ZX P MF - O Radzie Prefektury

Miejsce obrad Rady Prefektury oraz katalog uchwał, zarządzeń, umów i innych aktów prawnych obowiązujących w Prefekturze Małej Furii.
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

ZX P MF - O Radzie Prefektury

Post autor: Antoni Moskwicz »

ZARZĄDZENIE
Prefekta Małej Furii
z dnia 20 września 2021 r.
O Radzie Prefektury

Ja, Antoni Moskwicz, Prefekt Małej Furii,
działając w interesie Prefektury i Królestwa Dreamlandu,
postanawiam, co następuje:
Podstawy funkcjonowania Rady Prefektury
Artykuł 1.
  1. Rada Prefektury ustanowiona jest na podstawie Zarządzenia o organizacji Prefektury Małej Furii z 18 sierpnia 2021 r.
  2. Celem Rady Prefektury jest ułatwienie mieszkańcom przedkładania propozycji prawa lokalnego, umożliwienie konsultacji ze społecznością Małej Furii przy ustanawianiu praw, co do których występują bądź mogą wystąpić wątpliwości oraz wsłuchiwanie się władz Prefektury w potrzeby społeczności.
Artykuł 2.
  1. Rada Prefektury w trybie zwykłym składa się z każdego chętnego mieszkańca Prefektury Małej Furii (dalej: Prefektury), który pojawi się na danym Zgromadzeniu Rady Prefektury, nie był karany wykluczeniem z obrad Rady Prefektury oraz jest zameldowany na terenie Prefektury od co najmniej 7 dni w chwili rozpoczęcia obrad.
  2. W Radzie Prefektury w trybie zwykłym oraz nadzwyczajnym uczestniczą także urzędnicy Prefektury, rządcy podrzędnych Prefekturze jednostek administracyjnych, lennicy z terenu Prefektury oraz prefekt.
  3. Obrady Rady Prefektury (dalej: Rady) są jawne dla wszystkich, jeśli nie ogłoszono zgromadzenia w trybie niejawnym.
Przepisy porządkowe i zasady obrad
Artykuł 3.
  1. Członek Rady Prefektury, który podczas obrad narusza spokój, powagę lub porządek Rady, podlega wyłączeniu z obrad Rady na okres od 7 dni do 90 dni lub na czas nieokreślony, w zależności od wagi czynu.
  2. Jeśli członkiem Rady Prefektury, który dopuszcza się zachowania opisanego w ust. 1. jest urzędnik, rządca jednostki administracyjnej bądź inny członek władz Prefektury, stosuje się kary porządkowe ustalone odrębnymi przepisami bądź w drodze decyzji, jeśli takich przepisów nie ustalono.
Artykuł 4.
  1. W przypadku niektórych tematów obrad, gdzie występuje potrzeba bądź wpłynął wniosek ws. uczestnictwa osób niebędących mieszkańcami Prefektury, prefekt (zwierzchnik Rady Prefektury) może wyrazić zgodę na uczestnictwo osoby niebędącej mieszkańcem, zwanej dalej gościem Rady.
  2. Gość Rady ma pozwolenie na aktywne uczestnictwo w obradach nad konkretną umową w zakresie określonym przez Radę Prefektury za konieczny.
  3. Jeśli nie określono szczegółowych zasad do danego przypadku, Gość Rady uczestniczy w obradowaniu nad daną uchwałą bądź umową w zakresie:
    1. uzasadnienia przedłożenia propozycji umowy bądź uchwały
    2. odpowiadania na pytania i wątpliwości członków Rady,
    3. komentowania poprawek zaproponowanych przez Radę,
    4. składania zapytań do członków Rady ws. omawianej uchwały bądź umowy.
  4. Gość Rady nie głosuje w sprawie, w której uczestniczy, o ile Rada nie ustaliła inaczej.
  5. Poza obradowaniem nad konkretną uchwałą bądź umową, Gość Rady uczestniczy w obradach na zasadzie obserwatora.
Przebieg obrad w trybie zwykłym
Artykuł 5.
  1. Obrady rozpoczęte są poprzez przedstawienie projektu uchwały, umowy, przetargu bądź nowelizacji obowiązującego aktu prawnego.
  2. Przedkładający projekt aktu prawnego zobowiązany jest do podania uzasadnienia złożenia wspomnianego projektu.
  3. Przedmiotem obrad może być także dyskusja na tematy, które zdaniem członków Rady wymagają omówienia i podjęcia działań.
Artykuł 6.
  1. Prefekt lub marszałek parlamentu ogłasza rozpoczęcie dyskusji nad przedłożonym aktem prawnym, której minimalny czas trwania wynosi 48 godzin, a maksymalny 7 dni.
  2. W trakcie dyskusji można składać propozycje poprawek do projektu, który jest w obecnej chwili procedowany.
  3. Czas dyskusji może ulec wydłużeniu do 4 dni za każdym przedłużeniem na wniosek obradujących członków Rady bądź w przypadku braku komentarzy do aktu prawnego.
  4. W przypadku braku komentarzy po upłynięciu dni 14, obrady nt. danego aktu prawnego zostają zawieszone.
  5. Projekt aktu prawnego, którego procedowanie zostało zawieszone z przyczyny nieaktywności, wznawia lub zamyka procedowanie danego projektu.
Artykuł 7.
  1. Po upłynięciu czasu na dyskusję oraz zgłoszenia poprawek, odbywa się głosowanie nad zgłoszonymi poprawkami, a ostatecznie nad projektem końcowym aktu prawnego.
  2. Jeśli poprawki do aktu prawnego zgłasza przedkładający, nie wymaga się głosowania nad poprawkami, o ile przedkładający nie zgłasza potrzeby wspomnianego głosowania.
  3. W przypadku dyskusji nie przeprowadza się głosowania.
Artykuł 8.
  1. Głosowanie trwa co najmniej 48 godzin.
  2. W głosowaniach można głosować za, przeciw oraz wstrzymać się od głosu.
  3. Trwające głosowanie nie podlega skróceniu.
Artykuł 9.
Szczegółowe procedury dot. prowadzenia przetargów oraz procedowania umów przez Radę Prefektury mogą być regulowane odrębnymi przepisami.
Przebieg obrad w trybie nadzwyczajnym
Artykuł 10.
Obrady w trybie nadzwyczajnym stosuje się w przypadku spraw wymagających pilnego uregulowania, które wymagają konsultacji prefekta z pozostałymi władzami Prefektury.
Artykuł 11.
W obradach w trybie nadzwyczajnym biorą udział wyłącznie osoby określone w art. 2. ust. 2. tego zarządzenia.
Artykuł 12.
  1. Rada Prefektury w tym trybie może zezwolić na udział osób określonych w art. 2. ust. 1. jeśli sytuacja tego wymaga.
  2. Art. 10. ust. 2. nie stosuje się, jeśli zarządzono niejawność obrad.
  3. Jeśli zalecany bądź wymagany jest udział konkretnych osób spoza władz Prefektury, członkowie nadzwyczajnej Rady Prefektury mogą wysłać wezwanie do osoby, której udział jest pożądany lub wymagany.
Artykuł 13.
Przebieg obrad w trybie nadzwyczajnym jest jednakowy z wyjątkiem:
  1. czasu minimalnego dyskusji - w trybie nadzwyczajnym minimalny czas to 24 godziny,
  2. czasu minimalnego głosowania - 24 godziny,
  3. czas nieaktywności obrad - 7 dni.
Artykuł 14.
Obrady w trybie nadzwyczajnym po upłynięciu czasu nieaktywności zostają przerwane, a decyzję o przyjęciu bądź odrzuceniu danego aktu prawnego podejmuje prefekt lub inna uprawniona przez niego osoba.
Niejawność obrad
Artykuł 15.
  1. Jeśli dyskusja na dany temat obrad bądź temat wymaga omówienia w tajemnicy, można ogłosić niejawność obrad.
  2. Przepis ten stosuje się wyłącznie do obrad w trybie nadzwyczajnym.
Artykuł 16.
W trybie niejawnym obrad, do informacji publicznej podaje się:
  1. projekt,
  2. tekst jednolity uchwalony w głosowaniu,
  3. wynik głosowania.
Pozostałe informacje są objęte tajemnicą.
Postanowienia końcowe
Artykuł 17.
  1. Niniejsze zarządzenie wchodzi w życie w chwili ogłoszenia.
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Prawo lokalne i Rada Prefektury”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości