Biuletyn informacyjny stolicy Unii

Stolica Unii Saudadzkiej. Miastem zarządza Książę. Strona miasta.
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Zrobię stronę miasta "na wypasie" jak się nie spodoba to zrobi się "linkownie".

Wiem, że miasto ma powierzchnie 50km2
Czy posiadamy jeszcze jakieś dane? Np. zalesienie, pokłady węgla, rudę żelaza, ropę? Chcę zrobić specjalne działki na których będą występowały te surowce (docelowo będą do wydobywania) i nie chcę brać danych z "palca"
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Daniel von Witt »

Co znajduje się w samym mieście to zależy od poszukiwań zarządcy. Nie słyszałem wcześniej, by w Agendart były jakieś złoża naturalne, jednak miasto jest w gęsto zalesionym terenie (Góry Furlandzkie, Góry Agendart - ich podnóże), a w okolicy leży osada górnicza Eldolike, w której wydobywano złoto i np. wytapiano właśnie te monety, które pokazałem w innym wątku.

(-) Daniel książę von Witt
Książę Furlandii i Luindoru
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

1. Czy dysponuje Pan jeszcze jakimiś informacjami na temat miasta? Obecnie korzystam ze strony: http://unia.dreamland.net.pl/furlandia/ ... x.php?co=3 i kilku dostarczonych postów jednak mało tu informacji o samym mieście.

2. Czy jest możliwość otrzymania funduszy na rozwój gospodarczy miasta? Chcę sprzedać tereny leśne prywatnym firmom, które zajmą się wydobywanie drewna a miasto będzie od nich skupować surowce. To będzie zalążek systemu gospodarczego, który później bym chciał rozbudowywać

System wyglądał by następująco:
Osoba prywatna kupuje działkę leśną za 50.000 D
Dostaje co miesiąc 200 D od miasta za drewno, które dostarcza w ilościach 100 ton
Tym oto sposobem rozpoczął bym ruch surowców na razie na "papierze"
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Daniel von Witt »

Na przełomie września i października 2012 roku powstała taka mapa miasta (klik). Obowiązuje ona do dziś.

Natomiast bardziej aktualna strona miasta znajduje się w archiwach Królewskich Służb Informatycznych i ma do niej klucze Mat Max. Stała ona w sieci wordpressa dla Furlandii, a sieć ta nie została jeszcze odbudowana.

Wniosek o dotację na rozwój miasta można złożyć w dziale Skarbca Książęcego.

(-) Daniel książę von Witt
Książę Furlandii i Luindoru
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

No to jest mapa. Dziękuję ;)
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Prace nad mapą miasta niestety znacznie spowolniły przez brak grafika, który by mnie odciążył i lekkie problemy z pisaniem kodu ;/

PS. Jeśli ktoś się zna na HTML + JavaScript to proszę o info na prv ;)
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Daniel von Witt »

Jakie ma Pan problemy z pracami graficznymi?

(-) Daniel książę von Witt
Książę Furlandii i Luindoru
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Nie ma chętnych aby zrobić małe fragmenty mapy czyli standardowo brak grafików.
Pobawię się z tym sam ale zejdzie dłużej niż bym chciał
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Daniel von Witt »

Proszę opisać mi te zadania to mogę się tym zająć.

(-) Daniel książę von Witt
Książę Furlandii i Luindoru
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Podrzucę link do mojego tematu z forum będzie chyba najprościej

http://dreamland.net.pl/forum/viewtopic ... 182&t=5883

PS. Proszę zajrzeć na Dropboxa tam jest ta mapa wraz z "kwadracikami"
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Daniel von Witt »

Dziękuję. A mapę już przeglądałem. Ciekawie to wygląda. Można kontynuować prace moim zdaniem :)

(-) Daniel książę von Witt
Książę Furlandii i Luindoru
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Muszę się na dniach zebrać i wrócić do pisania kodu. Ostatnio skutecznie mnie odstraszył 22 odcinkowy poradnik (każdy odcinek po ok 40min) w którym jest opis jak zrobić sterowanie WSAD.
Tak samo wkurza mnie "brak zrozumienia" kodu do wgrywania mapy z pliku zewnętrznego

Pewnie koło weekendu się za to wezmę jak będę miał więcej czasu i postaram się podrzucić kolejną wersję ;)
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Daniel von Witt »

Świetnie. Czekam więc na nowe pliki :)

(-) Daniel książę von Witt
Książę Furlandii i Luindoru
Awatar użytkownika
matmax
Posty: 1606
Rejestracja: 4 kwie 2013, 21:09
NIM: 442028
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: matmax »

Michal Yaqu pisze:Muszę się na dniach zebrać i wrócić do pisania kodu. Ostatnio skutecznie mnie odstraszył 22 odcinkowy poradnik (każdy odcinek po ok 40min) w którym jest opis jak zrobić sterowanie WSAD.
Tak samo wkurza mnie "brak zrozumienia" kodu do wgrywania mapy z pliku zewnętrznego

Pewnie koło weekendu się za to wezmę jak będę miał więcej czasu i postaram się podrzucić kolejną wersję ;)
A w czym to sterowanie? W sensie, js czy jakoś inaczej?
Mat Max von Salvepol
Daniel von Witt pisze: 13 sty 2019, 02:15 Liczy się adrenalinka xD i na tym może już poprzrstane, chociaż głowa pełna jest myśli tym, co tu poruszone zostało nie mówiąc już nawet o tym, co zakryte.
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

matmax pisze:
...A w czym to sterowanie? W sensie, js czy jakoś inaczej?

JS bo się go ostatnio uczę i strasznie mi się podoba... teraz już widzę ze idzie z górki bo każdy kolejny język jest podobny... i do tego samego poziomu dochodzę na każdym coraz szybciej... teraz tylko rozwinąć umiejętność tworzenia NPC, strzelania i skakania i będę robił coś podobnego jak Mario, na razie zbliżam się do poziomu Tibi ;p JS jest fajne bo mogę się moją pracą dzielić z innymi a nie jak do tej pory w C++, że robiłem tylko dla siebie ;p

Dobra a teraz wracając do tematu... sterowanie w mieście zrobiłem na WSAD i przebudowałem cały kod (w końcu mam w nim porządek), wyłączyłem wykrywanie działek ale to dodam jak tylko uporam się z wczytywaniem mapy z pliku *.txt bo na dziś już starczy

PS. Pliki wrzuciłem na Dropboxa
PS2. Panie Mat Max von Salvepol proszę podać maila jeżeli chce Pan obserwować postępy w pracach nad miastem i mieć dostęp do plików

Edit: Adres strony (często może nie działać bo używam do różnych testów):
http://testyaqu.ugu.pl/
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Czy w Królestwie była przeprowadzana ankieta dotycząca rozdzielczości ekranu z jakiej obywatele korzystają w przeglądarkach? Chcę powiększyć "wewnętrzne" okno strony miasta i nie wiem za bardzo o ile aby ekran się nie przewijał i miło się przeglądało stronę. Nie wiem też czy obecne obrazki 64x64 nie są za duże i nie zmniejszyć ich na 32x32... ja obecnie mam ekran ogromny bo korzystam z TV jako monitora więc wole się spytać ;p

Proszę w tym temacie umieszczać swoje uwagi i spostrzeżenia co do strony

PS. Planuję zrobić również "wejście" do domów ale to trochę w dalszej przyszłości
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Piotr Novitius
Posty: 81
Rejestracja: 7 sie 2016, 15:29
NIM: 162405
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Piotr Novitius »

Ja myślę, że obrazki 32*32 będą lepsze. Ja używam laptopa z ekranem 15,6 cala i te 64x wydają się bardzo duże. Co do wewnętrznego okna strony to myślę, że jest akurat.
(-) Piotr Novitius

Kanclerz Abachazji, Król Wenedii, obywatel abachaski i lider Kongresu Regionalno-Reformatorskiego tamże, obywatel bialeński, parlamentarzysta abachaski i dremlandzki, zfiodoryzowany zwolennik absurdalnych teorii spiskowych, multipaszportowy sezonowiec, bredzący, odosobniony margines mieszkańców RB etc. etc. etc.
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Strona została zaktualizowana, do wglądu na w/w linku

Zastanawiam się nad wyglądem grafiki. Czy wzorować się na tibi czy na gta2, bo grafika musi być 2d i teraz kolejne pytanie czy budynek ma zajmować 32x32 czy może kilka kwadratów

Ma ktoś pomysł jak wyświetlać informację o budynkach/działkach? Z lewej strony, z prawej, na dole a może wyskakujące okno na mapie?

PS. Ciekawi mnie czy ktoś będzie chciał w tym mieście zamieszkać czy robię tylko sztukę dla sztuki i nauki JS-a ;)
(-) Michał wicehrabia Yaqu
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Daniel von Witt »

Wielkość budynków, a tym samym to, na ilu polach by się wyświetlały proponowałbym uzależnić od rodzaju budynku. I tak np. dom - jedno pole, kamienica/blok - jedno lub dwa pola, pałac lub zamek - max 3 pola, obiekt sportowy, rekreacyjny - max 4 pola, itd.

Co do informacji - jako wyskakujące okno byłoby najlepiej.

(-) Daniel książę von Witt
Książę Furlandii i Luindoru
Awatar użytkownika
Yaqu13
Posty: 373
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:03
NIM: 723255
Kontakt:

Re: Miasto stołeczne Agendart

Post autor: Yaqu13 »

Wydaje mi się, że proponowane przez Pana wielkości będą trochę za małe. Postać która jest wielkości jednej kratki zasłoni cały budynek.
Zastanawiam się tu nad wielkością budynku od 3 poziom x 2 pion (nieparzysta liczba aby jedna kratka mogła być drzwiami i w przyszłości szło wchodzić do budynków). Mapa jest przesuwana i mogę ją rozszerzać do woli bez większych modyfikacji (poprawiłem kod i jest teraz rozszerzalny).
Jeśli chodzi o wyświetlanie informacji to czy może być obecny "dymek"? Oczywiście zależnie od ilości informacji mogę go powiększyć lub zmniejszyć tak samo jak rodzaj czcionki.
Czy zechciał by Pan mi pomóc przy tworzeniu grafiki? Zaczęli byśmy od 1-2 domów i ulicy aby określić kąt pod jakim osoba oglądająca miasto będzie "spoglądać". Może to być tak jak tibia " pseudo z boku" lub gta2 z góry

Link dla zainteresowanych: http://testyaqu.ugu.pl/

PS. Do kodu strony jest pełny wgląd więc jak ktoś jest zainteresowany to można zgłaszać swoje uwagi jak zoptymalizować kod
(-) Michał wicehrabia Yaqu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Miasto Stołeczne Agendart”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość