Miasto Førerstad - aktualności

Lenno hrabiego Antoniego Moskwicza.
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

17 stycznia 2023
Prefektowi się... przysnęło. Powody są nieznane, ale podejrzewa się, że jego głowa nie była przystosowana do studenckich alkoholi, które proponowano po spotkaniu rady Politechniki Førerstad.

Wspomniane wcześniej spotkanie dotyczyło spraw bieżących uczelni, w tym prośby o przywrócenie stacjonarnego biegu studiów, gdyż starsi datą profesorowie nie mieli chęci nie byli w stanie współpracować z platformą nauki zdalnej. Prefekt, po wysłuchaniu postulatów doktorów i profesorów, udał się do samych studentów, którzy poczęstowali go mieszanką studencką alkoholi lokalnie zwaną "Kociołkiem Terminatora". Mieszanka wina z Piątków Furlandzkich (do kupienia w każdym monopolowym w Prefekturze), taniego piwa, czarnej herbaty, kompotu owocowego i innych dodatków charakterystycznych dla każdego wydziału zwaliła z nóg wielu, ale również wielu przygotowała do studenckiego alkomaratonu organizowanego co semestr.

Jak widać, prefekt jest dopiero na początku tej drogi.

Z innych wiadomości z Prefektury, farba zaczyna dosychać. Albo trzeba od nowa pomalować, by było co robić, albo odinstalować Pasjansa w urzędzie. To drugie jest niemożliwe.
Awatar użytkownika
Maciej II
Gubernator Dreamlandu i Scholandii
Posty: 2989
Rejestracja: 20 sie 2018, 15:15
NIM: 591374
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Maciej II »

Co się stało
---

marszałek Maciej II zu Hergemon à de Ebruz - van der Pohl, r.s.

GABLOTA ODZNACZEŃ:
**Dreamlandzkie**
Order Korony Ebruzów - I Klasa
Krzyż Edwarda Artura z Brylantami

**Bialeńskie**
Order Bialeńskiej Gwiazdy Przyjaźni - Wielka Gwiazda
Medal Sił Zbrojnych - Złoty

**Rotryjskie**
Order Gołębicy i Oliwnej Gałązki - Kawaler

**Teutońskie**
Tytuł Obrońcy Teutonii
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

W dużym skrócie - ostry przebieg realiozy.
W troszkę mniejszym skrócie - studia i wypalenie mikronacyjne, pomysły na aktywność forumową mi się skończyły albo wymagają spędzenia dużej ilości czasu poza forum.
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej
król-senior
Posty: 2882
Rejestracja: 10 maja 2017, 16:19
NIM: 283468
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Andrzej »

Antoni Moskwicz pisze: 10 lut 2023, 16:14 W dużym skrócie - ostry przebieg realiozy.
W troszkę mniejszym skrócie - studia i wypalenie mikronacyjne, pomysły na aktywność forumową mi się skończyły albo wymagają spędzenia dużej ilości czasu poza forum.
Dreamland za naszego panowania pozostanie przestrzenią otwartą dla każdego, bez przymusu aktywnościowego. Jedyną podstawą do archiwizacji (lecz nie skasowania) czyjejś działalności będzie jasne oświadczenie woli o odejściu z Dreamlandu. Prosimy więc zaglądać, kiedy tylko macie możliwość.
Andreas Rex Emeritus
Awatar użytkownika
Andrzej P Ordynski
Posty: 392
Rejestracja: 9 gru 2010, 13:34
NIM: 479233
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Andrzej P Ordynski »

Andrzej pisze: 11 lut 2023, 09:10 bez przymusu aktywnościowego.
Taki przymus byłby fajny, myślę, że należy zmusić wszystkich obecnych i przyszłych Dreamlandczyków do pisania przynajmniej 10 postów dziennie. I zakaz odchodzenia.

Król Dreamlandu jako pater familias powinien mieć prawo życia i śmierci - w tym wypadku powinien nakazać żyć.
prof. Andrzej Płatonowicz Ordyński
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

Andrzej pisze: 11 lut 2023, 09:10 Dreamland za naszego panowania pozostanie przestrzenią otwartą dla każdego, bez przymusu aktywnościowego. Jedyną podstawą do archiwizacji (lecz nie skasowania) czyjejś działalności będzie jasne oświadczenie woli o odejściu z Dreamlandu. Prosimy więc zaglądać, kiedy tylko macie możliwość.
Miło mi to słyszeć. Postaram się raz na jakiś czas skrobnąć co najmniej jakieś aktualności z regionu i dać jakiś znak życia.

Z lepszych aktywnościowo wiadomości, udało mi się zrobić mapę do Cities:Skylines odtwarzającą miasto Førerstad - wprawdzie w chwili obecnej na 30% (nie jest idealnie dokładnie z mapą) i wymagać będzie to pewnie niektórych modów, ale jest szansa, że na mapie pojawią się liczniejsze budynki.
Andrzej P Ordynski pisze: 11 lut 2023, 09:25 Taki przymus byłby fajny, myślę, że należy zmusić wszystkich obecnych i przyszłych Dreamlandczyków do pisania przynajmniej 10 postów dziennie. I zakaz odchodzenia.

Król Dreamlandu jako pater familias powinien mieć prawo życia i śmierci - w tym wypadku powinien nakazać żyć.
10 dziennie... Tylko czy nie sprawi to, że w Dreamlandzie zamiast budowania, będzie się gadało przy flaszce o dupie Maryni?
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
Awatar użytkownika
Martin Liedermann
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2023, 20:36
NIM:
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Martin Liedermann »

Realioza to rzecz straszna.
Martin Liedermann
Awatar użytkownika
Maciej II
Gubernator Dreamlandu i Scholandii
Posty: 2989
Rejestracja: 20 sie 2018, 15:15
NIM: 591374
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Maciej II »

Król Dreamlandu jako pater familias powinien mieć prawo życia i śmierci - w tym wypadku powinien nakazać żyć.

Towarzyszu, pozwolę sobie zaktualizować galerię cytatów. Dawno nie czytałem takiego złota, towarzyszu.

Ja natomiast z przykrością zauważyłem, że jestem zbyt zajęty życiem realnym by zaglądnąć od dwóch dni. Proszę przyjąć moją najszczerszą samokrytykę.
---

marszałek Maciej II zu Hergemon à de Ebruz - van der Pohl, r.s.

GABLOTA ODZNACZEŃ:
**Dreamlandzkie**
Order Korony Ebruzów - I Klasa
Krzyż Edwarda Artura z Brylantami

**Bialeńskie**
Order Bialeńskiej Gwiazdy Przyjaźni - Wielka Gwiazda
Medal Sił Zbrojnych - Złoty

**Rotryjskie**
Order Gołębicy i Oliwnej Gałązki - Kawaler

**Teutońskie**
Tytuł Obrońcy Teutonii
Awatar użytkownika
Martin Liedermann
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2023, 20:36
NIM:
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Martin Liedermann »

Ja zaś zawsze mam czas na mikro. Nawet gdy mam realne obowiązki, zawsze staram się być w mikro.
Martin Liedermann
Awatar użytkownika
Fryderyk Orański-Nassau
Herold Koronny
Posty: 2772
Rejestracja: 30 sie 2016, 02:35
NIM: 132626
Herb: c08.gif
Lokalizacja: Księstwo Furlandii i Luindoru, Segali
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Fryderyk Orański-Nassau »

Andrzej P Ordynski pisze: 11 lut 2023, 09:25
Andrzej pisze: 11 lut 2023, 09:10 bez przymusu aktywnościowego.
Taki przymus byłby fajny, myślę, że należy zmusić wszystkich obecnych i przyszłych Dreamlandczyków do pisania przynajmniej 10 postów dziennie. I zakaz odchodzenia.

Król Dreamlandu jako pater familias powinien mieć prawo życia i śmierci - w tym wypadku powinien nakazać żyć.
Cóż za fantastyczny pomysł. Że też jeszcze nikt na to nie wpadł. Jak to powiedział mędrzec - Eureka! WKM powinien wprowadzić stosowne rozporządzenie w trybie natychmiastowym.
(-) Fryderyk Karol Albert książę Orański-Nassau OOIII ONZII
Hrabia Flores
"Pochlebiamy sobie patrząc na Sarmację, że zobaczcie; oni są prymitywni, a my wysublimowani. Ale wysublimowany autyzm nadal pozostaje autyzmem."JKM Aleksander, 2 października 2017 r.
"Może ten słynny dreamlandzki neoprymitywizm wcale nie jest taki zły?"
Helmut Pohl, 7 lutego 2019 r.
Awatar użytkownika
Andrzej
król-senior
Posty: 2882
Rejestracja: 10 maja 2017, 16:19
NIM: 283468
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Andrzej »

Andrzej P Ordynski pisze: 11 lut 2023, 09:25 Król Dreamlandu jako pater familias powinien mieć prawo życia i śmierci - w tym wypadku powinien nakazać żyć.
Obrazek
Andreas Rex Emeritus
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

22.02.2023
Remont ulicy Kartonowej zakończony, od teraz można jechać tam zawrotne 30 km/h i nawet nie stracić zawieszenia. Jakimś cudem okazało się, że ulica zrobiła się o 0.5 metra wyższa niż przed remontem, co sprawiło, że niektóre posesje wymagały dodatkowych schodów lub podjazdu. Wykonawca robót stwierdził, że taki był projekt, natomiast Urząd Miasta zaprzecza.


Kartografowie miejscy uznali, że dadzą z siebie jeszcze raz szczere 30% i zrobią nową wersję mapy. Okazuje się, że wygląda zupełnie inaczej, niż pierwotna wersja*.
* - Mapa powstaje na podstawie zapisu z Cities:Skylines. Okazuje się, że miasto będzie 2x większe, a najbardziej absurdalny węzeł autostradowy Mikroświata okazał się być jeszcze bardziej absurdalny, niż na obecnej mapie. Może będzie trochę uproszczony, ale wątpię, że którakolwiek polska mikronacja ma coś gorszego, niż to drogowe spaghetti.

Nie wiem czy uda mi się to dokończyć bez upraszczania, bo przy 100k mieszkańców zaczyna mi lagować, a mam dużo assetów, modów i kilka dodatków, przez co zasoby systemowe są zapchane po brzegi.
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
Awatar użytkownika
Andrzej
król-senior
Posty: 2882
Rejestracja: 10 maja 2017, 16:19
NIM: 283468
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Andrzej »

Z niemożliwą do opisania ciekawością chcemy zobaczyć, jak prezentuje się Wasze miasto!

Cities Skylines byłoby całkiem niezłym narzędziem do przedstawienia innych miast Dreamlandu i Scholandii, gdyby znalazł się śmiałek do podjęcia się takiego dzieła.
Andreas Rex Emeritus
Awatar użytkownika
Maciej II
Gubernator Dreamlandu i Scholandii
Posty: 2989
Rejestracja: 20 sie 2018, 15:15
NIM: 591374
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Maciej II »

O, ja też bardzo proszę o skriny
---

marszałek Maciej II zu Hergemon à de Ebruz - van der Pohl, r.s.

GABLOTA ODZNACZEŃ:
**Dreamlandzkie**
Order Korony Ebruzów - I Klasa
Krzyż Edwarda Artura z Brylantami

**Bialeńskie**
Order Bialeńskiej Gwiazdy Przyjaźni - Wielka Gwiazda
Medal Sił Zbrojnych - Złoty

**Rotryjskie**
Order Gołębicy i Oliwnej Gałązki - Kawaler

**Teutońskie**
Tytuł Obrońcy Teutonii
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

Na chwilę obecną (100k mieszkańców) mapa wygląda tak:
Niegotowa mapa miasta Førerstad, 2048x2048
Niegotowa mapa miasta Førerstad, 2048x2048
Są pewne różnice i uproszczenia, czyli:
  • Przeprawa promowa na autostradzie A1 jest zrealizowana mostem (edytor map nie pozwala na tworzenie tuneli). Jednopasmowa dwukierunkowa autostrada z ograniczeniem prędkości do 40 km/h.
  • Prom kolejowy w Nowym Porcie został utworzony przez port pasażerski i przystanek kolejowy.
  • Trasa jednotorowa do stacji Førerstad Rynek jest dwutorowa, bo robiły się korki na torach. Jest ogromny ruch towarowy do stacji Rynek, do portu, a jeszcze muszą wejść pociągi linii pasażerskiej (tymczasowo, dopóki linia okólna się nie zamknie, jadą na trasie Krzemówki-Rynek).
  • Głowice stacyjne stacji Førerstad Główny są znacząco zmienione, bo logika pociągów w Cities:Skylines jest taka, że pociągi jadą do końca wolnego odcinka w kierunku stacji, do której jadą. Nie ma semaforów, nie ma dróg przebiegu, a linie jednotorowe (są mody na to) nie zawsze działają w odpowiedni sposób.
  • Pociągi szybkobieżne jadą po torach przewidzianych dla pociągów standardowych. Nie umiem tego opanować albo się nawet nie da.
  • Miasto okazało się być sporo większe w porównaniu do wersji robionej w Inkscape. Ale z drugiej strony, trochę łatwiej się kładzie ulice i je zmienia, do tego są budynki, a nie sama siatka ulic.
---
Póki pamiętam, dla potomnych zostawiam informację jak coś takiego zrobić w Cities:Skylines (w stylu urągającym encyklopedycznemu, ale może komuś się przyda):
  1. Potrzebne jest rozszerzenie "CSL Map View" (do eksportu mapy do takiego obrazka), mod "Extra Landscaping Tools" (lub podobny - upraszcza edycję terenu), strona do eksportu rzeczywistych danych geograficznych na mapę wysokościową (opcjonalne, ale upraszcza tworzenie swojej mapy). Poza tym wymagania takie, jak do Cities:Skylines, czyli im więcej dodatków (znanych jako DLC), modów i obiektów, tym mocniejszy komputer będzie potrzebny (szczególnie jeśli o RAM albo procesor CPU chodzi, bo procesor graficzny jakoś da radę). Warto też mieć moda "81 Tiles" (pozwala na odblokowanie całej mapy) i Loading Screen Mod (zmniejsza zużycie zasobów przez grę i pokazuje, gdy coś się nieprawidłowo załaduje albo brakuje jakiegoś obiektu równocześnie pozwalając go wyśledzić w Warsztacie Steam).
  2. Z tamtej strony wybieramy sobie fragment mapy, który jest najbliższy temu, jak wygląda okolica mirkonacyjnego miasta. Może być odwrócone, może być przerzucone - to będzie później.
  3. W opcjach generatora mapy ustawiamy:
    • pożądaną głębokość wody ("water depth") - polecam z 20 m i więcej, jeśli na zaznaczonym obszarze jest morze albo rzeka. Mniejsze wartości wyglądają gorzej;
    • bazową wysokość ("base level", wysokość najniższego punktu mapy),
    • skalę wysokości ("height scale") można zostawić na 100% albo trochę podbić, by różnice wysokości były wyraźniejsze.
  4. Pobieramy mapę wysokościową w formacie PNG (zaznaczony na czerwono przycisk).
    Zrzut ekranu 2023-02-22 152615.png
    Przycisk eksportu mapy wysokościowej
    (8.84 KiB) Nie pobierany
    Można sobie to w Paincie albo czymś innym obrócić albo przerzucić, by pasowało do istniejących map. Jeśli to wciąż nie to, zaraz się wyklepie i poprawi. Pamiętać wypada gdzie ten plik się znajduje.
  5. Uruchamiamy Cities:Skylines, wybieramy edytor map i stworzenie nowej mapy. Z włączonym modem "Loading Screen Mod" trzeba przytrzymać lewy CTRL, by edytor załadował się z modami. Uwaga: Mod "81 Tiles" wyłącza ładowanie edytora i trzeba go wyłączyć, następnie zresetować grę).
  6. Po załadowaniu edytora map klikamy drugi przycisk od lewej (ten ze strzałeczką w stronę szarego kwadratu). ObrazekOtworzy się import mapy wysokościowej, tam klikamy taką małą ikonkę folderu na dole, zaraz obok podglądu mapy wysokościowej. Otworzy się folder na mapy wysokościowe. Tam wrzucamy pobraną uprzednio mapę wysokościową, powinna od razu pojawić się w menu w grze.Obrazek
    Wybieramy tę mapę i ładujemy, a teren się ustawi zgodnie z zaimportowaną mapą.
  7. Jeśli ustawi się niezgodnie z tym, co nam się wydawało, bierzemy narzędzie do edycji terenu i zmieniamy to, co nam się podoba. Powiększamy góry, wypłaszczamy teren, wygładzamy brzegi nad morzem, trochę pogłębiamy rzeki, morza, można też trochę je postrzępić narzędziem do zmiany wysokości. Zależy co komu potrzeba, nie bardzo wiem jak tu doradzać, bo potrzeby będą indywidualne.
  8. Czas na wodę. Przycisk czwarty od lewej na pasku ma dwa elementy, walec to źródło wody, a niebieski kwadrat to narzędzie do zmiany poziomu morza. Najpierw ustawiamy poziom morza (o ile w ogóle jest ono na mapie). Jeśli nie ma, można nie ustawiać albo ustawić na wysokość najniższego brzegu na rzece.
  9. Aby utworzyć rzekę, wybieramy to walcowate narzędzie (źródło wody) i ustawiamy je w miejscu, gdzie woda ma powstawać. Można ustawić jego moc między 0.1 a 1.0 - im więcej, tym więcej wody powstanie. Można też ustawić wysokość poziomu generowanej wody - może pokazać, że zaleje cała mapę poniżej, ale niekoniecznie musi być to prawda. Trzeba sprawdzić metodą prób i błędów (odpauzować symulację i obejrzeć jak płynie woda).
  10. Po zakończeniu edycji terenu, można dodać trochę lasów, punktów generowania zwierząt w lasach i inne cuda. Oficjalny poradnik pokaże więcej w tym zakresie. Na pewno na kwadracie startowym (który można sobie ustawić według preferencji) musi być źródło wody i droga.
  11. Po ustawieniu dróg, linii kolejowych, tras lotniczych i wodnych można mapę zapisać i opublikować (udostępnić jako gotową do nowych gier).
  12. Zamykamy grę*, uruchamiamy ponownie, włączamy ponownie mod "81 Tiles" (jeśli jest nam potrzebny). Zaczynamy nową grę na nowopowstałej mapie.
  13. Gdy miasto wygląda tak, jak jest to przez nas zamierzone, wchodzimy do menu (klawisz Esc) -> Opcje -> CSL Map Viewer. Tam wciskamy przycisk Export and view map (albo podobnie). Uruchomi się program, w którym pokaże się gotowa mapa na podstawie wybudowanego miasta. Tam klikamy "Plik -> Zapisz obraz" i zapisujemy gotową mapę.
    Przed zapisaniem można pobawić się menu "Widok", gdzie można ustawić widoczność lasów, linii komunikacji miejskiej, nazw budynków i inne opcje. Symbole obiektów (np. szpitali, cmentarzy) są japońskie i chyba nie da się ich zmienić w tym programie. Może jest inne narzędzie, które pozwala na to, ale nie znam takiego na tę chwilę.
* - zamknięcie gry zamiast wyjścia do menu głównego jest o tyle ważne, że zwalnia zasoby systemowe i zapobiega błędom, które mogą się pojawić przy używaniu modów. Kiedy nie ma modów, może nie być problemu, ale z modami i obiektami z Warsztatu Steam problemy przy takim ładowaniu są niemal gwarantowane.
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
Awatar użytkownika
Fryderyk Orański-Nassau
Herold Koronny
Posty: 2772
Rejestracja: 30 sie 2016, 02:35
NIM: 132626
Herb: c08.gif
Lokalizacja: Księstwo Furlandii i Luindoru, Segali
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Fryderyk Orański-Nassau »

Świetna opcja. Ja próbowałem swoich sił w tym symulatorze, ale mimo tego, że jestem fanem strategów to symulatory miast/kolonizacji to nie moja bajka.
(-) Fryderyk Karol Albert książę Orański-Nassau OOIII ONZII
Hrabia Flores
"Pochlebiamy sobie patrząc na Sarmację, że zobaczcie; oni są prymitywni, a my wysublimowani. Ale wysublimowany autyzm nadal pozostaje autyzmem."JKM Aleksander, 2 października 2017 r.
"Może ten słynny dreamlandzki neoprymitywizm wcale nie jest taki zły?"
Helmut Pohl, 7 lutego 2019 r.
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

25 maja 2023
RodoKo, przy okazji zmiany rozkładu jazdy, wprowadziło do ruchu nowe lokomotywy i wagony, by transport kolejowy był bardziej energooszczędny, komfortowy i sprawniejszy. Po około roku montowania na miejscu lokomotyw (wersja w częściach była tańsza)
i wydaniu świadectwa homologacji, nareszcie mogą służyć mieszkańcom Małej Furii. Przede wszystkim będą wykorzystywane w ruchu pasażerskim. Dzięki tej zmianie oczekiwanie w pociągu na wolny szlak będzie wygodniejsze. Zmiana ta dotyczy pociągów pośpiesznych, ale zarząd poinformował, że pociągami osobowymi również się zajmie.
Obrazek

Redakcji aktualności udało się odwiedzić nastawnię dworca głównego w Førerstad i podejrzeć pracę dyżurnych ruchu. Byliśmy między innymi świadkami zestawiania pociągu osobowego do Piątków Furlandzkich, wyprawiania pośpiesznego pociągu nocnego do Agendart oraz wyjazdu pociągu diagnostycznego na linię szybkobieżną.
Pulpit stacji Førerstad Główny
Pulpit stacji Førerstad Główny
Stację i rozkład podeślę, gdy skończę. Jeszcze kilkanaście pociągów, obiegi lokomotyw i sprawdzić, czy coś się nie poplątało. Cudem udało się znaleźć do "Kolejarza" kilka narzędzi i jakoś je opanować, bo bardzo łatwo coś popsuć. A popsucie czegoś do Kolejarza sprawia, że albo program się zawiesza, albo cały rozkład sypie. Do ISDRa pewnie minie kilka lat zanim będzie dostępny edytor, było jeszcze kilka innych symulatorów, ale jakoś w tym udało mi się zajść najdalej.

Jest szansa, że się uda coś dodać jeszcze w tym tygodniu. A kysz, realiozo!
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

Antoni Moskwicz pisze: 25 maja 2023, 04:06 Jest szansa, że się uda coś dodać jeszcze w tym tygodniu.
No dobra, jednak nie do końca, ale samych wpisów w rozkładzie jest ponad 70. Jakoś to nawet idzie.
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
Awatar użytkownika
Tannegard
Król Dreamlandu i Scholandii
Posty: 360
Rejestracja: 20 lis 2012, 20:32
NIM: 279138
Lokalizacja: Elfidias, Alexiopolis
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Tannegard »

Chciałem zwiedzić słynny dworzec Forerstadt Główny, ale jadąc autostradą zaplątałem się w plątaninie nitek autostrady tuż przed miastem i po pewnym czasie zorientowałem się że jednak jadę w kierunku Rodo. Przydałoby się poprawić oznaczenia zjazdów przed wakacjami, aby turyści nie błądzili :) A przy okazji trzeba bardziej kontrolować proces budowy, bo mam wrażenie że ani wparcie projektowe, ani nadzór budowy nigdy nie byli na tym placu budowy i nie wiedzą że coś poszło nie tak ;)
Awatar użytkownika
Antoni Moskwicz
Posty: 372
Rejestracja: 2 kwie 2019, 08:08
NIM: 812386
Lokalizacja: Førerstad, Prefektura Małej Furii
Kontakt:

Re: Miasto Førerstad - aktualności

Post autor: Antoni Moskwicz »

Andy Sky pisze: 26 maja 2023, 22:01 Chciałem zwiedzić słynny dworzec Forerstadt Główny, ale jadąc autostradą zaplątałem się w plątaninie nitek autostrady tuż przed miastem i po pewnym czasie zorientowałem się że jednak jadę w kierunku Rodo. Przydałoby się poprawić oznaczenia zjazdów przed wakacjami, aby turyści nie błądzili :) A przy okazji trzeba bardziej kontrolować proces budowy, bo mam wrażenie że ani wparcie projektowe, ani nadzór budowy nigdy nie byli na tym placu budowy i nie wiedzą że coś poszło nie tak ;)
W kierunku Rodo jest jeszcze jeden węzeł do zjazdu, zaraz przed przeprawą promową. Najwygodniej jest zjechać, skręcić w prawo, jadąc główną drogą minąć z lewej port i powinny być już drogowskazy :)
Proces budowy akurat przeprowadzono dobrze, to plany były... awangardowe. Dofinansowanie było, plan zaakceptowali, węzeł wybudowali, przyjęli. I rzeczywiście korków nie ma. Mało kto chce tędy jeździć.
W kwestii oznaczeń, podejmowane są próby łączenia oznakowania poziomego i pionowego, by ruch wjeżdżający i zjeżdżający miał trochę łatwiej. Z ruchem przelotowym jest o tyle dobrze, że nie musi w tę plątaninę się bawić - droga jest prosta do samego promu. Albo do Walgardu, w zależności od kierunku.
baron Antoni Moskwicz van der Pohl rodu Argentfører
Prefekt Małej Furii

por. Sił Powietrznych Armii Królewskiej, Korpus Wojskowej Służby Dyplomatycznej

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Miasto Førerstad”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości