Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Powiększanie wspólnego dobra, walki o władzę. Esencja dreamlandzkiego życia.
Awatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Posty: 1329
Rejestracja: 3 maja 2016, 16:55
NIM: 659175
Herb: t10
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru)
Kontakt:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Post autor: Tomasz von Habsburg »

Karolina Aleksandra pisze:
Panie Ministrze, jakieś wnioski z dyskusji?
O tym można przeczytać tutaj razem z tym.

(-) Tomasz baron von Habsbsurg
Minister Gospodarki
Awatar użytkownika
Hewret Monderski
Posty: 257
Rejestracja: 8 lut 2013, 20:50
NIM:
Lokalizacja: Hanssia (Monderia)
Kontakt:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Post autor: Hewret Monderski »

Karolina Aleksandra pisze: gdy już zaczął tworzyć, to czuł, że nie ma w gruncie rzeczy wielkiego zainteresowania jego projektem.[/justify]
Skąd ja to znam.
Budowanie gospodarki w mikronacji bez konkretnego planu informatycznego jest strasznie uciążliwe, a jeśli nie będzie to jakieś super przyjemne i obrazkowe, to zainteresowanie będzie nikłe. Tylko niewielu ludzi interesuje się pewną odmianą księgowości (bo tak to wygląda w mikronacjach w rzeczywistości). Rozumiem, że jest to nudne i mało przyjemne.
Dlatego jeśli ktoś podejmuje się budowy systemu gospodarczego w sensie informatycznym, to jeszcze potrzebuje kogoś, kto posiada wiedzę ekonomiczną (ewentualnie osobiście zaopatrzy się w takową).

Oczywiście założenia ekonomiczne i statystyczne swoją drogą, a system informatyczny również swoją. Pierwsze musi funkcjonować w taki sposób, żeby nigdy nie zawiódł - co oczywiście wymaga poprawiania "w praniu". Drugie jak wspomniałem musi być przejrzyste, przyjemne, przyciągające. To ma być zabawa, nie żmudny obowiązek, jakim zazwyczaj obarcza się typowego księgowego w korpo.

Bardzo fajnie gospodarka funkcjonowała w Republice Wirtualnego Świata. Konto w grze stanowiło swojego rodzaju konto bankowe, na które dostawało się "virtualeny". Był fajny organizer czasu (praca, edukacja), była potrzeba podnoszenia kwalifikacji (żeby objąć lepsze stanowisko), prosta możliwość założenia firmy w danej branży. Niektóre branże były całkiem dochodowe, takie jak gastronomia, gdyż wpływało to na zdrowie. Pośrednio przekładało się to na możliwości kondycyjne, co w ostatecznie było odwzorowane w otrzymywanej pensji. Jedynie czego tam brakowało, to sensownego systemu produkcji, gdyż produkty po zapłaceniu ceny "hurtowej" brały się "z powietrza".

O ile dobrze pamiętam, to były surowce: węgiel, ropa naftowa, energia elektryczna, diamenty. Może jeszcze coś tam było, ale nie były tak istotne, jak te wymienione. Z węgla i ropy naftowej tworzyło się energię elektryczną, która w ogóle stanowiła podstawę funkcjonowania organizera czasu. Bez prądu nie można było pracować, ani uczyć się.

Z powyższych moich przemyśleń można wywnioskować, że gospodarka powinna składać się z trzech podstawowych płaszczyzn:
Właściwie to system gospodarzy powinien działać na czterech głównych płaszczyznach:
a) płaszczyzna związana z obrotem pieniądza; rozbudowany system bankowości, obrót papierami wartościowymi, możliwość funkcjonowania konkurencyjnych banków, zakaz monopolu, promocja wolnego handlu;
b) płaszczyzna związana z obrotem nieruchomościami i towarem: system produkcji i wydobycia, system przetwarzania surowców, system produkcji i zatrudnienia, system magazynowania dóbr, logistyka, majątek trwały;
c) płaszczyzna związana ze zaspokajaniem potrzeb: zasada podaży i popytu, zaspokajanie potrzeb osób uczestniczących w gospodarce (zaspokajanie narzuconych wskaźników do zwiększenia wydajności).

Ostatnia płaszczyzna do przemyślenia i rozbudowy, bo pieniądze nie mogą leżeć. Należy je gdzieś wydawać!

Jeszcze pozostaje kwestia integracji z dotychczasowymi kontami. To również zachęca, a więc wymusza korzystanie z gospodarki.

Pozdrawiam
Obrazek
Najczcigodniejszy, Doskonałej Chwały, Elokwentny, Inteligentny Dzierżawca Nauk, Ocean Mądrości
Awatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Posty: 1329
Rejestracja: 3 maja 2016, 16:55
NIM: 659175
Herb: t10
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru)
Kontakt:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Post autor: Tomasz von Habsburg »

Hewret pisze:
[..] ewentualnie osobiście zaopatrzy się w takową (wiedzę ekonomiczną).
Odnośnie tego mógłbym polecić ten portal - za darmo i większość materiałów jest po polsku. :)
Hewret pisze:
Drugie jak wspomniałem musi być przejrzyste, przyjemne, przyciągające. To ma być zabawa, nie żmudny obowiązek, jakim zazwyczaj obarcza się typowego księgowego w korpo.
Powinniśmy iść w stronę gry lub nakładki do sytemu w postaci takowej?

System Gospodarczy Republiki Wirtualnego Świata wygląda raczej na grę RPG - czy w tej mikronacji funkcjonowały jeszcze jakieś inne formy aktywności?
Hewret pisze:
a) płaszczyzna związana z obrotem pieniądza; rozbudowany system bankowości, obrót papierami wartościowymi, możliwość funkcjonowania konkurencyjnych banków, zakaz monopolu, promocja wolnego handlu;
  • Rozbudowany system bankowości - co ma Wasza Ekscelencja na myśli?
  • Obrót papierami wartościowymi - to może odbywać się bez systemu, a do niego zgłaszane by były tylko zmiany na stanowisku głównego zarządzającego danego przedsiębiorstwa.
  • Zakaz monopolu, promocja wolnego handlu - to możemy wykonać tylko poprzez zastosowanie gdzieś funkcji liniowych. :)
Hewret pisze:
b) płaszczyzna związana z obrotem nieruchomościami i towarem: system produkcji i wydobycia, system przetwarzania surowców, system produkcji i zatrudnienia, system magazynowania dóbr, logistyka, majątek trwały;
  • System produkcji i wydobycia - Jest już mniej więcej opracowane.
  • System przetwarzania surowców - jw.
  • System produkcji i zatrudnienia - jw.
  • System magazynowania dóbr - nad tym się nie zastanawiałem, o czym Wasza Ekscelencja myśli?
  • Logistyka - to mogłoby za bardzo skomplikować sprawę; system transportu (według mnie najlepiej tylko dla przewozów osobowych) pokrótce opisałem tutaj.
  • Majątek trwały - to raczej do punktu "a".
Hewret pisze:
c) płaszczyzna związana ze zaspokajaniem potrzeb: zasada podaży i popytu, zaspokajanie potrzeb osób uczestniczących w gospodarce (zaspokajanie narzuconych wskaźników do zwiększenia wydajności).
Nie jestem pewien, czy siłowe wplatanie mieszkańca w gospodarkę poprzez jakieś wymagania jest dobrym pomysłem.To zostało zauważone tutaj. Lepiej dawać po prostu duże benefity osobom, które będą chciały w niej uczestniczyć. Natomiast ja zaproponowałem, by jednostki administracyjne (miasta, lenna, prowincje itd.) musiały kupować wybrane produkty, by zwiększyć swój dochód.
Hewret pisze:
Jeszcze pozostaje kwestia integracji z dotychczasowymi kontami. To również zachęca, a więc wymusza korzystanie z gospodarki.
Integracja jest chyba najprostszą częścią. :)

Bardzo dziękuję za porady. :)

Tak w ogóle - poprawiłem skrypty PHP, by spełniały jakiekolwiek normy (do teraz pracowałem głównie na jednym, tysiąclinijkowym pliku) :) , dodałem moduł produkcji zboża ze strony osób fizycznych, zaktualizowałem wersję Bootstrap'a, dodałem zmiany kosmetyczne i przygotowałem już niektóre elementy pod dalsze prace.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Awatar użytkownika
Hewret Monderski
Posty: 257
Rejestracja: 8 lut 2013, 20:50
NIM:
Lokalizacja: Hanssia (Monderia)
Kontakt:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Post autor: Hewret Monderski »

Pisałem raczej ogólne przemyślenia, aniżeli miałbym odnosić się do postępów prac.
Powinniśmy iść w stronę gry lub nakładki do sytemu w postaci takowej?
Jo, uważam, że powinniśmy skierować się ku prostej rozrywce, zamiast wciąż korzystać wyłącznie z dobrodziejstw list dyskusyjnych i forów.
Ktoś niedawno zauważył, a konkretnie tutaj, aby zwiększyć atrakcyjność mikronacji należałoby kierować się ku rozwiązaniom stosowanych w grach (ale nie tworząc gry). Chodzi po prostu o ograniczenie funkcjonowania forum, a stworzenie systemu podstawowej symulacji państwa.
A chodzi przede wszystkim o wyczerpanie się formuły obecnych mikronacji, co w ogóle jest mocno odczuwalne w Sarmacji.
System Gospodarczy Republiki Wirtualnego Świata wygląda raczej na grę RPG - czy w tej mikronacji funkcjonowały jeszcze jakieś inne formy aktywności?
Wyglądał, RWŚ nie istnieje od jakichś 5 lat. Sam już dobrze nie pamiętam założeń tamtejszego systemu gospodarczego, a więc to co wczoraj i dzisiaj opisuję, to widzę z pamięci jakby przez mgłę.
Dokładnie to co w podstawowej formie znajdowało się w RWŚ, to można znaleźć tutaj:
http://poradnikrws.cba.pl/news.php

Pomijam fakt, że tam funkcjonowały 3 oddzielne fora (legislatywa, egzekutywa, wymiar sprawiedliwości), wcale niezintegrowane ze sobą.
Obrazek
Najczcigodniejszy, Doskonałej Chwały, Elokwentny, Inteligentny Dzierżawca Nauk, Ocean Mądrości
Awatar użytkownika
Tomasz von Habsburg
Posty: 1329
Rejestracja: 3 maja 2016, 16:55
NIM: 659175
Herb: t10
Lokalizacja: Habsburg (Księstwo Furlandii i Luindoru)
Kontakt:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Post autor: Tomasz von Habsburg »

Hewret pisze:
Pisałem raczej ogólne przemyślenia, aniżeli miałbym odnosić się do postępów prac.
Głupstwem byłoby nieustosunkowanie się. :)
Hewret pisze:
Chodzi po prostu o ograniczenie funkcjonowania forum, a stworzenie systemu podstawowej symulacji państwa.
Jak mógłby ten system wyglądać? Przecież większość elementów realnego państwa mamy chyba przeniesionych.

(-) Tomasz baron von Habsburg
Minister Gospodarki
Awatar użytkownika
Otton van der Berg
Posty: 1104
Rejestracja: 22 gru 2012, 14:02
NIM: 108161
Lokalizacja: Alahambra/Unia Saudadzka
Kontakt:

Re: Postępy w budowie Systemu Gospodarczego

Post autor: Otton van der Berg »

Większość czy nie to kwestia do dyskusji. Osobiście najbardziej zależy mi na giełdzie papierów wartościowych/akcji a co za tym idzie skup i sprzedaż surowców jak i akcji firm.
Temat poruszany http://dreamland.net.pl/forum/viewtopic ... cji#p32152
(-)Wicehrabia Otton van der Berg OOIII ONZII
Obrazek
ObrazekObrazek>>>
Lenno Alhambra
ODPOWIEDZ

Wróć do „Polityka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości