Antoni Moskwicz pisze: ↑19 wrz 2020, 21:37
Zastanawiam się nad rejestracją samolotów w formie KD-xxxx. Co do rejestracji lotnisk, jeszcze nie mam planów ani ustaleń z prywatnej komunikacji.
Jeśli chodzi o oznakowania samolotów, to nawet w realu nie istnieją jednolite oznakowania, poza ustaleniem początkowej kombinacji, która jest charakterystyczna i niepowtarzalna dla danego kraju. Zresztą i w tej kombinacji nie ma reguł, bo choć przeważają dwuznakowe kombinacje literowe i literowo cyfrowe, to są też "początki" jednoliterowe, albo mające 3-4 znaki.
Moim zdaniem pomysł KD-xxxx - jest dobry, przy czym to "xxxx" jest już w sumie dowolne, może być to zarówno ciąg literowy, literowo-cyfrowy lub cyfrowy.
Jeżeli chodzi o oznakowania lotnisk to proponowałbym jednak system czteroliterowy, nawiązujący do realowego kodu ICAO. Jest na tyle wygodny, że można określić szybko położenie lotniska na zasadzie kontynent/część kontynentu, kraj oraz konkretne lotnisko (gdzie można łatwo za pomocą 2 liter nawiązać do nazwy miasta, gdzie jest to lotnisko).
Tutaj nawet znakowanie KDXX miałoby sens... z jednej strony nawiązuje do nazwy Waszego Państwa, ale gdyby sąsiadująca Sarmacja poszła w podobny styl czyli KSXX, to literka "K" mogłaby się stać jednocześnie tym kodem kontynentu/części kontynentu. Nawet w realu nie odpowiadają one pierwszej literze kontynentu... co prawda akurat realowa Polska ma oznaczenie EPXX, ale to "E" to tylko "północna" Europa, bo "południowa" Europa ma już "L" i paryskie lotnisko de Gaulle'a to LFPG.
Generalnie to mamy taką propozycję (wyszła ona akurat od Ametysta, ale mnie się podoba), aby stworzyć jakąś wspólną międzynarodową "konferencję" w celu podjęcia takich ustaleń. A przy okazji można zrobić też jakieś prezentacje istniejących w Mikroświecie linii lotniczych itp.
الوـس pisze: ↑19 wrz 2020, 22:20
Odwilż, tradycyjnie już, ma swój system kodów trzyliterowych, który zasadniczo nie przedstawia żadnej logiki w jego utworzeniu, a mianowicie:
- Wielka Łososiowa-Lasowé Sztëki - WLS
- Tauzen-Nowy Bytów - SYY
- Tauzen-Fligerplac - TAU
Jedno, drugiemu nie zaprzecza - gdybyśmy ustalili jakiś wspólny (międzynarodowy) system oznaczania lotnisk, który były wzorowany na systemie realowym to wystarczyłoby wprowadzić dodatkowe oznakowanie tych lotnisk. W tym przypadku te trzyliterowe oznaczenia lotnisk odpowiadałyby realowemu kodowi IATA (w tym przypadku nawet nie muszą być nawet unikalne, bo w realu też się potrafią powtarzać), a te gdzie występuje kombinacja czteroliterowa, oznaczająca kontynent/kraj (dwa znaki) oraz konkretne lotnisko (dwa znaki) byłby odpowiednikiem realowych kodów ICAO.
Tym samym gdybyśmy chcieli opracować system wspólny, to Wasze trzyliterowe oznaczenia w niczym by nie przeszkadzały, a po prostu dodało by się jeszcze jedno oznaczenie kodowe będące kombinacją 4 liter, które uznalibyśmy jako "międzynarowe".
Przykładowo gdyby było to KDXX:
- Wielka Łososiowa-Lasowé Sztëki - WLS / KDWL, KDLS itp.
- Tauzen-Nowy Bytów - SYY / KDTN
- Tauzen-Fligerplac - TAU / KDTF
Turysta z Republiki Bialeńskiej.