[MODUŁ] PRASA

Dział rozmów na temat modernizacji i budowy systemów.
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

[MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

Rozpocząłem wczoraj wieczorem po trudnych przejściach z XAMPP pracę nad modułem prasy. W tej chwili zrobiłem podstawę podstaw, a zatem :

  • 1. Stronę z listą redakcji;
    2. Rejestracja redakcji;
    3. Aktywacja redakcji - konieczne ze względu na wpisanie właściciela jako red. naczelnego w osobnej tabeli;
    4. Podstawowe dane w podstronie publicznej redakcji:
    a) Miejsce na opis i siedzibę redakcji;
    b) Lista redaktorów;
    c) Lista z artykułami danej redakcji.

Z założenia redakcję założyć może tylko obywatel - nie pamietam, czy mógł zakładać każdy? Jeżeli pozostawiamy to tak jak teraz to należy ustawić przy utracie obywatelstwa dezaktywację redakcji. Jeżeli redakcje może założyć każdy będzie ona dezaktywowana jedynie w sytuacji stwierdzenia nieaktywności mieszkańca (w zasadzie w wyniku weryfikacji, czyli automatycznie).

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

Raz jeszcze,

Jeszcze jedno mi się przypomniało, mianowicie redakcje podzielone są na prywatne i rządowe - opcja wyboru redakcji rządowej jest zablokowana dla osób, które nie posiadają uprawnień (zarejestrować mogą je jedynie osoby posiadające dostęp królewski, Premier, Marszałek Parlamentu, Komisarz Wyborczy, Sądownictwo).

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Pavel Svoboda »

Marcin Mikołaj pisze:1. Stronę z listą redakcji;
"Czasopisma są także dostępne z katalogu, który może być sortowany alfabetycznie według tytułu lub według daty publikacji ostatniego artykułu." - to z Białej Księgi, myślę, że warto dodać takie opcje w liście redakcji.
Z założenia redakcję założyć może tylko obywatel - nie pamietam, czy mógł zakładać każdy? Jeżeli pozostawiamy to tak jak teraz to należy ustawić przy utracie obywatelstwa dezaktywację redakcji. Jeżeli redakcje może założyć każdy będzie ona dezaktywowana jedynie w sytuacji stwierdzenia nieaktywności mieszkańca (w zasadzie w wyniku weryfikacji, czyli automatycznie).
Kwestia kto jest uprawniony do założenia czasopisma nie była ustalona, jednak nie widzę poważnych powodów, by takie uprawnienie było ograniczone do obywateli. Czasopismo prowadzone choćby przez zagranicznego ambasadora byłoby, myślę, mile widziane.

Idealnie byłoby, gdyby to uprawnienie było dostępne dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników, a administrator (Król czy minister) miał opcję wyłączenia jej dla mieszkańców w panelu administracji.

Dodatkowo o dezaktywacji:

- "System automatycznie dezaktywuje czasopisma, które nie opublikowały żadnych nowych artykułów w ciągu ostatnich trzech miesięcy i przenosi je do katalogu prasy archiwalnej."

- Właściciel czasopisma ma opcję samodzielnej dezaktywacji i ponownej aktywacji swojego pisma.

- Jak wspomniał WKM, dezaktywacja następuje również automatycznie, gdy właściciel staje się nieaktywnym mieszkańcem.

- "Dezaktywowane pisma są niedostępne w głównym katalogu; mogą być dostępne w osobnym katalogu archiwalnej prasy."


Dodatkowo o uprawnieniach głównego administratora (Króla, ministra itd):

- Określa ilość czasu, po jakim system dezaktywuje pisma (liczony od ostatniej publikacji artykułu)

- "określa maksymalną liczbę pism, które może posiadać mieszkaniec" (dajmy każdemu prawo do zakładania czasopism, ale nie może to być prawo do nieograniczonego produkowania niezliczonych redakcji, musi być limit od osoby)

- "Może również odebrać dowolnemu mieszkańcowi możliwość tworzenia nowych pism lub publikacji artykułów w jakimkolwiek piśmie, wpisując go na czarną listę."
Jeszcze jedno mi się przypomniało, mianowicie redakcje podzielone są na prywatne i rządowe - opcja wyboru redakcji rządowej jest zablokowana dla osób, które nie posiadają uprawnień (zarejestrować mogą je jedynie osoby posiadające dostęp królewski, Premier, Marszałek Parlamentu, Komisarz Wyborczy, Sądownictwo).
Ok. To jednak ma sens jedynie jeśli redakcje rządowe są przypisane do stanowiska osoby zakładającej, nie do konkretnej osoby. Więc jeśli jest to Biuletyn Rządowy, właścicielem w systemie jest zawsze osoba z przypisanym stanowiskiem Premiera. Wraz ze zmianą osoby Premiera, automatycznie zmienia się komu przypisane są uprawnienia do tego czasopisma.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

Pavel Svoboda pisze:
Marcin Mikołaj pisze:1. Stronę z listą redakcji;
"Czasopisma są także dostępne z katalogu, który może być sortowany alfabetycznie według tytułu lub według daty publikacji ostatniego artykułu." - to z Białej Księgi, myślę, że warto dodać takie opcje w liście redakcji.
Rozumiem osobna lista tylko z artykułami tak? niezależnie od redakcji, która ją wydała? Myślę, że to nie będzie problem, ale zostawiłbym to na później, nie jako coś pilnego, może poczekać.
Kwestia kto jest uprawniony do założenia czasopisma nie była ustalona, jednak nie widzę poważnych powodów, by takie uprawnienie było ograniczone do obywateli. Czasopismo prowadzone choćby przez zagranicznego ambasadora byłoby, myślę, mile widziane. Idealnie byłoby, gdyby to uprawnienie było dostępne dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników, a administrator (Król czy minister) miał opcję wyłączenia jej dla mieszkańców w panelu administracji.
OK, to kwestia dodania jednej zmiennej. Myślę, że utworzenie możliwości balansowania pomiędzy obywatele/mieszkańcy to już przy robieniu panelu administracyjnego - prawdę mówiąc nie mam pomysłu na jego wykonanie.
Dodatkowo o dezaktywacji:

- "System automatycznie dezaktywuje czasopisma, które nie opublikowały żadnych nowych artykułów w ciągu ostatnich trzech miesięcy i przenosi je do katalogu prasy archiwalnej."

- Właściciel czasopisma ma opcję samodzielnej dezaktywacji i ponownej aktywacji swojego pisma.
Opcje obmyśliłem w ten sposób, że można zawiesić działalność gazety lub całkowicie ją zamknąć. Opcja jest dlatego stworzona, że w mojej ocenie osoba powinna mieć możliwość założenia jednej tylko gazety prywatnej, nie liczę tutaj publicznych/rządowych, bowiem tam redaktorem naczelnym zawsze jest osoba, która w danym momencie będzie kierować daną agendą.
- Jak wspomniał WKM, dezaktywacja następuje również automatycznie, gdy właściciel staje się nieaktywnym mieszkańcem.
Wymaga to oczywiście wprowadzenia zmian w pliku weryfikacyjnym.
- "Dezaktywowane pisma są niedostępne w głównym katalogu; mogą być dostępne w osobnym katalogu archiwalnej prasy."
Jasne, to oczywiście będzie.
- "określa maksymalną liczbę pism, które może posiadać mieszkaniec" (dajmy każdemu prawo do zakładania czasopism, ale nie może to być prawo do nieograniczonego produkowania niezliczonych redakcji, musi być limit od osoby)
Tutaj się nie zgodzę, moim zdaniem nie można prowadzić wiele czasopism - o to moim zdaniem chodzi w rozdzieleniu czasopism od przedsiębiorstw, możesz być pracownikiem innych czasopism, ale nie możesz być właścicielem wielu czasopism - powiązałem to z funkcją redaktora naczelnego czasopisma. Zatem tutaj uważam odmiennie - jedna gazeta, jeżeli ktoś chce zmienić - proszę przekazać czasopismo innej osobie (staje się wówczas tylko pracownikiem czasopisma) i założyć inną prasę.
Ok. To jednak ma sens jedynie jeśli redakcje rządowe są przypisane do stanowiska osoby zakładającej, nie do konkretnej osoby. Więc jeśli jest to Biuletyn Rządowy, właścicielem w systemie jest zawsze osoba z przypisanym stanowiskiem Premiera. Wraz ze zmianą osoby Premiera, automatycznie zmienia się komu przypisane są uprawnienia do tego czasopisma.
To już funkcja, która powinna zostać stworzona przy module stanowisk.

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

Po dzisiejszej pracy wykonałem dodatkowo:

1. Panel zarządzania działa - niestety musiałem w pewnym momencie pisać od nowa bo pojawił się nieznany mi błąd - całe szczęście 1.5 h i jedna funkcja napisana na nowo (jedna ale zawierająca 7 opcji). W ramach panelu :
a) lista redaktorów w danej redakcji (ułożona stanowiskami);
b) mozliwość napisania prywatnej wiadomości;
c) zawieszenie i odwieszenie w pełnieniu obowiązków;
d) mianowanie redaktorem naczelnym co wiąże się z przekazaniem redakcji nowemu redaktorowi, dotychczasowy nie traci stanowiska pracy - zostaje Starszym redaktorem;
c) usunięcie redaktora;
d) zawieszenie działalności redakcji;
e) zamknięcie redakcji.

2. Panel z redakcjami zgodnie z życzeniem został podzielony, na stronie głównej prasy mamy redakcje jedynie działające, natomiast pojawia się odnośnik do zerknięcia na listę zawieszonych redakcji lub listę zamkniętych redakcji. Dodałem też listę czasopism sortowanych datą lub tytułem - nie wiem jak działa, bo nie ma żadnych wpisów, jak zrobiony będzie panel wpisów to sprawdzę.

3. Przebudowałem rejestrację redakcji w ten sposób, aby uprawniona osoba mogła zakładać wiele redakcji rządowych i nie blokowała sobie możliwości założenia przez to prywatnej. Prywatna pozostała bez zmian, czyli ograniczona do jednej.

4. Dodałem do panelu mieszkańca listę z redakcjami, w których jest się redaktorem naczelnym oraz listę tych redakcji, w których można jedynie pisać - proszę mi wierzyć chyba coś co było dziś dla mnie najtrudniejsze :)

5. Przebudowałem model zamykania redakcji w ten sposób, że w chwili zamknięcia redakcji usuwany jest numer NIM z pola oznaczającego właściciela redakcji i wpisywany w ople ostatniego właściciela dzięki temu osoba zamykając redakcję odzyskuje możliwość założenia nowej redakcji. Zamknięte redakcje nie będą przywracane - dlatego, że w tej chwili nie za bardzo mam pomysł jak rozwiązać problem przywracania w sytuacji gdy ktoś już wcześniej założył nową prywatną redakcję.

6. Poprawiono kilka błędów między innymi podwójne kliknięcie przy "zawieszeniu" lub "przywróceniu" powodowało usunięcie stanowiska, wprowadzono zabezpieczenie przed taką pomyłką. Poprawiono także bardzo śmieszny błąd przy przekazywaniu redakcji polegający na zmianie stanowiska byłego redaktora naczelnego.


Niestety nie udało mi się już dziś zrobić panelu redakcyjnego (dodawanie wpisów w redakcji), ani panelu edytowania tych wpisów - czyli strony, która jest istotna z punktu widzenia działania czasopism. Kolejnym polem jest dodanie funkcji zarządzania pracownikami dla redaktora naczelnego - zmiana stanowisk oraz przydzielenie pensji, a także przyjmowanie / odrzucanie wniosków o pracę w redakcji. Oczywiście wstępnie zrobiona została funkcja czytania artykułu, należy dodać "polubienia wpisu", od ilości wpisów ustalonych w panelu administracji będzie ze Skarbu Królestwa szły jakieś Dreamy oraz "opłatę za artykuł", czy może "sponsorowanie artykułu" możliwość za jednym kliknięciem przekazania określonej wpłaty na koto redakcji od czytelnika - wysokość ich myślę, że albo będzie określana przez administrację (większe bezpieczeństwo), albo samodzielnie przez redakcję) i komentarze :). Od strony użytkownika byłoby to chyba tyle. Zapomniałem, jeszcze panel edycji samej redakcji, czyli opisu (wizytówka) oraz adresu :)

Panel administracyjny dla administratorów (Król, Premier, etc.) został na koniec - rozważam kwestię otwierania i zamykania redakcji dla wszystkich lub tylko obywateli. W panelu znajdą się oczywiście pola związane z wysokością opłat za artykuł (przydzielenie opłaty dobrowolnej przez czytelnika) , wysokość kwoty wypłacanej po przekroczeniu określonej ilości polubień. a także te związane z czasem po jakim redakcja jest zawieszona/zamknięta. Czy coś jeszcze potrzebne?

Uff ... chyba wszystko opisałem, a teraz kładę się spać :)

(-) Marcin Mikołaj, R.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2015, 01:53 przez Marcin Mikołaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodanie treści
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

Dzisiejszy dzień nie był jednak za szczęśliwy w pracy - stanąłem w miejscu, którego nie byłem władny przeskoczyć - próbowałem wykorzystać wyskakujące okienko (to przy logowaniu) do administracji redaktorami, jednak bez skutku, poradziłem sobie z tym w inny sposób, nie mniej uważam, że nie jest to do końca dobre rozwiązanie. Mianowicie edycję/zawieszenie/ etc. potwierdza się poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk - w zasadzie z usuwaniem pracowników, mianowaniem ich redaktorem, czy usuwanie nie stanowi problemu - jeżeli nawet dwa razy klikniemy to albo pojawi się komunikat, ze nie mamy uprawnień (skoro przekazaliśmy redakcję to już nie możemy nią administrować), albo danego pracownika już nie ma - w sytuacji gdy został usunięty. Problem pozostaje ze zmianą stanowiska i pensji - w sytuacji gdy klikniemy dwa lub więcej razy w przycisk zatwierdź oczywiście dane zapiszą się raz - w końcu edytujemy tylko osobę, nie tworzymy nowego wpisu, ale za to pojawia się więcej wpisów w komunikatach do osoby, której dotyczą - innymi słowy klikając 3 razy zatwierdź edycję stanowiska i pensji osoba edytowana otrzyma 3 powiadomienia o tym. Nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić, obawiam się, że podobnie jest z innymi formularzami - np dodawania komentarzy - może się tak zdarzyć, że ktoś doda dwa. Szczerze wcześniej nawet na to nie wpadłem, a dopiero dziś przez przypadek.

Czy ktoś z was ma jakieś rozwiązanie?

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

rzeczywiście cięzki dzień - ktoś mnie w ogóle czyta?:)

Przypomniało mi się jedno - BANK i konieczność rejestracji konta w banku podczas aktywacji redakcji.Wszystko pięknie gdyby nie fakt, że w banku potrzebny jest numer konta, a niestety nie generowałem numeru indentyfikacji redakcji... Poprawiłem pliki to znaczy nadałem numer NIR - Numer Identyfikacji Redakcji z oznaczeniem R00000 (litera oraz 5 cyfr losowo wybranych z zakresu od 0-9). Numer redakcji będzie mógł zatem być równoznaczny jak ten podany powyżej, oczywiście wszystko idzie losowo.

Gdy tylko uporałem się z tym, czyli zmianą w plikach redakcji zapisu pod id redakcji (sporo, bo praktycznie każda strona na tym się opierała) na NIR mogłem przejść do banku. W tej chwili przekazanie redakcji również przekazuje rachunek w banku. Bank również wymagał małej korekty - konieczność zmiany oznaczenia rachunków R - redakcyjny, I - instytucjonalny, F - firmowy i P - partyjny oraz o - osobisty. Przelew z konta prywatnego na rachunek redakcji poszedł pomyślnie. Konieczne było jeszcze naprawienie historii - sprawdzenie NIR, dotychczas sprawdzany był tylko NIM, w przypadku niru pojawił się wpis CRON. Nie do końca jestem przekonany co do przyjętego przeze mnie rozwiązania, polega ono na stworzeniu tablic nimów i nirów i sprawdzenia czy dany numer się tam znajduje - jak tak wyświetla nazwę jak ani w jednej, ani w drugiej nie ma nic wyświetla "CRON".

Dziś niestety tylko tyle, zbyt wiele pracy na poprawianie kodu dziś włożyłem.

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
matmax
Posty: 1606
Rejestracja: 4 kwie 2013, 21:09
NIM: 442028
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: matmax »

A zapisujemy jakoś w bazie informację o tym, że nastąpiła zmiana ustawień po wciśnięciu edycji stanowiska? Jeśli tak, jesteśmy w stanie sprawdzić, czy taka sama zmiana nie nastąpiła na przykład w ciągu ostatniej minuty i zablokować kilkukrotne jej uruchomienie.

Inna opcja jest od strony frontendu - z użyciem jquery można blokować przycisk po kliknięciu.
Mat Max von Salvepol
Daniel von Witt pisze: 13 sty 2019, 02:15 Liczy się adrenalinka xD i na tym może już poprzrstane, chociaż głowa pełna jest myśli tym, co tu poruszone zostało nie mówiąc już nawet o tym, co zakryte.
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

Wydaje mi się, że opcja druga będzie łatwiejsza (chyba, że się mylę). Mogę prosić o jakieś konkretne rozwiązanie?

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
matmax
Posty: 1606
Rejestracja: 4 kwie 2013, 21:09
NIM: 442028
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: matmax »

http://stackoverflow.com/a/10932857 tu przykład na zablokowanie przycisku na określony czas podczas wykonywania zapytania.
Mat Max von Salvepol
Daniel von Witt pisze: 13 sty 2019, 02:15 Liczy się adrenalinka xD i na tym może już poprzrstane, chociaż głowa pełna jest myśli tym, co tu poruszone zostało nie mówiąc już nawet o tym, co zakryte.
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Marcin Mikołaj »

Dobry wieczór wszystkim,

Moduł prasy jest ukończony (przynajmniej tak mi się wydaje).
W tej chwili z punktu widzenia użytkownika:
1. Możliwość czytania, komentowania, przyznawania piwonii oraz premii z własnego rachunku bankowego. Koszt premii ustala administracja (Król, Premier, Minister, etc.)
2. Osoba niezatrudniona w danej redakcji może aplikować, to znaczy złożyć podanie o pracę.
3. Komentarze - ograniczone pole do 5000 znaków, pod polem pokazuje się licznik odliczający pozostałą ilość znaków.
4. Możliwość założenia redakcji (wybrane osoby także redakcji rządowej).
5. Lista redakcji aktywnych, zawieszonych, zamkniętych.


Z punktu widzenia redaktora:
1. Możliwość dodawania i edycji własnych wpisów.
2. Powiadomienie o nowym komentarzu do artykułu.
3. Możliwość złożenia rezygnacji - odejście z pracy.

Z punktu widzenia redaktora naczelnego:
1. Panel zarządzający pracownikami i aplikującymi.
2. Edycja samej redakcji - opis, miasto.
3. Przekazanie redakcji innej osobie.
4. Zawieszenie działalności i jej przywrócenie oraz ostateczne zakończenie działalności.
5. Możliwość zdjęcia z publikacji konkretnego artykułu w ramach czynności nadzorczych.
6. Rachunek bankowy i możliwość dokonywania przelewów.


Z punktu widzenia administracji:
1. Wprowadzenie opłaty na rzecz Skarbu Królestwa za rejestrację redakcji.
2. Manipulacja wysokością opłaty za przyznanie premii.

Wprowadzenie modułu prasy wymagało zmian w module zarządzania własnym kontem, tj. wyboru prowincji - z tego modelu zrezygnowano, mieszkaniec wybiera miasto. Przebudowa panelu osobistego (wyłączenie z niego redakcji do osobnego panelu). Zmiana w banku, nowe rachunki. Do celów opłat utworzono panel administracyjny, w którym dodawane są instytucje wraz z edycją tych instytucji. Instytucje nie są dostępne z poziomu zwykłego użytkownika (nie będzie mógł ich zakładać).

W zakresie działań administracyjnych - proszę wskazać jakie czynności powinny móc wykonać osoby "administracyjne" (król, premier, minister).

(-) Marcin Mikołaj, r.s.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Pavel Svoboda »

Do rozwiązania pozostaje kwestia, jak zasymilować do tego systemu redakcje, które publikują artykuły na osobnych stronach.

Ja wyobrażałem to sobie tak:
Redaktor ma do wyboru a) publikację artykułu w ramach głównego serwisu (czyli, to, nad czym WKW obecnie pracuje)
oraz b) publikację "zajawki" artykułu z linkiem do pełnego artykułu na osobnej stronie. Zajawka ma formę np. pierwszego akapitu artykułu.

Z punktu widzenia czytelników, na stronie głównej wszyscy widzą agregator najnowszych artykułów prasowych. (Tam, gdzie obecnie mamy "Ostatnie posty z Forum". Prasa, forum i inne podobne agregatory będą dostępne z zakładek).

W przypadku artykułów typu "a)" system generuje zajawkę automatycznie, publikując pierwsze kilka zdań artykułu i link do pełnego artykułu w ramach serwisu ("czytaj dalej", tak samo jak obecnie w agregatorze postów z forum). Po kliknięciu, czytelnik przechodzi do pełnego artykułu, pod którym może komentować i piwoniować.

W przypadku artykułów typu "b)", w agregatorze wyświetla się podana przez redaktora zajawka i link do pełnego artykułu na stronie zewnętrznej (również podany przez redaktora). Czytelnik nie ma możliwości komentowania pod takimi artykułami i może je piwoniować bezpośrednio pod zajawką. Link otwiera artykuł w nowej zakładce przeglądarki.

Celem jest, by nie zmuszać pism, takich jak Kurier, do porzucania własnej strony, jednocześnie dając im możliwość udziału w ogólnym systemie prasy.

Czy to się wydaje sensowne rozwiązanie?
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
matmax
Posty: 1606
Rejestracja: 4 kwie 2013, 21:09
NIM: 442028
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: matmax »

Innym rozwiązaniem tego problemu może być danie opcji agregowania kanału RSS, zamiast podawania postów samemu, dla agencji z bytem pozasystemowym. Coś w rodzaju Planety Mikronacje - jako jeden z kanałów postów. Żeby agencje były też dostępne dla osób korzystających z czytników RSS (i dla Planety, jeśli osoby tworzące gazetę chciałyby integrować się z nią), proponuję też, by z postów tworzony był kanał RSS dla każdej agencji.
Mat Max von Salvepol
Daniel von Witt pisze: 13 sty 2019, 02:15 Liczy się adrenalinka xD i na tym może już poprzrstane, chociaż głowa pełna jest myśli tym, co tu poruszone zostało nie mówiąc już nawet o tym, co zakryte.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: Pavel Svoboda »

matmax pisze:Innym rozwiązaniem tego problemu może być danie opcji agregowania kanału RSS, zamiast podawania postów samemu, dla agencji z bytem pozasystemowym. Coś w rodzaju Planety Mikronacje - jako jeden z kanałów postów. Żeby agencje były też dostępne dla osób korzystających z czytników RSS (i dla Planety, jeśli osoby tworzące gazetę chciałyby integrować się z nią), proponuję też, by z postów tworzony był kanał RSS dla każdej agencji.
Po pierwsze, jak w takim rozwiązaniu dać możliwość piwoniowania artykułów na stronach zewnętrznych?

Po drugie, jak dać redaktorom możliwość dodawania nowych redakcji do agregatora? System powinien być maksymalnie zautomatyzowany, jeśli będziemy polegać na jakimś administratorze, żeby dodawał kanały RSS zewnętrznych stron do naszego modułu, prędzej czy później okaże się, że ktoś chciał założyć gazetę, ale nie mógł, bo administratora nie ma.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
matmax
Posty: 1606
Rejestracja: 4 kwie 2013, 21:09
NIM: 442028
Kontakt:

Re: [MODUŁ] PRASA

Post autor: matmax »

Odpowiadając na pierwsze pytanie - w ten sam sposób co w przypadku ręcznego wrzucania zajawki - na stronie Dreamlandu można wtedy piwoniować skrót wyświetlany u nas.

Do dodawania zewnętrznej gazety wystarczyłby formularz, w którym osoba, która chce dodać gazetę wpisuje:
- Nazwę gazety
- URL strony
- URL kanału RSS.
Na tej podstawie mogłoby odbywać się to automatycznie.

Wadą mojej propozycji jest wtedy zmniejszenie interakcji redaktora w ramach strony, ale ma też dzięki temu mniej czynności do wykonania w przypadku dodania nowego artykułu. Problemem jest też rozpoznawanie, kto napisał dany artykuł.
Mat Max von Salvepol
Daniel von Witt pisze: 13 sty 2019, 02:15 Liczy się adrenalinka xD i na tym może już poprzrstane, chociaż głowa pełna jest myśli tym, co tu poruszone zostało nie mówiąc już nawet o tym, co zakryte.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tworzenie i modernizacja systemów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości