Marcin Mikołaj pisze:1. Stronę z listą redakcji;
"Czasopisma są także dostępne z katalogu, który może być sortowany alfabetycznie według tytułu lub według daty publikacji ostatniego artykułu." - to z Białej Księgi, myślę, że warto dodać takie opcje w liście redakcji.
Z założenia redakcję założyć może tylko obywatel - nie pamietam, czy mógł zakładać każdy? Jeżeli pozostawiamy to tak jak teraz to należy ustawić przy utracie obywatelstwa dezaktywację redakcji. Jeżeli redakcje może założyć każdy będzie ona dezaktywowana jedynie w sytuacji stwierdzenia nieaktywności mieszkańca (w zasadzie w wyniku weryfikacji, czyli automatycznie).
Kwestia kto jest uprawniony do założenia czasopisma nie była ustalona, jednak nie widzę poważnych powodów, by takie uprawnienie było ograniczone do obywateli. Czasopismo prowadzone choćby przez zagranicznego ambasadora byłoby, myślę, mile widziane.
Idealnie byłoby, gdyby to uprawnienie było dostępne dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników, a administrator (Król czy minister) miał opcję wyłączenia jej dla mieszkańców w panelu administracji.
Dodatkowo o dezaktywacji:
- "System automatycznie dezaktywuje czasopisma, które nie opublikowały żadnych nowych artykułów w ciągu ostatnich trzech miesięcy i przenosi je do katalogu prasy archiwalnej."
- Właściciel czasopisma ma opcję samodzielnej dezaktywacji i ponownej aktywacji swojego pisma.
- Jak wspomniał WKM, dezaktywacja następuje również automatycznie, gdy właściciel staje się nieaktywnym mieszkańcem.
- "Dezaktywowane pisma są niedostępne w głównym katalogu; mogą być dostępne w osobnym katalogu archiwalnej prasy."
Dodatkowo o uprawnieniach głównego administratora (Króla, ministra itd):
- Określa ilość czasu, po jakim system dezaktywuje pisma (liczony od ostatniej publikacji artykułu)
- "określa maksymalną liczbę pism, które może posiadać mieszkaniec" (dajmy każdemu prawo do zakładania czasopism, ale nie może to być prawo do nieograniczonego produkowania niezliczonych redakcji, musi być limit od osoby)
- "Może również odebrać dowolnemu mieszkańcowi możliwość tworzenia nowych pism lub publikacji artykułów w jakimkolwiek piśmie, wpisując go na czarną listę."
Jeszcze jedno mi się przypomniało, mianowicie redakcje podzielone są na prywatne i rządowe - opcja wyboru redakcji rządowej jest zablokowana dla osób, które nie posiadają uprawnień (zarejestrować mogą je jedynie osoby posiadające dostęp królewski, Premier, Marszałek Parlamentu, Komisarz Wyborczy, Sądownictwo).
Ok. To jednak ma sens jedynie jeśli redakcje rządowe są przypisane do stanowiska osoby zakładającej, nie do konkretnej osoby. Więc jeśli jest to Biuletyn Rządowy, właścicielem w systemie jest zawsze osoba z przypisanym stanowiskiem Premiera. Wraz ze zmianą osoby Premiera, automatycznie zmienia się komu przypisane są uprawnienia do tego czasopisma.
(-) Pavel Svoboda, r.s.