Królestwo v. Ingawaar

Akta spraw prawomocnie osądzonych.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Królestwo v. Ingawaar

Post autor: Daniel von Witt »

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
dnia 29 października 2017 roku

Do Prezesa Sądu Królestwa
Alusia de la Ciprofloksja

kieruje

AKT OSKARŻENIA
z dnia 29 października 2017 roku
w sprawie o czyn zabroniony z art. 46 Ustawy Federalnej z dnia 28 października 2016 roku Kodeks Karny [BPSK nr 5724], który brzmi: "Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania lub zaniechania, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 14 dni.".

Na mocy przyznanych mi uprawnień - art. 4 ust. 2 Ustawy Federalnej z dnia 28 października 2016 roku o wprowadzeniu Kodeksu karnego [BPSK Nr 5726], w związku z Postanowieniem z dnia 25 października 2017 roku o zamknięciu postępowania przygotowawczego w sprawie V/2017 [INGAWAAR],

OSKARŻAM

Imię i nazwisko: Torkan Ingawaar
NIM: 156339
Prowincja/Kraj: Domena Królewska
e-mail: sukceszwell@wp.pl

O TO, ŻE

I. W dniu 15 października 2017 roku Oskarżony wystosował groźbę bezprawną w celu zmuszenia Daniela von Witta do określonego działania lub zaniechania, co zagrożone jest karą na podstawie art. 46 Kodeksu Karnego "Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania lub zaniechania, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 14 dni.".

II. W toku postępowania przygotowawczego ustalono, że groźba w formie dekretu (aktu prawa miejscowego) ma charakter bezprawny, ponieważ dekret ten jest sprzeczny z aktami prawnymi wyższego rzędu, a w szczególności z art. 6 ust. 3 Karty Konstytucyjnej, mówiącym:
Prawodawstwo federalne obejmuje na zasadzie wyłączności zmiany Karty Konstytucyjnej oraz sprawy: państwowej infrastruktury informatycznej; obywatelstwa dreamlandzkiego; praw i obowiązków cudzoziemców i apatrydów; waluty państwowej; terytorium państwa; symboli i zaszczytów państwowych; stosunków międzynarodowych; organizacji, funkcjonowania i finansów rządu federalnego.
Z powyższego przepisu wynika, że kwestie związane z terytorium państwa normować może jedynie prawo federalne. Takim terytorium jest również terytorium morskie Królestwa Dreamlandu, o czym mówi Konwencja o Prawie Morza, ratyfikowana przez Królestwo Dreamlandu, którą dekret skytyjski również łamie. Konwencja w art. 7 mówi:
Art. 7. [Nieszkodliwy przepływ przez terytorium morskie]
1. Przepływ oznacza żeglugę przez terytorium morskie w celu przejścia przez nie bez zatrzymywania się i wchodzenia na morze wewnętrzne lub w celu wejścia na morze wewnętrzne i zatrzymania się na redzie lub przy urządzeniu portowym.
2. Nieszkodliwy przepływ oznacza taki przepływ, który nie narusza pokoju, porządku publicznego lub bezpieczeństwa państwa nadbrzeżnego.
3. Statki wszystkich państw korzystają z prawa do nieszkodliwego przepływu przez morze terytorialne państwa nadbrzeżnego.
4. Państwo nadbrzeżne może regulować zasady nieszkodliwego przepływu, w tym ustanawiać szlaki żeglugowe, jako wyłączne strefy ruchu statków na danym obszarze terytorium morskiego oraz ustanawiać strefy całkowitego zakazu żeglugi dla statków innych państw na obszarze morza wewnętrznego, z wyjątkiem państw o których mowa w art. 8.
Z art. 7 wynika przede wszystkim, że zasady nieszkodliwego przepływu i strefy zakazu żeglugi może ustanawiać państwo, a więc Królestwo Dreamlandu, a nie miejscowi watażkowie pokroju Księcia Skytji. Za bezprawnością działań Oskarżonego przy pomocy aktów prawnych przemawiają również jego dotychczasowe działania. Dekret 5/12 - częściowo bezprawny (w zakresie oddawania innemu państwu pod jego wyłączną jurysdykcję części terytorium Królestwa, zmieniony w związku z tym dekretem 6/12), czy dekret 8/12 (włączenie do Królestwa nowego terytorium, dekret bezprawny, gdyż później inkorporacja Eislar była zatwierdzana przez Króla i Parlament - organy stojące wyżej od urzędu Księcia Skytji, który piastuje Oskarżony). Jak widać, za każdym razem gdy sprawa dotyczyła terytorium Królestwa Oskarżony łamał prawo wyższego rzędu (konstytucję i ratyfikowane umowy międzynarodowe). Tym razem jednak jego dekret stanowił groźbę wobec innego obywatela, aby zaprzestał swych działań lub wykonał działania, do których zmuszać miał go dekret 1/13 o zakazie żeglugi. Bezprawny zakaz żeglugi nie zawiera bowiem wyłącznie bezprawnego zakazu poruszania się po wyznaczonej strefie terytorium Królestwa przez jedną wybraną osobę i instytucje, które ta osoba reprezentuje, ale również zawiera groźby co stanie się, gdy ta osoba i instytucje nie podejmą określonych w bezprawnym akcie działań lub nie zaniechają kolejnych. Tymczasem jak zeznali świadkowie Tomasz von Habsburg oraz Adrien Eryk Esjar Józef Alatriste, działania osoby, której grożono, nie łamały prawa Królestwa Dreamlandu ani nie stanowiły prowokacji lub groźby wobec Oskarżonego i jego lenna. Oskarżony przedłożył swoje osobiste sympatie do władców innego państwa ponad prawo Królestwa Dreamlandu oraz prawa i wolności jego mieszkańców, chcąc zmusić osobę, której groził do określonego zachowania wbrew jej woli. W toku postępowania przygotowawczego Oskarżony starał się również podjąć narrację, która miała wykazać, że jest gotowy do realizowania swoich gróźb.

III. Wnoszę o wydanie wyroku skazującego i wymierzenie kary grzywny i kary ograniczenia wolności na czas 21 dni.

IV. Do aktu oskarżenia załączam oświadczenie o uiszczeniu opłaty sądowej.

V. Odpis aktu oskarżenia przedstawiam do wiadomości oskarżonego.

Załącznik nr 1 - Oświadczenie o uiszczeniu opłaty sądowej od aktu oskarżenia

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji oświadcza, iż w dniu 29 października 2017 roku wykonany został przelew na kwotę 800 D na rachunek bankowy Sądu Królestwa NIFI A51873 tytułem: "Akt-oskarż.-Inga".

(-) Daniel von Witt
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Awatar użytkownika
Aleksander
król-senior
Posty: 5759
Rejestracja: 1 sty 2017, 22:00
NIM: 435954
Herb: a13
Lokalizacja: Tauzen
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: Aleksander »

Przekazuję do referatu SPSK Orański-Nassau.
(-) Alexander, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: Daniel von Witt »

Wysoki Sądzie, może by tak coś zadziałać?

(-) Daniel von Witt
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Awatar użytkownika
RomanoPorfavor
Posty: 3638
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:31
NIM:
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: RomanoPorfavor »

Obrazek
Sądzie,

W imieniu Królestwa wycofuję akt oskarżenia.

Dla zainteresowanych: uzasadnienie co do przyczyn wycofania opublikuję w dziale Prokuratury.

Wandosławię!
/-/ Prezerwatyw Tradycja Radziecki
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Awatar użytkownika
RomanoPorfavor
Posty: 3638
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:31
NIM:
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: RomanoPorfavor »

Obrazek
Sądzie,
Jak słusznie wskazał mi tow. król-senior Alfred, powyższe wystąpienie wymaga korekty: w imieniu Królestwa zwracam się z wnioskiem o zgodę na wycofanie niniejszego aktu oskarżenia. Uzasadnienie wycofania, jeżeli jest dla Sądu istotne, przedstawiłem w tym wątku.

Przepraszam za mój błąd.
/-/ Prezerwatyw Tradycja Radziecki
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Awatar użytkownika
Karolina Aleksandra
król-senior
Posty: 1954
Rejestracja: 25 wrz 2012, 20:23
NIM: 430209
Herb: k14
Lokalizacja: Ekorre
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: Karolina Aleksandra »

ZARZĄDZENIE
W związku z rezygnacją prowadzącego tę sprawę Sędziego Pokoju Fryderyka Orańskiego-Nassau, przekazuję sprawę do referatu Sędziego Alusia de la Ciprofloksji.

(—) Karolina Aleksandra
Awatar użytkownika
Aleksander
król-senior
Posty: 5759
Rejestracja: 1 sty 2017, 22:00
NIM: 435954
Herb: a13
Lokalizacja: Tauzen
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: Aleksander »

Zarządzenie

Wzywam strony do przedstawienia pisemnego stanowiska dotyczącego planowania przebiegu rozprawy głównej oraz jej organizacji, w tym dowodów, które powinny być przeprowadzone jako pierwsze, w terminie 7 dni od ogłoszenia wezwania.

Jednocześnie zakreślam oskarżonemu termin 7 dni od ogłoszenia niniejszego wezwania na złożenie odpowiedzi na akt oskarżenia.
(-) Alexander, r.s.
Awatar użytkownika
Alfred
król-senior
Posty: 2535
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
NIM: 196135
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: Alfred »

Dreamopolis, dnia 8 stycznia 2018 r.
ZARZĄDZENIE
Na podstawie art. 12 ust. 2 pkt 2 ustawy federalnej z dnia 22 stycznia 2017 r. o postępowaniu sądowym,
co do sprawy z oskarżenia publicznego przeciwko Torkanowi Ingawaarowi o zastosowanie groźby bezprawnej w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania lub zaniechania, t.j. o czyn zabroniony z art. 46 k.k.,
zarządza się
zmienić skład orzekający Sądu Królestwa w ww. sprawie — odwołać zeń sędziego pokoju Alusia de la Ciprofloksja i powołać doń sędziego Martina Alfreda Schlesingera-Asketila.

[podpis]M. A. Schlesinger-Asketil
PREZES SĄDU KRÓLESTWA[/podpis]
(—) Alfred de Ebruz, r. s.
salus rei publicae suprema lex esto!
Awatar użytkownika
Alfred
król-senior
Posty: 2535
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
NIM: 196135
Kontakt:

Re: Akt oskarżenia Królestwo vs. Ingawaar

Post autor: Alfred »

Dreamopolis, dnia 8 stycznia 2018 r.
POSTANOWIENIE
Sąd Królestwa w składzie:
— SSK Martin A. Schlesinger-Asketil, przewodniczący
co do sprawy z oskarżenia publicznego przeciwko Torkanowi Ingawaarowi o zastosowanie groźby bezprawnej w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania lub zaniechania, t.j. o czyn zabroniony z art. 46 k.k.,
postanawia
odmówić oskarżycielowi publicznemu zgody na cofnięcie aktu oskarżenia.
UZASADNIENIE
Oskarżony Torkan Ingawaar, dnia 15 października 2017 r. o godz. 22:30, opublikował na państwowym forum dyskusyjnym „Dekret Księcia Skytji o zakazie żeglugi”, datowany na ten sam dzień (dalej: dekret o zakazie żeglugi). Pełniący funkcję oskarżyciela publicznego Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji zarzucił oskarżonemu, że dekret o zakazie żeglugi stanowi z jego strony groźbę bezprawną wobec pokrzywdzonego Daniela von Witta, zastosowaną w celu zmuszenia go do określonego działania lub zaniechania. Wspomniane pismo zakazuje bowiem jednostkom pływającym, będącym własnością pokrzywdzonego albo podmiotów mu podległych, żeglugi po „wszystkich morzach Naszych [Księcia Skytji]”, nadto nakazuje wycofanie takich jednostek z „wód przybrzeżnych Księstwa Skytji” pod grożbą zatopienia.

Pismem z dnia 6 grudnia 2017 r., godz. 17:57, pełniący funkcję oskarżyciela publicznego Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji cofnął akt oskarżenia. Dalszym pismem z tego samego dnia, godz. 21:07, oskarżyciel publiczny przedstawił Sądowi uzasadnienie tej czynności.

Oskarżyciel publiczny wyraził pogląd, iż bezprawność czynu nie zachodzi, jako że dekret o zakazie żeglugi jest krajowym aktem prawodawczym, stanowiącym w sprawach prawa karnego i obronności, a zatem dopuszczalnym na gruncie art. 4 ust. 4 i 5 Karty Konstytucyjnej. Przy tym zastrzegł, że budzi wątpliwości groźba zatopienia jednostek pływających, zawarta w dekrecie o zakazie żeglugi, mimo to stwierdził, biorąc pod uwagę, że oskarżony nie dysponuje środkami jej urzeczywistnienia, że była ona „narracyjnym ozdobnikiem dekretu”.

Oskarżyciel publiczny podniósł także, że akt oskarżenia został złożony przez Daniela von Witta, ówczesnego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, będącego jego pokrzywdzonym — co wyklucza jego należytą bezstronność.

Jak stanowi art. 10 ust. 3 ustawy federalnej z dnia 28 października 2016 r. o wprowadzeniu Kodeksu karnego (dalej: u.w.k.k.), akt oskarżenia można cofnąć tylko za zgodą Sądu Królestwa. Ustawodawca nie określił, w jakich okolicznościach zgody należy udzielić, a w jakich odmówić, pozostawiając to uznaniu Sądu.

Egzekwowanie odpowiedzialności karnej należy zarówno do ministra sprawiedliwości, jak i do Sądu. Między organami tymi istnieje w tym zakresie rozdział zadań, natomiast spaja je wspólnota celów. Pociągnięcie przestępcy do odpowiedzialności jest wspólnym ich obowiązkiem; z tego względu uznać należy, że kontrola Sądu nad dysponowaniem oskarżeniem przez ministra, przewidziana przepisem art. 10 ust. 3 u.w.k.k., musi mieć jak najszerszy zakres.

Proces sądowy, w tym proces karny, jest na gruncie ustawy federalnej z dnia 22 stycznia 2017 r. o postępowaniu sądowym ściśle kontradyktoryjny. Sąd w ustalaniu stanu faktycznego sprawy jest zdany na inicjatywę stron. Jeżeli zatem na podstawie dotychczas ustalonego stanu faktycznego nie sposób stwierdzić popełnienia czynu zabronionego, a oskarżyciel publiczny stoi na stanowisku, że czynu nie popełniono bądź też nie ma możliwości udowodnienia tego, Sąd obowiązany jest to stanowisko uznać.

Oskarżyciel publiczny może cofnąć akt oskarżenia z tego względu, że czyn nie jest przestępstwem z uwagi na to, że nie zachodzi bezprawność czynu lub wina oskarżyciela, bądź też szkodlwiość społeczna czynu jest znikoma. W tym zakresie Sąd nie jest jednak związany jego oceną, lecz sam rozstrzyga, czy zakończenie postępowania karnego jest zasadne.

W przedmiotowym przypadku Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji cofnął akt oskarżenia, twierdząc, że dekret o zakazie żeglugi jest prawidłowym krajowym aktem prawodawczym, stąd nie zachodzi bezprawność czynu. Księstwo Skytji jest jednak lennem, nie krajem; lennikowi nie przysługują uprawnienia prawodawcze, ani też nie jest on w ogóle organem władzy publicznej. Dekret o zakazie żeglugi nie jest żadnym instrumentem prawodawczym, ale dokumentem pochodzącym od osoby prywatnej, pozbawionym mocy obowiązującej.

Z tego względu należało orzec jak w sentencji.

[podpis]M. A. Schlesinger-Asketil[/podpis]
(—) Alfred de Ebruz, r. s.
salus rei publicae suprema lex esto!
Awatar użytkownika
RomanoPorfavor
Posty: 3638
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:31
NIM:
Kontakt:

Re: Królestwo v. Ingawaar

Post autor: RomanoPorfavor »

Obrazek
Sądzie,
W obliczu postanowienia Sądu, nie widzę podstawy do dalszego udziału oskarżyciela publicznego w niniejszym procesie. Opinia Prokuratury w sprawie została przedstawiona. Skoro Sąd uznaje, że ma nad czym procedować wedle "dotychczas ustalonego stanu faktycznego", przy czym jedynym elementem "ustalenia" jest akt oskarżenia, który oskarżenie chce wycofać, to Prokuratura nie widzi już przestrzeni do swojego dalszego udziału w tym postępowaniu.

Dla pełnej jasności, na wypadek wątpliwości - wnoszę o uwolnienie oskarżonego od postawionych mu zarzutów i uniewinnienie.
/-/ Prezerwatyw Tradycja Radziecki
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
Awatar użytkownika
Alfred
król-senior
Posty: 2535
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
NIM: 196135
Kontakt:

Re: Królestwo v. Ingawaar

Post autor: Alfred »

Dreamopolis, dnia 8 stycznia 2018 r.
POUCZENIE
Poucza się Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, że po złożeniu skargi wszczynającej postępowanie i odpowiedzi na tę skargę strony składają dalsze oświadczenia tylko za zezwoleniem sędziego przewodniczącego. Podstawa prawna: art. 14 ust. 1 ustawy federalnej z dnia 22 stycznia 2017 r. o postępowaniu sądowym.

[podpis]M. A. Schlesinger-Asketil[/podpis]
(—) Alfred de Ebruz, r. s.
salus rei publicae suprema lex esto!
Awatar użytkownika
Alfred
król-senior
Posty: 2535
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
NIM: 196135
Kontakt:

Re: Królestwo v. Ingawaar

Post autor: Alfred »

Dreamopolis, dnia 8 stycznia 2018 r.
ZARZĄDZENIE
Na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy federalnej z dnia 22 stycznia 2017 r. o postępowaniu sądowym,
co do sprawy z oskarżenia publicznego przeciwko Torkanowi Ingawaarowi o zastosowanie groźby bezprawnej w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania lub zaniechania, t.j. o czyn zabroniony z art. 46 k.k.,
zarządza się
zezwolić oskarżonemu Torkanowi Ingawaarowi złożyć w terminie 7 dni oświadczenie końcowe.

[podpis]M. A. Schlesinger-Asketil[/podpis]
(—) Alfred de Ebruz, r. s.
salus rei publicae suprema lex esto!
Awatar użytkownika
Torkan Ingawaar
Posty: 1647
Rejestracja: 1 gru 2014, 19:01
NIM: 156339
Lokalizacja: Sangajokk
Kontakt:

Re: Królestwo v. Ingawaar

Post autor: Torkan Ingawaar »

Wasza Królewska Wysokość,
Wysoki Sądzie,

rezygnuję ze złożenia oświadczenia końcowego.
(–) Torkan Ingawaar (ᑐᕐᑳᓐ ᐃᖓᕚᕐ)
Obrazek
Awatar użytkownika
Alfred
król-senior
Posty: 2535
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
NIM: 196135
Kontakt:

Re: Królestwo v. Ingawaar

Post autor: Alfred »

Dreamopolis, dnia 9 stycznia 2018 r.
WYROK
W IMIENIU KRÓLESTWA DREAMLANDU
Sąd Królestwa w składzie:
— SSK Martin A. Schlesinger-Asketil, przewodniczący
po rozpoznaniu w dniach 29 października 2017 r. — 9 stycznia 2018 r. sprawy z oskarżenia publicznego przeciwko Torkanowi Ingawaarowi, oskarżonemu o to, że dnia 15 października 2017 r. zastosował wobec Daniela von Witta groźbę zatopienia jednostek pływających, należących do pokrzywdzonego lub podmiotu jemu podległego i znajdujących się na wodach przybrzeżnych Księstwa Skytji, celem zmuszenia pokrzywdzonego do wycofania z wód przybrzeżnych Księstwa Skytji takich jednostek, znajdujących się na nich w czasie zastosowania groźby, oraz zaniechania wprowadzania takich jednostek na wody przybrzeżne Księstwa Skytji w późniejszym czasie, t.j. o czyn zabroniony z art. 46 k.k.,
orzeka, co następuje:
1. Uniewinnia się oskarżonego od popełnienia zarzucanego mu przestępstwa.
2. Stwierdza się, że oskarżony nie poniósł kosztów sądowych.
UZASADNIENIE
Dnia 15 października 2017 r. o godz. 22:30 oskarżony Torkan Ingawaar, działając jako Książę Skytji, opublikował na państwowym forum dyskusyjnym „Dekret Księcia Skytji o zakazie żeglugi” (dalej: dekret o zakazie żeglugi). Pismem tym oskarżony ustanowił zakaz żeglugi po morzach Księcia Skytji, obejmujący jednostki pływające należące do Daniela von Witta i podmiotów mu podległych, i obwarował ten zakaz groźbą zatopienia naruszających go jednostek pływających po upływie terminu 24 godzin.

Oskarżyciel publiczny — Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji w akcie oskarżenia z dnia 29 października 2017 r. zarzucił oskarżonemu, że w ten sposób popełnił on czyn zabroniony z art. 46 Kodeksu karnego i zażądał wymierzenia mu kary 21 dni ograniczenia wolności oraz kary grzywny. Oskarżyciel twierdził, że ww. groźba stanowiła groźbę bezprawną z tego względu, że: (1) stanowienie w sprawach terytorium państwa należy, zgodnie z art. 6 ust. 3 Karty Konstytucyjnej, do zakresu prawodawstwa federalnego na zasadzie wyłączności; nadto (2) ustanawianie zasad nieszkodliwego przepływu i stref całkowitego zakazu żeglugi należy, zgodnie z art. 7 Konwencji o Prawie Morza, ratyfikowanej przez Królestwo Dreamlandu, do państwa.

W późniejszym czasie, dnia 6 grudnia 2017 r., oskarżyciel publiczny — Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji cofnął akt oskarżenia, wskazując, że dekret o zakazie żeglugi był prawidłowym krajowym aktem prawodawczym, stanowiącym w sprawach prawa karnego i obronności, a więc objętych prawodawstwem federalnym na zasadzie konkurencyjności. Z tego względu miała być wyłączona bezprawność czynu oskarżonego. Księstwo Skytji nie jest jednak krajem, lecz lennem, a jego lennikowi — Księciu Skytji nie przysługują uprawnienia prawodawcze z art. 6 ust. 2 i 5 Karty Konstytucyjnej; stąd argumentacja oskarżyciela za cofnięciem była nietrafna. Sąd, postanowieniem z dnia 8 stycznia 2018 r., odmówił zgody na cofnięcie aktu oskarżenia.

Pojęcie groźby bezprawnej ma swoją definicję ustawową, zawartą w art. 20 ust. 2 Kodeksu karnego. Taką groźbą jest zatem groźba popełnienia przestępstwa na szkodę zagrożonego lub jego osoby najbliższej, o ile wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, jak również groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej. Bezprawność groźby odróżnić należy od bezprawności czynu, która może być wyłączona między innymi przez działanie w ramach uprawnienia.

Rozważania na temat bezprawności czynu, które podejmowali kolejni Ministrowie Spraw Wewnętrznych i Administracji, są jednak bezprzedmiotowe, jako iż zachowanie oskarżonego Torkana Ingawaara, opisane w komparycji wyroku, nie wyczerpuje w ogóle znamion czynu zabronionego z art. 46 Kodeksu karnego. Nie jest bowiem czynem zabronionym zniszczenie cudzego mienia, stąd zawarta w dekrecie o zakazie żeglugi groźba zatopienia jednostek pływających nie stanowi groźby bezprawnej.

Wobec czego należało orzec jak w sentencji.
POUCZENIE
Poszczególnym stronom przysługuje od wyroku skarga rewizyjna, którą wnieść należy w terminie 14 dni. Podstawa prawna: art. 18 ust. 1 ustawy federalnej z dnia 22 stycznia 2017 r. o postępowaniu sądowym.

[podpis]M. A. Schlesinger-Asketil[/podpis]
(—) Alfred de Ebruz, r. s.
salus rei publicae suprema lex esto!
Awatar użytkownika
Torkan Ingawaar
Posty: 1647
Rejestracja: 1 gru 2014, 19:01
NIM: 156339
Lokalizacja: Sangajokk
Kontakt:

Re: Królestwo v. Ingawaar

Post autor: Torkan Ingawaar »

Wasza Królewska Wysokość,

oświadczam, iż nie będę skarżył wyroku.
(–) Torkan Ingawaar (ᑐᕐᑳᓐ ᐃᖓᕚᕐ)
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Archiwum główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości