z tych przyczyn orzeczono jak w sentencji postanowienia.

(-) Paul markiz von Panevnick
Książę Morlandu
Dnia 9 kwietnia 2011 roku powód jest obywatelem Morlandu.

Dnia 10 kwietnia 2011 roku Sąd Królestwa wydaje opinię prawną w kwestii pytania prawnego złożonego przez stronę pozwaną. Uchwała brzmi: "Król senior ma prawo zmiany prowincji zamieszkania".

Strona pozwana wyjaśnia, co wyżej udokumentowała, że nie miała na celu wyrządzenie szkody i takiej szkody, w ocenie strony pozwanej, nie było i nie ma.
Całość przebiegu postępowania świadczy o należytej staranności postępowania (jakiej często brakuje organom w Królestwie) po stronie strony pozwanej. Dbałość o dotrzymywanie terminów, odpowiadanie na pisma, informowanie o stanie sprawy, pochylanie się nad wielokrotnością tychże samych wniosków, a w końcu na pozytywne dla pozwanego rozstrzygnięcie, należy zakwalifikować jako czynnik przemawiający na korzyść strony pozwanej.

W niniejszej sprawie brak też podstawowego elementu zadośćuczynienia - winy sprawcy. Co więcej, strona pozwana wyszła naprzeciw oczekiwaniom powoda i nie czekając na uzyskanie odpowiedzi na pytanie prawnej, wydała ostateczną decyzję po myśli powoda, uznając, że nadrzędną wartością są prawa obywatelskie zapisane w Konstytucji, - prawo do głosowania.

Wysoki Sądzie,

Odnosząc się do zarzutów pozwu pragnę stwierdzić, iż nie mają one uzasadnienia w faktach. Po pierwsze Sąd, wyrokiem z dnia 25 lutego br. nie uznał zasadności wniosku, jak sugeruje powód, a jedynie uznał brak podstaw do legalności trybu odrzucenia wniosku z dnia 5 stycznia 2011 roku. A to nie to samo, co uznanie wniosku.
Sąd popełnił jednak elementarny błąd, który wywołał kolejne wątpliwości prawne. Pomijając wadliwość rozpoznawania skargi (o czym we wstępie odpowiedzi na pozew), należy stwierdzić, iż należną praktyką jest wydawanie orzeczenia w sprawie skargi: bądź to uchylające decyzję i przekazujące do ponownego rozpatrzenia, bądź też zmieniające (w części albo całości) decyzję.
Sąd nie zmienił decyzji organu wydającego (a zatem sugestia powoda, iż strona pozwana zobowiązana była do akceptacji wniosku - zmiany decyzji - nie ma podstaw). Sąd bowiem uchylił decyzję, jednak nie nakazał jej ponownego rozpatrzenia.

Wypada się tylko domyślać czy intencją orzecznika było pozostawienie sprawy zgodnie z systemem CRM, tj. wniosek niezaakceptowany zostaje wyeliminowany z rejestru CRM - fizycznie go nie ma. Wówczas wydany wyrok ma sens - nie można ponownie rozpatrywać wniosku, którego już nie ma. Strona pozwana nie ma także możliwości ani technicznej, ani prawnej złożenia ponownego wniosku niejako "zamiast" skarżącego.
Należy podkreślić, że powód miał możliwość złożenia apelacji od ww. wyroku i podnoszenie zarzutu o uchylenie z ponownym rozpatrzeniem lub też o zmianę wyroku w całości w ten sposób, że wniosek o zamieszkanie zostałby zaakceptowany. Powód jednak nie skorzystał z należnych mu praw. Strona pozwana nie może jednak ponosić odpowiedzialności za nieprecyzyjność orzeczeń czy za brak apelacji od niezadowalającego powoda wyroku. Strona pozwana nie może także zmieniać treści wyroku, który przecież był wydany w konkretnej sprawie, w wyniku skargi, i nie ma rozciągnięcia na wszystkie, na pierwszy rzut oka podobne, sprawy.

Odnosząc się do sugestii, noszących znamiona pomówienia, iż jakoby strona pozwana miała powstrzymywać powoda od wzięcia udziału w głosowaniu Kongresu, to należy wskazać, iż strona pozwana nie jest organem Kongresu, ani w Kongresie nie zasiada, a zatem nie ma możliwości powstrzymywania kogoś od głosowania, ani tym bardziej powstrzymywania Kongresu od głosowania, bo wpłynął wniosek o zamieszkanie, a nie został rozpatrzony. Gdyby przyjąć takie stanowisko, to każdy wniosek o zamieszkanie mógły powodować wstrzymanie głosowania w Kongresie, a zatem - całkowity paraliż organu ustawodawczego prowincji. Jest to zatem pogląd absurdalny, tym bardziej w kontekście przyznania zamieszkania celem umożliwienia powodowi wzięcia udziału w głosowaniu do Izby Poselskiej.
Na marginesie należy dodać, że zgłosowanie w Kongresie rozpoczęło się 16 stycznia 2011 roku, a zatem na sporo ponad miesiąć przed wydaniem wyroku w sprawie ze skargi na decyzję o odmowie zamieszkania. A zatem głosowanie już trwało.

Powód mija się z prawdą mówiąc, iż "Sąd Królestwa ustalił bezsprzecznie jego prawo do uzyskania obywatelstwa Morlandu i nakazał cofnięcie decyzji powstrzymującej go od zmiany prowincji". Jak już wyżej zostało przedstawione Sąd uchylił decyzję (a nie ustalił prawo do obywatelstwa czy cofnął decyzję). Prawo do obywatelstwa ustalił Sąd Królestwa w uchwale z dnia 10 kwietnia 2011 roku, ale wtedy powód już był obywatelem Morlandu.

Biorąc po uwagę powyższe, raz jeszcze wnoszę o oddalenie powództwa.
(-) Paul diuk von Panevnick
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

ZARZĄDZENIE
z 1 maja 2011 roku

I. Odpowiedź na pozew przyjąć jako wniesioną w terminie.

II. Wezwać powoda do:
(1) sprecyzowania, czy pozywa osobę fizyczną pełniącą urząd Namiestnika Koronnego Morlandu i domaga się wypłacenia odszkodowania z posiadanych przez nią prywatnie środków, czy też pozywa urząd Namiestnika Koronnego jako organ Prowincji, pouczająć iż w tym ostatnim wypadku pozwać należy Prowincję, gdyż urząd Namiestnika Koronnego nie posiada odrębnej osobowości prawnej od Prowincji, w terminie 3 dni pod rygorem przyjęcia, że pozwanym jest organ i odrzucenia pozwu z uwagi na pozwanie podmiotu niemającego osobowości prawnej;
(2) sprecyzowania, czy domaga się odszkodowania za szkodę majątkową, czy też zadośćuczynienia za krzywdę (szkodę niemajątkową), w terminie 3 dni pod rygorem przyjęcia, że domaga się odszkodowania;
(3) ustosunkowania się do wskazanych w odpowiedzi na pozew okoliczności faktycznych, wraz z ewentualnym zgłoszeniem dowodów, w terminie 3 dni pod rygorem przyjęcia, że wskazane w odpowiedzi na pozew okoliczności faktyczne nie są sporne i pominięcia ewentualnych dowodów zgłaszanych w tym zakresie później.

III. Dalsze czynności w sprawie podjąć po złożeniu pisma przez powoda w wykonaniu pkt II, albo bezskutecznym upływie wyznaczonych terminów.
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

ZARZĄDZENIE
z 1 maja 2011 roku

I. Stwierdzić otrzymanie od pozwanego wiadomości następujacej treści:
Wasza Królewska Wysokość!

Uprzejmie informuję, że w dniu dzisiejszym złożyłem na ręce powoda propozycję zawarcia ugody. Do tej pory rzadko zdarzały się sytuacje, w których nie rezygnując ze swoich racji można wznieść się ponad podziały dla dobra Morlandu i całego Królestwa.
[treść propozycji pominięto - APRS].

Mam nadzieję, że propozycja będzia miała pozytywny odzew i będzie można instytucję ugody szerzej wprowadzić w dreamlandzki system prawny, w szczególności do postępowania cywilnego, jako element pożądany społecznie.

Łączę wyrazy szacunku,
(-) Paul markiz von Panevnick
Namiestnik Koronny Morlandu
II. Pouczyć strony, że wszelkie wystąpienia dotyczące toczącego się procesu muszą być składane na sali rozpraw, zaś w razie konieczności zachowania tajemnicy państwowej i z tego powodu woli złożenia oświadczenia poza salą rozpraw konieczne jest uprzednie złożenie na sali rozpraw wniosku o zezwolenie na złożenie takiego oświadczenia prywatnie, celem umożliwienia wydania stosownych instrukcji co do postępowania w tym zakresie, zapewniających zachowanie równości stron.

III. Wezwać powoda do wypowiedzenia się, czy w związku ze złożoną propozycją ugodową sprzeciwia się zawieszeniu postępowania do czasu zakończenia rozmów ugodowych, w terminie 3 dni pod rygorem przyjęcia, że nie sprzeciwia się wnioskowi, przy czym ewentualne zawieszenie postępowania skutkować będzie również zawieszeniem terminów określonych w poprzednim zarządzeniu.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: Pavel Svoboda »

Wysoki Sądzie,

Nie, nie sprzeciwiam się zawieszeniu postępowania. Omówię z markizem von Panevnickiem warunki ewentualnej ugody i dojdziemy, mam nadzieję, do porozumienia.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

POSTANOWIENIE

Dnia 2 maja 2011 roku

Sąd Prowincji w Wydziale I Cywilnym w składzie
Przewodniczący: SP król senior Artur Piotr

w sprawie SP I XI/2011
z powództwa: króla seniora Pavla Svobody
przeciwko: Namiestnikowi Koronnemu Morlandu

postanawia, co następuje:

I. Zawiesza postępowanie w sprawie na zgodny wniosek stron.

II. Zobowiązuje strony do złożenia oświadczeń w przedmiocie dalszego kontynuowania procesu w terminie 3 tygodni pod rygorem przyjęcia iż doszło do zawarcia ugody i umorzenia postępowania na tej podstawie, przy czym w razie zawarcia ugody strony obowiązane są poinformować o tym niezwłocznie.

III. Stwierdza prawomocność postanowienia z chwilą jego ogłoszenia jako niezaskarżalnego.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: Pavel Svoboda »

Wysoki Sądzie,

Donoszę, że nie znaleźliśmy dogodnego gruntu dla ugody i rozmowy zakończyły się bez rezultatu.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: Pavel Svoboda »

W odpowiedzi na Zarządzenie z 1 maja 2011 roku, precyzuję co następuje.
APRS pisze:II. Wezwać powoda do:
(1) sprecyzowania, czy pozywa osobę fizyczną pełniącą urząd Namiestnika Koronnego Morlandu i domaga się wypłacenia odszkodowania z posiadanych przez nią prywatnie środków, czy też pozywa urząd Namiestnika Koronnego jako organ Prowincji, pouczająć iż w tym ostatnim wypadku pozwać należy Prowincję, gdyż urząd Namiestnika Koronnego nie posiada odrębnej osobowości prawnej od Prowincji, w terminie 3 dni pod rygorem przyjęcia, że pozwanym jest organ i odrzucenia pozwu z uwagi na pozwanie podmiotu niemającego osobowości prawnej;
Pozwanym jest osoba fizyczna. Markiz von Panevnick wykorzystał pełniony urząd Namiestnika Koronnego dla osiągnięcia prywatnego celu, mianowicie uciszenia opozycji politycznej wobec siebie w prowincji. Nie byłoby właściwym, by za tego typu nadużycia płacić miała prowincja, której obecnie sam jestem obywatelem.
(2) sprecyzowania, czy domaga się odszkodowania za szkodę majątkową, czy też zadośćuczynienia za krzywdę (szkodę niemajątkową), w terminie 3 dni pod rygorem przyjęcia, że domaga się odszkodowania;
Chodzi o krzywdę, szkodę niemajątkową. Chodzi tu o pozbawienie mnie moich praw obywatelskich, bezprawne pozbawienie mnie obywatelstwa prowincji i świadome powstrzymanie mnie od wzięcia udziału w istotnym dla mnie głosowaniu w Kongresie Morlandu, w którym miałem prawo zabrać głos. Przede wszystkim chodzi o autokratyczne i pozaprawne metody, do jakich markiz Panevnick gotów był uciec się, po to tylko, by ograniczyć moją swobodę działania, postrzegając mnie jako politycznego opozycjonistę. Czuję się ofiarą prześladowania politycznego na skalę niespotykaną dotąd w historii Dreamlandu.
(3) ustosunkowania się do wskazanych w odpowiedzi na pozew okoliczności faktycznych, wraz z ewentualnym zgłoszeniem dowodów, w terminie 3 dni pod rygorem przyjęcia, że wskazane w odpowiedzi na pozew okoliczności faktyczne nie są sporne i pominięcia ewentualnych dowodów zgłaszanych w tym zakresie później.
W porządku zgodnym z odpowiedzią na pozew z 30 kwietnia br., odpowiadam na kolejne opisy stanu faktycznego.

Nie jestem w stanie ustalić, kiedy złożyłem wniosek o zmianę prowincji. Nie kwestionuję, że mogło to nastąpić 5 stycznia br. Potwierdzam, że 5 stycznia mój wniosek został odrzucony.

6 stycznia złożyłem skargę administracyjną w Sądzie Prowincji. Ponieważ w mojej opinii Namiestnik dokonał czynności, która nie leżała w jego kompetencji, nie istniała tu inna droga administracyjna. Sąd Królestwa w wyroku potwierdził moją zdanie, toteż stwierdzenie markiza Panevnicka, że coś nastąpiło niezgodnie z procedurami jest nieprawdziwe.

W wyroku z 25 lutego br. Sąd Królestwa położył szczególny nacisk na fakt, że zmiana prowincji stanowi edycję pola w CRM i każdy mieszkaniec i obywatel, bez uprzedniej zgody jakiegokolwiek organu administracji, może dokonać dowolnej modyfikacji swoich danych, z zastrzeżeniem przepisu art. 10 ust. 1 in fine ustawy o CRM. Analizując obowiązujące prawo Sąd nie doszukał się żadnego upoważnienia dla Namiestnika Koronnego do dokonywania uprzedniej kontroli legalności zmiany pola dotyczącego prowincji zamieszkania oraz stwierdził wprost, że Namiestnik Koronny nie ma uprawnień do uprzedniej kontroli zmiany treści pola zawierającego nazwę prowincji zamieszkania a jedynie może dokonywać kontroli następczej - już po dokonaniu się zmiany prowincji zamieszkania.

Najistotniejszy jest jednak fakt, że wyrok, także po uprawomocnieniu się, nie został wykonany. Skutki uchylonej decyzji nie zostały cofnięte, a koszty postępowania sądowego nie zostały mi do dziś zwrócone (choć to nie jest częścią tego pozwu).

Obawiając się, że Namiestnik Koronny nie posiada w panelu CRM możliwości ręcznego przywrócenia mi obywatelstwa Morlandu, ponowiłem wniosek, by ułatwić mu wykonanie wyroku. Ponownie, nie jestem w stanie ustalić, kiedy dokładnie ponowiłem wniosek, jednak nastąpiło to bezpośrednio po uprawomocnieniu się wyroku. Nie kwestionuję, że było to 8 marca.

W tym miejscu następuje luka w opisie stanu faktycznego przez markiza von Panevnicka. 10 marca Kongres Morlandu wznowił głosowanie nad projektem Konstytucji autorstwa markiza von Panevnicka, które zostało zawieszone decyzją Sąd Królestwa dnia 16 stycznia do chwili uprawomocnienia się wyroku w sprawie SK 2011/1/A. Głosowanie zostało zamknięte 24 marca. Nadal nie posiadając obywatelstwa prowincji i licząc do ostatniej chwili, że prawomocny wyrok sądu zostanie wykonany, nie mogłem oddać swojego głosu. Markiz Panevnick nie podjął absolutnie żadnego działania aż do chwili, gdy był pewien, że głosowanie zostało zakończone bez mojego udziału. 24 marca otrzymałem e-mail od markiza, a w Sądzie zostało złożone pytanie prawne o prawo króla seniora do zameldowania poza Domeną Królewską. Do tej chwili od uprawomocnienia się wyroku minęło 19 dni, a od mojego ponownego złożenia wniosku o zmianę prowincji, 16 dni.

Tego samego dnia, 24 marca, Sąd Królestwa w postanowieniu wydanym w sprawie SK 2011/2/P [NKM] pouczył Namiestnika von Panevnicka dosadnie, że [w] świetle obowiązujących przepisów, Namiestnikowi Koronnemu nie przysługują żadne kompetencje do uprzedniego badania zasadności wniosku, nawet wtedy, gdy z jakiegoś powodu system informatyczny zdaje się sugerować taką możliwość. System informatyczny, przyznający Namiestnikowi prawo do technicznej akceptacji wniosku, nie upoważnia Namiestnika do odrzucenia wniosku, a jedynie pełni funkcję sygnalizującą o tym, kto się przenosi, aby można było ewentualnie w późniejszym terminie wszcząć postępowanie wyjaśniające i zbadać legalność zmiany miejsca zamieszkania.

Markiz von Panevnick postanowił po raz drugi kompletnie zignorować zdanie Sądu Królestwa i ponownie zablokował moją zmianę prowincji następnego dnia.

W odpowiedzi na mail markiza z 25 marca, wysłanej 26 marca br., apelowałem o rozsądek:
Szanowny Panie Namiestniku,

Jest Pan zobowiązany wyrokiem Sądu umożliwić mi zmianę prowincji zamieszkania. Nie jest Pan kompetentny, jako Namiestnik, do decydowania o tym, czy mam do tego prawo, czy nie. Dodatkowo precyzuję: nie jestem imigrantem, tylko obywatelem Królestwa.

Ponowiłem wniosek. Proszę uprzejmie o bezzwłoczne zaakceptowanie go w zgodzie z prawomocnym wyrokiem Sądu.

(-) P. Svoboda, r.s.
Namiestnik ponownie zareagował odrzuceniem wniosku o zmianę prowincji.

Widząc, że Namiestnik Morlandu nie ma zamiaru współpracować, zwróciłem się bezpośrednio do Jego Królewskiej Mości, jako administratora CRM oraz do arcyksięcia Ghardina, Ministra właściwego ds. obywatelstwa, opierając się na art. 3 ust. 4 obowiązującej wtedy jeszcze ustawy o Centralnym Rejestrze Mieszkańców. E-mail został wysłany 28 marca br.
Wasza Królewska Mość,
Szanowny Panie Premierze,

Zwracam się do Was jako do Administratora Centralnego Rejestru Mieszkańców oraz Ministra właściwego ds. obywatelstwa.

25 lutego br. Sąd Królestwa wydał wyrok uchylający decyzję Namiestnika Koronnego Morlandu o zablokowaniu zmiany mojej prowincji zamieszkania na Morland.

Ze smutkiem muszę stwierdzić, że miesiąc po wydaniu wyroku i trzy tygodnie po jego uprawomocnieniu, uchylona decyzja pozostaje w mocy. Zwracam się z apelem o cofnięcie efektów uchylonej sądownie decyzji poprzez zmianę mojej prowincji zamieszkania na Morland.

Zwracam również Waszą uwagę na fakt, że Sąd Królestwa stwierdził w uzasadnieniu do wyroku, że "Wniosek o zmianę prowincji zamieszkania należy traktować jak wniosek o edycję pól w Centralnym Rejestrze Mieszkańców (...) Zatem wnioskować z tego należy, iż każdy mieszkaniec i obywatel, bez uprzedniej zgody jakiegokolwiek organu administracji, może dokonać dowolnej modyfikacji swoich danych" oraz "System, jeżeli wprowadza techniczną możliwość odrzucenia takiego wniosku [o zmianę prowincji zamieszkania], wprowadza swym działaniem w błąd". Powyższe powinno być wystarczającą podstawą do poinstruowania Królewskich Służb Informatycznych o konieczności wprowadzenia zmian w sposobie, w jaki użytkownicy mogą edytować pole prowincji zamieszkania w CRM.

Z poważaniem,
(-) Pavel Svoboda, r.s.
30 kwietnia arcyksiążę Ghardin poinformował mnie poprzez Gadu-Gadu, że omówił mój wniosek z Jego Królewską Mością oraz obiecał załatwienie sprawy.

Tego samego dnia otrzymałem automatycznie wygenerowane potwierdzenie o potwierdzeniu zmiany prowincji. Tak oto decyzja Namiestnika Morlandu uchylona wyrokiem Sądu dnia 25 lutego 2011 roku pozostawała w mocy aż do 30 kwietnia. To 64 dni, w czasie których unieważniona sądownie decyzja pozostawała w mocy. 64 dni od momentu, gdy Sąd stwierdził moje prawo do swobodnej zmiany prowincji zamieszkania, do chwili gdy mogłem nareszcie z tego prawa skorzystać.

Jak się okazało, dla Namiestnika to wciąż nie było dość. Markiz von Panevnick okazał się jednak na tyle zdeterminowany, by ograniczyć mój głos w prowincji, że natychmiast mnie deportował.

1 kwietnia otrzymałem od markiza von Panevnicka trzy e-maile. Tylko jeden, ostatni, został już przez markiza przytoczony. Poniżej treść pozostałych.
Postanowienie Księcia Morlandu
z dnia 1 kwietnia 2011 roku

Namiestnik Koronny Księstwa Morlandu - Książę Morlandu po rozpoznaniu z urzędu sprawy o nielegalne zarejestrowanie Króla seniora Pavla Svobody w prowincji Księstwo Morlandu w Centralnym Rejestrze Mieszkańców postanawia:
zmienić decyzję w sprawie wniosku Króla seniora Pavla Svobody o zamieszkanie w Księstwie Morlandu w ten sposób, iż odmówić zamieszkania w Księstwie Morlandu.

Uzasadnienie:
W dniu 25 marca 2011 roku Król senior Pavel Svoboda złożył wniosek o zamieszkanie w Księstwie Morlandu. W tymże dniu Książę Morlandu wydał Postanowienie o odmowie przyznania zamieszkania. W tymże dniu wnioskodawca ponownie złożył wniosek o zamieszkanie w Ksiestwie Morlandu. W dniu 30 marca 2011 roku operator Ghardin zaakceptował wniosek.
W myśl art. 7 ust. 1 UF z dnia 6 listopada 2004 roku o Centralnym Rejestrze Mieszkańców [j.t. z 10 lutego 2008 r.] podmiotem specjalnie uprawnionym do wprowadzania w życie decyzji o przyznaniu lub odmowie przyznania zamieszkania jest Namiestnik Koronny. Ponadto art. 9 UF z dnia 6 listopada 2004 roku o obywatelstwie [j.t. z dn. 24 maja 2010 r.] wskazuje wyłącznie Namiestnika Koronnego jako podmiotu właściwego do rejestracji danych w CRM.
W związku z powyższym decyzja w sprawie wniosku nie mogła się ostać i zasadne było orzeczenie jak w sentencji postanowienia.

(-) Paul markiz von Panevnick
Książę Morlandu



Na decyzję o odmowie przyznania zamieszkania przysługuje odwołanie do Króla za pośrednictwem Namiestnika Koronnego Księstwa Morlandu w terminie 7 dni od dnia przesłania decyzji.
Pałac Książęcy
dn. 1 kwietnia 2011 roku

Wasza Królewska Wysokość!

W odpowiedzi na pismo WKW z dnia 25 marca br. informuję, iż zgodnie z funkcjonującym systemem prawnym w sprawie z wniosku o zamieszkanie w Morlandzie została wydana decyzja (vide Postanowienie Księcia Morlandu z dn. 25 marca 2011 r.). Namiestnik Koronny nie znajduje podstaw do innego rozstrzygnięcia w sprawie.
Jednocześnie Namiestnik Koronny informuje, iż każdy obywatel i mieszkaniec wnioskujący o zamieszkanie w prowincji staje się z mocy prawa "imigrantem" i taką funkcję przypisuje mu również system CRM.
Namiestnik Koronny rozważa ponadto wszczęcie postępowania wyjaśniającego czy w okresie 25-30 marzec br. doszło do popełnienia przestępstwa w sprawie nieuprawnionej akceptacji wniosku o zamieszkanie w Morlandzie w dniu 30 marca br. przez organ nieuprawniony, które może skutkować zawiadomieniem do Prokuratury Królestwa.

Z poważaniem,
(-) Paul markiz von Panevnick
Moja odpowiedź z dnia 1 kwietnia do markiza von Panevnicka. Kopia została przesłana do Jego Królewskiej Mości.
Szanowny Panie Namiestniku,

Arcyksiążę Ghardin działał w swojej kompetencji jako Minister właściwy ds. obywatelstwa, jednocześnie jako członek KSI, które zapewniają obsługę techniczną CRM i wykonał jedynie prawomocny wyroku Sądu Królestwa.

Za szykany, jakimi konsekwentnie poddaje Pan moją osobę, mam nadzieję uzyskać wymierne zadośćuczynienie. Odpowiedni pozew trafił już w tej sprawie do Sądu Prowincji.

Co się zaś tyczy deportowania mnie, to zgodnie z wciąż obowiązującymi przepisami "obywatel umieszczony na liście deportacyjnej zachowuje obywatelstwo i obywatelstwo Prowincji zamieszkania, dopóki Król nie postanowi inaczej lub on sam z nich nie zrezygnuje." Dodać należy, że osobny przepis zakazuje odebrania obywatelstwa królowi seniorowi, więc na chwilę obecną pozostaję obywatelem Królestwa i Morlandu, i umieszczenie mnie na liście deportacyjnej ani nie zmienia mojego statusu ani nie stanowi dla mnie szczególnego zagrożenia. Pański przełożony natomiast widzi Pańskie zadania i, mam nadzieję, wyciąga stosowne wnioski.


Z poważaniem,
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Dnia 4 kwietnia złożyłem na ręce JKM apelację od decyzji o deportowaniu mnie przez Namiestnika Morlandu.
Wasza Królewska Mość,

(1) imię: Pavel
(2) nazwisko: Svoboda
(3) numer NIM: 509280
(4) zamieszkiwaną prowincję: Morland
(5) uzasadnienie:

Formalnie odwołuję się od decyzji Namiestnika Morlandu o umieszczeniu mnie na liście deportacyjnej. Status deportowanego uniemożliwia mi wzięcie w wyborach, mimo że mam do tego prawo (zgodnie z art. 7 ust. 5 UF o obywatelstwie osoba deportowana zachowuje prawa przysługujące obywatelowi). Oczywiście decyzja Namiestnika o deportowaniu mnie nie miała żadnych podstaw - nie jestem osobą ustałą, a o tym, czy mam prawo do obywatelstwa Morlandu orzekać może jedynie Sąd, a nie Namiestnik. Z uwagi na powyższe proszę o usunięcie mnie z listy deportacyjnej przed zakończeniem wyborów, bym miał szansę oddać głos.


Z poważaniem,
(-) Pavel Svoboda, r.s.
5 kwietnia JKM poinformował mnie o przyjęciu odwołania i zwróceniu się o wyjaśnienia do Namiestnika Morlandu. JKM stwierdził, że decyzję podejmie najpóźniej 8 kwietnia.

Wydarzenia, które nastąpiły po tym są dla mnie nie do końca jasne.

8 kwietnia otrzymałem automatycznie wygenerowany list informujący mnie, że Twój wniosek o przygarnięcie w prowincji Surmala został uwzględniony przez jej Namiestnika Koronnego. Równoczesnie Twój wpis został wycofany z listy deportacyjnej, przywrócono Ci dotychczasowy status. Nie składałem wniosku o przygarnięcie w Surmali.

Natychmiast dokonałem zmiany prowincji zamieszkania w panelu osobistym CRM z Surmali na Morland.

9 kwietnia o godzinie 19:19 otrzymałem e-mail od Jego Królewskiej Mości, przesłany do wiadomości markiza von Panevnicka w treści:
Wasza Królewska Wysokość,

W nawiązaniu do pisma z dnia 4 kwietnia br. informuję, iż podjąłem decyzję o przywróceniu Waszej Królewskiej Wysokości z listy deportacyjnej. Nie znalazłem jakiejkolwiek podstawy dla decyzji Namiestnika Koronnego Morlandu, która jest podstawą zażalenia.

Z poważaniem,
(-) Robert I, R.
O godzinie 19:27 tego samego dnia otrzymałem automatycznie wygenerowany list informujący, że zostałem ponownie deportowany. O 19:33 otrzymałem kolejny automatyczny mail informujący o cofnięciu deportowania. O 20:37 zostałem ponownie deportowany, a o 21:00 ta decyzja ponownie została cofnięta. O 21:16 otrzymałem przytoczony już przez niego e-mail od markiza Pnevnicka z dnia 9 kwietnia.

Część opisanych wyżej zdarzeń nastąpiła już po złożeniu przeze mnie pozwu o zadośćuczynienie w niniejszej sprawie. Wszystko to obrazuje stopień szykan wobec mnie, do jakich posunąć był gotów się markiza von Panevnick, przeciwstawiając się po drodze nie tylko prawomocnym decyzjom Sądu, ale także bezpośrednim decyzjom swojego przełożonego, Jego Królewskiej Mości. W świetle tego wszystkiego stwierdzenie markiza von Panevnicka, że nie została wyrządzona żadna szkoda, poraża wprost arogancją.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

POSTANOWIENIE

Dnia 15 maja 2011 roku

Sąd Prowincji w Wydziale I Cywilnym w składzie
Przewodniczący: SP król senior Artur Piotr

w sprawie SP I XI/2011
z powództwa: króla seniora Pavla Svobody
przeciwko: Namiestnikowi Koronnemu Morlandu

postanawia, co następuje:

I. Podjąć zawieszone postępowanie.

II. Stwierdzić, że pozwanym w miejsce Namiestnika Koronnego Morlandu jest Paul markiz von Panevnick.
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

ZARZĄDZENIE
z 21 maja 2011 roku

I. Wyznaczyć powodowi termin 7 dni na złożenie oświadczenia końcowego w sprawie.

II. Dalsze czynności podjąć po złożeniu oświadczenia albo bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

ZARZĄDZENIE
z 10 czerwca 2011 roku

I. Stwierdzić bezskuteczny upływ terminu na złożenie oświadczenia końcowego przez powoda.

II. Wyznaczyć pozwanemu termin 7 dni na złożenie oświadczenia końcowego w sprawie.

III. Dalsze czynności podjąć po złożeniu oświadczenia końcowego albo bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.
Awatar użytkownika
Panevnick
Posty: 841
Rejestracja: 20 sie 2010, 20:15
NIM: 300929
Lokalizacja: Morland, Satrina
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: Panevnick »

Oświadczenie końcowe

Wysoki Sądzie,

Strona pozwana wnosi o oddalenie powództwa jako całkowicie nieuzasadnionego, zarówno pod względem formalnym, jak i merytorycznym.

Pozew jest niedopuszczalny pod względem formalnym, gdyż nie można skarżyć osoby prywatnej za decyzje organu administracyjnego. Państwo prawa, a za takie uchodzić chce Królestwo Dreamlandu, respektuje zasady postępowania administracyjnego.
Postępowanie administracyjne to uporządkowany ciąg czynności procesowych, dokonywanych przez organ administracji publicznej i inne podmioty tego postępowania, zmierzających do załatwienia sprawy indywidualnej w drodze decyzji administracyjnej.
Przedmiotem pozwu jest de facto nieuwzględnienie przez stronę pozwaną wniosku powoda o zmianę prowincji zamieszkania, co sugeruje strona powodowa, i za to nieuwzględnienie wniosku domaga się od osoby prywatnej odszkodowania w gigantycznej kwocie.
Pozwany podnosi i zgłasza, iż nie jest stroną w sprawie, gdyż osoba prywatna nie jest organem administracyjnym, ponieważ zalicza się do nich wyłącznie organy administracji rządowej, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz inne organy państwowe i inne podmioty powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych.

Pozew jest niedopuszczalny pod względem formalnym, gdyż nie można domagać się odszkodowania za nieponiesioną szkodę czy nieudowodnioną winę. Jak już dokładnie precyzowała strona pozwana w odpowiedzi na pozew, istnieją określone ramy zakresu, formy i możliwości żądania odszkodowania. W niniejszej sprawie nie zostały one spełnione, co wyklucza możliwość takiego żądania.

Powództwo jest nieuzasadnione pod względem merytorycznym, gdyż opiera się na osobistych sądach, emocjonalnych ocenach działań organu administracyjnego i na uprzedzeniach osobistych powoda wobec strony pozwanej.
Znacząca treść sugestii powoda zawartych w treści pozwu ma charakter oszczerstw i pomówień. Powód twierdzi na przykład, iż “Markiz von Panevnick wykorzystał pełniony urząd Namiestnika Koronnego dla osiągnięcia prywatnego celu, mianowicie uciszenia opozycji politycznej wobec siebie w prowincji. Nie byłoby właściwym, by za tego typu nadużycia płacić miała prowincja, której obecnie sam jestem obywatelem.”

Powyższa opinia prywatna nie znalazła uzasadnienia w materiale przedstawionym przez powoda. Strona pozwana ponownie wskazuje, iż wszystkie decyzje podejmowane w sprawie powoda były decyzjami administracyjnymi wydanymi na podstawie przepisów prawa (a także interpretacji norm kolizyjnych), a nie decyzjami osoby prywatnej - strony pozwanej, od których przysługiwał jednakże środek odwoławczy. Jak już zostało wskazane w odpowiedzi na pozew, powód nie chciał skorzystać z przysługującej mu drogi prawnej czy to na etapie procesu sądowego (nie złożył apelacji od wyroku, którego skutki nie satysfakcjonowały go) czy administracyjnego (nie odwoływał się od decyzji organu administracyjnego do organu nadrzędnego za pośrednictwem organu decyzyjnego).
W opinii prywatnej powoda brak jest też logiki. Jeśli bowiem Namiestnik Koronny miałby uciszyć opozycję polityczną – czyli powoda (jak on sam twierdzi), to podstawowym elementem byłoby odebranie głosu powodowi, tj. wyeliminowanie z listy dyskusyjnej i forum Księstwa Morlandu, co miejsca nie miało! Każdy kto chce może wypowiadać się w ww. miejscach i nigdy nie dochodziło do usuwania kogokolwiek, w tym również powoda, z tychże miejsc z powodu jego przekonań politycznych czy innych.
Opinia powoda jest po prostu kłamstwem i godzi w dobre imię strony pozwanej.

Powództwo jest nieuzasadnione pod względem merytorycznym, gdyż opiera się na fałszywym założeniu – jaki pisze powód: “Chodzi tu o pozbawienie mnie moich praw obywatelskich, bezprawne pozbawienie mnie obywatelstwa prowincji i świadome powstrzymanie mnie od wzięcia udziału w istotnym dla mnie głosowaniu w Kongresie Morlandu, w którym miałem prawo zabrać głos.”

Strona pozwana podkreśla, iż w wyniku decyzji administracyjnej nikogo nie pozbawiono praw obywatelskich – żadna decyzja nie skutkowała odebraniem praw obywatelskich. Co więcej Namiestnik Koronny nie ma prawnych możliwości pozbawienia praw obywatelskich Króla seniora.
Nie jest także jasne, co powód miał na myśli mówiąc o bezprawnym pozbawieniu obywatelstwa prowincji? Postanowienie o odrzucenie wniosku o zamieszkanie, na które powód nie złożył zażalenia - wbrew zasadom postępowania administracyjnego, a złożył skargę do Sądu, nie pozbawiało obywatelstwa prowincji. Pozbawić można rzeczy nabytej, a powód nie posiadał obywatelstwa Księstwa Morlandu, a zatem nie mógł być tego obywatelstwa pozbawiony!

Logika powoda skupiona jest wyłącznie wokół jego osoby. Ilość “mnie” w wyżej przytoczonym zdaniu powoda oraz urojone wyobrażenie, że powód jest całą opozycją polityczną wobec Namiestnika Morlandu, wskazuje na zachwianie emocjonalne. Przypomnę, że w głosowaniu w Kongresie mogą brać udział obywatele Morlandu, a osoba, która nie jest obywatelem Morlandu nie ma prawa oddać skutecznego głosu. Głos powoda i tak był bez znaczenia dla wyniku głosowania.
Powyższa charakterystyka znajduje uzasadnienie w poglądzie powoda: “Przede wszystkim chodzi o autokratyczne i pozaprawne metody, do jakich markiz Panevnick gotów był uciec się, po to tylko, by ograniczyć moją swobodę działania, postrzegając mnie jako politycznego opozycjonistę. Czuję się ofiarą prześladowania politycznego na skalę niespotykaną dotąd w historii Dreamlandu.”

Opinia powyższa godzi w dobre imię strony pozwanej. Nikt bowiem nawet nie uprawdopodobnił, a co dopiero udowodnił(!), pozaprawnych czynności Namiestnika Morlandu. Jest to pomówienie!

W tej sytuacji odwrócić należy sugestię o “pozaprawnych metodach” i zadać pytanie powodowi dlaczego i na jakiej podstawie prawnej powód przyznał sobie w dniu 8 kwietnia 2011 roku godz. 22:49:58 obywatelstwo Morlandu – zaakceptował zmianę prowincję zamieszkania?!
PRZ / 509280 / Pavel / Svoboda / svoboda@aster.pl / Morland / 2011-04-08, 22:49:58 / 509280: Pavel Svoboda
System takie naruszenie traktuje jako “samodzielną zmianę prowincji”, co w świetle dreamlandzkiego systemu jest prawnie nieskuteczne i niedopuszczalne.

Pytając dalej, można kwestionować legalność i zasadność ingerencji ax. Ghardina i zaakceptowanie zmiany prowincji zamieszkania powoda, a także drogę prywatnego wpływania przez powoda, za pośrednictwem ax. Ghardina na czynności Króla, które nie nosiły znamion decyzji administracyjnej?
Czemu powód “zapomniał” dodać, iż przesienie powoda z listy zamieszkania Morlandu (2011-04-09, 20:27:46) nastąpiło wskutek samoczynnego zaakceptowania wniosku o zmianę prowincji zamieszkania przeprowadzonego przez powoda (2011-04-08, 22:49:58)? Czy było to tylko “zapomnienie” czy zatajenie okoliczności dokonywanych czynności?

Wysoki Sądzie,

Powód ma wybiórczą pamięć w opisie rzeczywistości, często wskazuje, że nie pamięta kiedy dokonywał określonej czynności, nie pamięta nawet kiedy składał wniosek o zmianę prowincji zamieszkania, który to jest de facto przedmiotem sporu.
Strona pozwana natomiast doskonale wie, że takich wniosków było kilkadziesiąt, gdyż każdy musiał zostać rozpoznany przez organ administracyjny – Namiestnika Koronnego Księstwa Morlandu.

Jak wykazała strona pozwana, co także znalazło się w materiale strony powodowej, wszystkie decyzje podejmowane przez Namiestnika Koronnego Księstwa Morlandu były podejmowane przed ogłoszeniem odpowiedzi na pytanie prawne z wniosku Namiestnika Morlandu w sprawie zmiany zamieszkania prowincji przez Króla seniora. Jest to najistotniejszy fakt, który potwierdza, iż ciąg czynności prawnych dokonywanych przez Namiestnika Koronnego Morlandu nie może być kwestionowany. Co więcej, należy jeszcze raz podkreślić, że powód zamieszkał w Morlandzie przed wydaniem uchwały przez Sąd Królestwa w kwestii zmiany zamieszkania prowincji przez Króla seniora! Chociaż podstawą wydanej decyzji było zagwarantowanie przez Namiestnika Koronnego Księstwa Morlandu prawa powoda do głosowania w wyborach do Izby Poselskiej, po tym jak powód sam zaakceptował swój wniosek o zmianę prowicji, a która to decyzja została zmieniona i powód dostał się na listę deportacyjną, z której nie mógł oddać głosu w wyborach do IP w wyniku błędu systemu CRM. Na marginesie należy wskazać, iż nie tylko w tym przypadku brak jest kompatybilności rejestru z systemem prawnym.
Namietnik Koronny Morlandu wyszedł tu znacznie poza zakres wniosku i w obronie konstytucyjnego obywatelskiego prawa wyborczego wpisał powoda na listę zamieszkania prowincji, aby umożliwić mu oddanie głosu.
Dodać należy, że po wydaniu przez Sąd Królestwa jednolitej interpretacji przepisów dotyczących zmiany prowincji zamieszkania jest ona z całą mocą stosowana na terytorium podległym Namiestnikowi Koronnemu Morlandu.

Strona pozwana zauważa, iż powód nie zakwestionował materiału dowodowego zgłoszonego przez stronę pozwaną w odpowiedzi na pozew, ani też nie kwestionował zasadności i poprawności wywodów przedstawionych przez stronę pozwaną w tejże odpowiedzi na pozew.

Strona pozwana z przykrością stwierdza, iż szczery gest wzniesienia się ponad osobiste urazy i zawarcia ugody nie znalazł zrozumienia u strony przeciwnej. Nie można bowiem w miejsce kompromisu wysuwać dodatkowych roszczeń. Strona pozwana ze smutkiem odnotowuje, że uprzedzenia i niechęć, wyrażone wielokrotnie przez powoda na tej sali, kładą się cieniem na współpracy obywateli Morlandu, która dotychczas przebiegała w przyjaznej atmosferze konstruktywnego dialogu, a nie konfrontacji.

Konkludując, strona pozwana wnosi jak we wstępie – o oddalenie powództwa.
(-) Paul diuk von Panevnick
Awatar użytkownika
APRS
król-senior
Posty: 842
Rejestracja: 19 sie 2010, 19:20
Numer GG: 2587993
NIM: 607400
Lokalizacja: aktualnie: Sangajokk
Kontakt:

Re: SP I XI/2011 [Svoboda v NKM]

Post autor: APRS »

ZARZĄDZENIE
z 14 czerwca 2011 roku

I. Zamknąć rozprawę.

II. Orzeczenie zostanie ogłoszone publicznie.
Zablokowany

Wróć do „Wydział I Cywilny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości