Historia ta, w przedstawionej postaci, zapisana jest w księgach rodowych.Pierwsze złoże srebra odkrył Emil Górowski podjąwszy próbę wybudowania domu. Pewnego dnia robót, gdy wykopywano dół pod fundamenty, robotnicy natrafili na pierwsze złoża srebra. Początkowo rudę sprzedawał kowalom z okolicy, ale po zebraniu funduszy otworzył własny zakład przetwórczy. Sam nie miał umiejętności kowalskich, natomiast swoje dzieci, po szkole, posyłał kowalom, aby pobierali nauki.
Odkrycie złóż srebra rozwinęło gospodarczo okolicę do tego stopnia, że Emil Górowski został uhonorowany tytułem szlacheckim.
Z zewnątrz można dopłynąć również promem, między innymi z Buuren i Alhambry. Tutaj informacji należy szukać w porcie lub na stronie armatora.
Z innych miast Małej Furii dojechać można również koleją. Dworzec główny w tym mieście przyjmuje pociągi regionalne, międzymiastowe, a nawet szybkobieżne.
W samym mieście funkcjonują linie autobusów miejskich, a także 3 linie tramwajowe przejeżdżające przez całe miasto. Chcąc podróżować samochodem problemem mogą być miejsca parkingowe - chociaż przy każdym budynku użyteczności publicznej są, nie znaczy, że będą wolne.
Naprzeciwko domu rodowego znajduje się ratusz - w nim gonfalonier podejmuje najważniejsze decyzje związane z funkcjonowaniem miasta. Co 2 tygodnie odbywają się tu zgromadzenia miejskie - w nich uczestniczy gonfalonier (jako przewodniczący zgromadzenia), kierownicy wszystkich wydziałów urzędu miejskiego oraz chętni mieszkańcy (w charakterze uczestnika bądź obserwatora). Takie zgromadzenia pozwalają mieszkańcom wypowiedzieć się o problemach, których doświadczają, aby rada miejska (bądź sam gonfalonier) mógł wspomniany rozwiązać.
Za rozebranym fragmentem muru i stacją kolejową widać stary port, obecnie miejsce, z którego wypływają statki turystyczne, a także jednostka wojskowa. Niegdyś było to miejsce ważne dla miasta ze względu na przychody, które generowało. Obecnie, poza jednostką wojskową, jest to atrakcja turystyczna.
Port towarowy jest współcześnie nieużywany, a jego funkcję przejął nowy port.
Obok portu jest niewielka stacja kolejowa, która obsługuje ruch podmiejski i część ruchu regionalnego - w lecie także ruch turystyczny dalekobieżny.
Już za murami miasta wznosi się charakterystyczny budynek z zielonym dachem - jest to Urząd Miasta i Baronii. Jego zadaniem jest pomoc ze sprawami mieszkańców, wykonywanie uchwał podjętych przez ratusz oraz sprawowanie władzy nad pozostałą częścią Baronii Argentfører.
Następnym budynkiem, za Urzędem, jest budynek lokalnych mediów - radia i telewizji. Stąd nadawane są informacje dla mieszkańców miasta i okolic, programy rozrywkowe, prognoza pogody, a także są transmisje z ratusza, ze zgromadzeń miejskich.
Opuszczając stare miasto wjeżdża się do dzielnicy studenckiej. W oczy rzuca się gmach Politechniki Førerstad, w której młodzi ludzie uczą się matematyki, informatyki, mechatroniki oraz innych nauk ścisłych. Na terenie politechniki znajduje się i akademik, dzięki któremu każdy student i spoza Furlandii ma szansę tutaj się edukować.
Główny dworzec kolejowy składa się z 3 peronów, z czego jeden jest jednokrawędziowy. Obsługuje on pociągi każdej kategorii - podmiejskie, regionalne, dalekobieżne, ekspresowe, a także szybkobieżne. W przejściu podziemnym znaleźć można kilka barów szybkiej obsługi, z których wydobywa się charakterystyczny zapach smażonych frytek bądź burgerów.
Jeszcze trochę na zachód znajduje się dzielnica Krzemówki - dzielnica, w której rozwijają się nowe technologie. W parku technologicznym jest, między innymi, fabryka procesorów komputerowych, liczne laboratoria i inne obiekty, w których dąży się do poprawy życia mieszkańców Mikroświata i odkrycia praw nim rządzących. Natomiast w zakładzie metalurgicznym przetwarza się (głównie) metale kolorowe do celów przemysłowych.
W tej dzielnicy znaleźć można również szpital miejski z lądowiskiem helikopterów Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Nie sposób zapomnieć również o nowym porcie - dla niektórych miejscem początku podróży do Førerstad. Basen I portu obsługuje promy samochodowe i mniejsze statki pasażerskie. Natomiast transport towarowy odbywa się w basenie II, gdzie są miejsca na kontenery i węgiel - jest miejsce na ok. 1486 TEU i ok. 350 t węgla.