[Slalom Pierwszy] Zmiany w CRM

(2012-2013)
Konrad Samanti
Posty: 496
Rejestracja: 7 sie 2010, 23:13
NIM:

[Slalom Pierwszy] Zmiany w CRM

Post autor: Konrad Samanti »

Witam,

Na wniosek JE de la Vega chciałbym otworzyć dyskusję na temat zmian w CRM.
Krótko wyliczę zakres nieścisłości, zmian lub dodatkowych treści, które mogłyby znaleźć się w wymienionej ustawie:

Art. 34 ust. 3 w zw. z art. 33 ust. 2 w/w ustawy wobec art. 16 UF z dn.12.03.2004 Kodeks karny:
Wykreślenie z CRM następuje m.in. na podstawie prawomocnego wyroku skazującego na karę banicji i karę eliminacji. UF o obywatelstwie stanowi, że nie można przywrócić obywatelstwa osobom wykreślonym z tego powodu. Natomiast Kodeks karny stanowi, że kara banicji trwa 3-9 mies., a majątek skazanego zabezpiecza prokurator. Jeżeli zatem przywrócić obywatelstwa nie można skazanemu na karę banicji tak samo jak skazanemu na karę eliminacji to kary te w zasadzie są tożsame i kłócą się z katalogiem kar zawartych w Kodeksie karnym.

Zabezpieczenie majątku wykreślonego z powodu kary banicji
Jeżeli uda się pogodzić w/w przepisy to winno się należycie dbać o stosowanie art. 16 ust. 4 KK mówiącego o zabezpieczaniu majątku skazanego. Należałoby się zastanowić nad momentem otwierania spadku tak wykreślonej osoby i czy byłby to dzień następujący po ostatnim dniu odbycia takiej kary, czy może jeszcze inaczej określony dzień wobec tej daty?

Otwieranie spadków
Ostatni raz spadki otwierano 19.04.2010 roku i dotyczyły one ustałych obywateli tylko jednej prowincji. Art. 35 ust. 1 UF o obywatelstwie... mówi, że spadki otwiera się z chwilą wykreślenia osoby z rejestru. W takim wypadku należałoby połączyć CRM z CBD, by następowałoby to automatycznie bezpośrednio na konto Skarbu Królestwa w całości. W tytule takiego przelewu powinien być podawany sądzę NIM i skrótowa nazwa prowincji, której obywatelem była taka osoba. Pozwalałoby to w prosty sposób identyfikować której prowincji należy się określony zachowek.

Spadek jako „majątek wątpliwy”
Ustanie obywatelstwa jest odwracalne przez przywrócenie z mocy postanowienia Króla. Zatem osoba taka powinna zachowywać swoje prawa do majątku, jakim dysponowała przed ustaniem. Nigdy jednak w całości, gdyż doprowadzanie do ustania obywatelstwa powoduje dla Królestwa różne koszty – głównie w sensie sprawności działania, dopiero w drugiej mierze finansowe. Ustanie obywatelstwa osoby zajmującej stanowisko publiczne, z którą nie było kontaktu mogło opóźniać wiele działań i ograniczać sprawność nie tylko bezpośrednio podległego tej osobie podmiotu. Tak poniesionego kosztu nie da się obliczyć, zatem późniejszy powrót ustałego do Królestwa powinien wiązać się z potrąceniem części majątku z dwóch powodów – prawo spadkowe musi być stosowane i pieniądze nie mogą „wisieć” na martwych kontach, nie można pozwalać sobie na w/w koszty ustania, ale też nie można pozbawić całości majątku osoby ustałej, z przywróconym obywatelstwem.

„Fundusz ustałych”
Rozwiązanie powyższego problemu leży raz w stosowaniu prawa spadkowego w sposób automatyczny, a dwa – w określeniu nowych jego zasad. W rozmowie z Premierem Darosareier-Stattoerr wyłonił się pomysł „funduszu ustałych” tj. źródła finansowania zwrotu części, a nie całości majątku osób z przywróconym obywatelstwem. Fundusz może działać w oparciu o takie zasady:
(1) Nie będzie to odrębna osoba prawna – fundusz ma działać jak rezerwa Skarbu Królestwa, niejako wewnątrz, rezerwę tę należałoby obowiązkowo ukazywać w budżecie Królestwa – musiałaby ona być wykazana i nie mogłaby być ograniczana, a budżet nie mógłby z niej czerpać pieniędzy na inne cele niż zwroty majątków osobom z przywróconym obywatelstwem,
(2) na fundusz trafiałoby 10% wysokości spadku – otwarcie spadku następowałoby wg następującej proporcji podziału: Skarb Królestwa:skarb prowincji 5,5:4,5. Prowincja otrzymywałaby zachowek w wysokości 45%, Skarb Królestwa spadek w wysokości 55%, w tym 10% na fundusz, a tym samym 45% mógłby przeznaczyć na dowolny cel, a 10% (jako składkę prowincji w wysokości 5% i Skarbu Królestwa w wysokości 5%) utrzymywałby na ewentualne przyszłe wypłaty,
(3) zasada solidarności – prowincja i Królestwo otrzymywałyby równą wysokość spadku na dowolny cel – 45%, a po 5% składałyby się na ryzyko przyszłych wypłat, którą to kwotę utrzymywałby na rachunku Skarb Królestwa,
(4) priorytet wypłat spadku – spadki otwiera się automatycznie, z czego 90% można wydawać dowolnie, a tylko 10% utrzymywać w „pogotowiu” – tylko tyle, ponieważ nie każdy ustały obywatel powraca i nie każdy w tym samym czasie, zatem taka rezerwa wystarczy oraz nie będzie blokować wypłat spadków,
(5) koszt ustania dla obywatela – osoba z przywróconym obywatelstwem odzyskiwałaby tylko część majątku, jakim dysponowała w momencie ustania. O wysokości kosztu decydowałby upływ czasu od ustania. Koszt należy ustalić procentowo, a ustalać go progresywnie, ponieważ im więcej czasu mija od ustania tym mniejsza szansa na powrót takiej osoby, zatem potrącenie powinno być wyższe wraz z upływem czasu.
Zablokowany

Wróć do „Sekcja B-2 Komisja Gospodarcza”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość