[GŁOS. ZAKOŃCZONO] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks Karny

Dział archiwum Parlamentu Królewskiego od maja 2015 roku do lipca 2019 roku.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

[GŁOS. ZAKOŃCZONO] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks Karny

Post autor: Daniel von Witt »

Panie Marszałku,

w imieniu Klubu Politycznego św. Augustyna składam projekt ustawy o zmianie ustawy Kodeks Karny.

PROJEKT USTAWY
USTAWA FEDERALNA
z dnia ... 2017 roku

o zmianie Kodeksu karnego

Art. 1.
W Ustawie Federalnej z dnia 28 października 2016 roku wraz z późniejszymi zmianami Kodeks karny (BPSK nr 5793) wprowadza się następujące zmiany:
(1) art. 21 uzyskuje następujące brzmienie: "Art. 21. 1. Kto posługuje się więcej niż jedną tożsamością w Centralnym Rejestrze Mieszkańców lub/i na forum dyskusyjnym Królestwa, podlega karze banicji albo karze eliminacji.
2. Nie podlega karze osoba, która posługuje się na forum dyskusyjnym Królestwa nową tożsamością, jeżeli jej poprzednia tożsamość jest nieużywana od co najmniej 6 miesięcy lub jeżeli jej poprzednia tożsamość została zablokowana przez administratora forum na jej wniosek.";
(2) w art. 29 dodaje się zwrot: ", pod warunkiem, że w tym państwie taki sam czyn jest zagrożony karą nie mniej surową niż w Królestwie Dreamlandu.";
(3) dodaje się art. 29a o następującym brzmieniu: "Art. 29a. 1. Kto przywłaszcza, uzurpuje sobie lub posługuje się funkcjonującym w Królestwie nienależnym mu tytułem, stanowiskiem państwowym lub zawodowym, funkcją, tytułem honorowym, stopniem wojskowym, stopniem lub tytułem zawodowym lub naukowym, podlega karze grzywny.
2. Nie podlega karze osoba, w profilu której na forum dyskusyjnym Królestwa ukazane są informacje o nienależnym tytule, stanowisku państwowym lub zawodowym, funkcji, tytule honorowym, stopniu wojskowym, stopniu lub tytule zawodowym lub naukowym, jeżeli osoba ta zaprzestała aktywności lub profil jest zablokowany.".

Art. 2.
Ustawa wchodzi w życie w dniu ogłoszenia.
TEKST JEDNOLITY KODEKSU KARNEGO
USTAWA FEDERALNA
z dnia 28 października 2016 r.
[t.j. z dnia ...]

KODEKS KARNY

CZĘŚĆ OGÓLNA

Rozdział I. Odpowiedzialność karna

Art. 1.

1. Ustawę karną, zwaną dalej „kodeksem”, stosuje się do sprawcy, który popełnił czyn zabroniony na terytorium Królestwa Dreamlandu.
2. Kodeks stosuje się także do obywatela Królestwa Dreamlandu, który popełnił przestępstwo na terytorium innego państwa członkowskiego Wspólnoty Korony Ebruzów.
3. Warunkiem odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą jest uznanie takiego czynu za przestępstwo również przez akt normatywny obowiązujący w miejscu jego popełnienia.
4. Jeśli zachodzą różnice miedzy kodeksem Królestwa Dreamlandu a aktem normatywnym obowiązującym w miejscu popełnienia czynu, stosując kodeks Królestwa Dreamlandu, sąd uwzględnia te różnice na korzyść oskarżonego.

Art. 2.
1. Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto popełnia czyn zabroniony pod groźbą kary przez kodeks obowiązujący w czasie jego popełnienia.
2. Jeśli w czasie orzekania obowiązuje kodeks inny niż w czasie popełnienia przestępstwa, stosuje się kodeks nowszy, chyba że kodeks wcześniejszy jest względniejszy dla sprawcy.
3. Jeśli według nowszego kodeksu czyn objęty wyrokiem nie jest już zabroniony pod groźbą kary, skazanie ulega zatarciu z mocy prawa.
4. Z chwilą zatarcia skazania uważa się je za niebyłe.
5. Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia upłynęło 18 miesięcy w przypadku zbrodni albo 8 miesięcy w przypadku występku.
6. Nie można wykonać orzeczonej kary, jeżeli od uprawomocnienia się wyroku skazującego upłynęło 12 miesięcy.
7. Bieg terminu ulega zawieszeniu na czas nieobecności skazanego w Królestwie, jeśli wyrok wydano zaocznie.
8. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu.

Rozdział II. Przestępstwo

Art. 3.

1. Przestępstwo jest zbrodnią albo występkiem.
2. Za zbrodnię uważa się czyn zabroniony zagrożony karą banicji na czas nie krótszy niż 6 miesięcy albo karą surowszą.

Art. 4.
1. Przestępstwo popełnione jest umyślnie, jeżeli sprawca ma zamiar jego popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując możliwość jego popełnienia, na to się godzi.
2. Przestępstwo popełnione jest nieumyślnie, jeżeli sprawca nie mając zamiaru jego popełnienia, popełnia go jednak na skutek niezachowania ostrożności wymaganej w danych okolicznościach, mimo że możliwość popełnienia tego przestępstwa przewidywał albo mógł przewidzieć.
3. Przestępstwo można popełnić nieumyślnie, jeżeli kodeks tak stanowi.

Art. 5.
1. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma.
2. Ten sam czyn zabroniony może stanowić tylko jedno przestępstwo.

Art. 6.
1. Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten, kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu.
2. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając środków technicznych, udzielając rady lub informacji. Odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.
3. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu zabronionego swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które jednak nie następuje.
4. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, nakłania ją do tego.
5. Za podżeganie odpowiada również ten, kto w celu skierowania przeciwko innej osobie postępowania karnego nakłania ją do popełnienia czynu zabronionego.
6. Sąd wymierza karę za pomocnictwo, usiłowanie albo podżeganie w granicach wymiaru przewidzianego za sprawstwo.

Rozdział III. Kary i środki karne

Art. 7.

Karami są:
(1) grzywna;
(2) ograniczenie wolności;
(3) banicja;
(4) eliminacja.

Art. 8.
1. Grzywnę wymierza się w stawkach dziennych, określając liczbę stawek oraz wysokość jednej stawki. Najniższa liczba stawek wynosi 10, zaś najwyższa 100.
2. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy, jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe. Stawka dzienna nie może przekraczać 1.500 D.

Art. 9.
1. Jeśli kodeks nie stanowi inaczej, kara ograniczenia wolności trwa najkrócej 21 dni, najdłużej trzy miesiące.
2. Skazany na karę ograniczenia wolności pozbawiony zostaje prawa dostępu do wszystkich działów forum dyskusyjnego Królestwa Dreamlandu poza działem Więzienia Królewskiego, a także pozbawiony zostaje wszystkich piastowanych stanowisk państwowych w federacji i baliwatach.
3. Odbywający karę ograniczenia wolności zachowuje wszystkie prawa i obowiązki wynikające z Karty Konstytucyjnej i ustaw, z wyjątkiem wolności wypowiedzi oraz prawa zajmowania funkcji publicznych.
4. Odbywający karę ograniczenia wolności może wnosić o przedterminowe zwolnienie z odbywania kary po upływie co najmniej połowy jej wymiaru. Wniosek składa się w dziale Więzienia Królewskiego.

Art. 10.
1. Jeśli kodeks nie stanowi inaczej, kara banicji trwa najkrócej trzy miesiące, najdłużej dziewięć miesięcy.
2. Skazany na karę banicji zostaje złożony z wszystkich zajmowanych przez siebie stanowisk; pozbawiony prawa do wykonywania zawodu, prowadzenia określonej działalności gospodarczej oraz do udzielania się w prasie pozostającej na serwerze Królestwa Dreamlandu lub prowadzonej przez obywateli Królestwa Dreamlandu.
3. W czasie odbywania kary banicji skazany pozbawiony jest prawa korzystania z forum dyskusyjnego Królestwa Dreamlandu.
4. Za zabezpieczenie dóbr własnych skazanego odpowiada prokuratura.

Art. 11.
Skazany na karę eliminacji zostaje bezwarunkowo wygnany, bez możliwości powrotu do Królestwa Dreamlandu, a jego majątek przepada na rzecz Skarbu Królestwa.

Art. 12.
1. Nadzwyczajne złagodzenie kary polega na wymierzeniu kary poniżej dolnej granicy ustawowego zagrożenia albo kary łagodniejszego rodzaju albo, w szczególnie uzasadnionych wypadkach, odstąpienie od wymierzenia kary.
2. Sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary w wypadkach przewidzianych w kodeksie, a także w szczególnie uzasadnionych wypadkach, kiedy nawet najniższa kara przewidziana za przestępstwo byłaby niewspółmiernie surowa; w szczególności:
(1) jeżeli pokrzywdzony pojednał się ze sprawcą, szkoda została naprawiona albo pokrzywdzony i sprawca ułożyli się co do naprawienia szkody;
(2) ze względu na postawę sprawcy.

Art. 13.
Środkami karnymi są:
(1) pozbawienie praw publicznych;
(2) zakaz zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu, lub prowadzenie określonej działalności gospodarczej;
(3) przepadek przedmiotów;
(4) pozbawienie tytułu szlacheckiego lub arystokratycznego albo stopnia wojskowego;
(5) obowiązek naprawienia szkody.

Art. 14.
1. Pozbawienie praw publicznych obejmuje utratę czynnego i biernego prawa wyborczego do organu władzy publicznej, utratę prawa do sprawowania wymiaru sprawiedliwości oraz do pełnienia funkcji w organach i instytucjach państwowych – federalnych i krajowych, jak również utratę posiadanego stopnia wojskowego i powrót do stopnia szeregowego, pozbawienie praw publicznych obejmuje ponadto utratę orderów, odznaczeń i tytułów honorowych.
2. Sąd może orzec pozbawienie praw publicznych w razie skazania na karę banicji na czas nie krótszy niż 4 miesiące za przestępstwo popełnione w wyniku motywacji zasługującej na szczególne potępienie.

Art. 15.
Sąd może orzec zakaz zajmowania określonego stanowiska albo wykonywania określonego zawodu, jeśli sprawca nadużył przy popełnieniu przestępstwa stanowiska lub wykonywanego zawodu albo okazał, że dalsze zajmowanie stanowiska lub wykonywania zawodu zagraża istotnym dobrom chronionym prawem.

Art. 16.
Sąd może orzec zakaz prowadzenia określonej działalności gospodarczej w razie skazania za przestępstwo popełnione w związku z prowadzeniem takiej działalności, jeżeli dalsze jej prowadzenie zagraża istotnym dobrom chronionym prawem.

Art. 17.
Sąd orzeka przepadek przedmiotów pochodzących bezpośrednio z przestępstwa, chyba że podlegają zwrotowi pokrzywdzonemu.

Art. 18.
1. Sąd, w porozumieniu z Heroldią Królewską, może orzec pozbawienie tytułu szlacheckiego, lub arystokratycznego w przypadku gdy sprawca postąpił w sposób urągający braci szlacheckiej Królestwa Dreamlandu, niegodny obywatela dreamlandzkiego.
2. Sąd może orzec pozbawienie tytułu szlacheckiego lub arystokratycznego w razie skazania na karę banicji.

Art. 19.
W przypadku spowodowanej przez sprawcę szkody sąd może orzec obowiązek naprawienia szkody.

Art. 20.
1. Ilekroć w niniejszym Kodeksie mowa jest o przemocy, rozumie się przez to spamowanie, przesyłanie zainfekowanych wiadomości, a także każdy rodzaj elektronicznego naruszenia nietykalności osobistej internauty.
2. Ilekroć w niniejszym Kodeksie mowa jest o groźbie bezprawnej, rozumie się przez to groźbę o której mowa w art. 45, jak i groźbę spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.
3. Ilekroć w ustawie jest mowa o miejscu publicznym, rozumie się przez to miejsce, w którym wypowiedź może zostać odebrana przez nieokreśloną liczbę nieoznaczonych adresatów, w szczególności forum dyskusyjne Królestwa Dreamlandu.

CZĘŚĆ SZCZEGÓLNA

Rozdział IV. Przestępstwa przeciwko Królestwu

Art. 21.

1. Kto posługuje się więcej niż jedną tożsamością w Centralnym Rejestrze Mieszkańców lub/i na forum dyskusyjnym Królestwa, podlega karze banicji albo karze eliminacji.
2. Nie podlega karze osoba, która posługuje się na forum dyskusyjnym Królestwa nową tożsamością, jeżeli jej poprzednia tożsamość jest nieużywana od co najmniej 6 miesięcy lub jeżeli jej poprzednia tożsamość została zablokowana przez administratora forum na jej wniosek.

Art. 22.
Kto, mając na celu pozbawienie niepodległości, oderwanie obszaru lub zmianę przemocą konstytucyjnego ustroju Królestwa Dreamlandu, podejmuje sam lub w porozumieniu z innymi osobami działalność zmierzającą bezpośrednio do urzeczywistnienia tego celu, podlega karze banicji na czas nie krótszy od 3 miesięcy albo karze eliminacji.

Art. 23.
Kto przemocą lub groźbą bezprawną wywiera wpływ na czynności urzędowe konstytucyjnego organu Królestwa Dreamlandu podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Art. 24.
Kto, będąc upoważniony do występowania w imieniu Królestwa Dreamlandu w stosunkach z rządem obcego państwa wirtualnego, lub zagraniczną organizacją, działa świadomie na szkodę Królestwa Dreamlandu, podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca albo karze banicji.

Art. 25.
Kto bierze udział w działalności obcego wywiadu lub innej organizacji wirtualnej przeciwko Królestwu Dreamlandu, podlega karze banicji albo karze eliminacji.

Art. 26.
Kto oddając usługi wywiadowcze Królestwu Dreamlandu wprowadza świadomie w błąd dreamlandzki organ państwowy przez dostarczenie podrobionych dokumentów lub innych przedmiotów, podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca albo karze banicji.

Art. 27.
Kto w miejscu publicznym znieważa ogół obywateli lub Królestwo Dreamlandu, podlega karze grzywny.

Art. 28.
1. Kto dopuszcza się czynnej napaści na Króla Dreamlandu, przez co rozumie się spamowanie i przesyłanie zainfekowanych listów elektronicznych na konto pocztowe monarchy, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 2 miesięcy albo karze banicji.
2. Kto w miejscu publicznym znieważa Króla Dreamlandu, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.

Art. 29.
Kto na terytorium Królestwa Dreamlandu dopuszcza się znieważenia głowy obcego państwa lub akredytowanego szefa przedstawicielstwa dyplomatycznego takiego państwa albo osobę korzystającą z podobnej ochrony na mocy umów lub powszechnie uznanych zwyczajów międzynarodowych, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności, pod warunkiem, że w tym państwie taki sam czyn jest zagrożony karą nie mniej surową niż w Królestwie Dreamlandu.

Art. 29a.
1. Kto przywłaszcza, uzurpuje sobie lub posługuje się funkcjonującym w Królestwie nienależnym mu tytułem, stanowiskiem państwowym lub zawodowym, funkcją, tytułem honorowym, stopniem wojskowym, stopniem lub tytułem zawodowym lub naukowym, podlega karze grzywny.
2. Nie podlega karze osoba, w profilu której na forum dyskusyjnym Królestwa ukazane są informacje o nienależnym tytule, stanowisku państwowym lub zawodowym, funkcji, tytule honorowym, stopniu wojskowym, stopniu lub tytule zawodowym lub naukowym, jeżeli osoba ta zaprzestała aktywności lub profil jest zablokowany.

Rozdział V. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu w miejscach publicznych

Art. 30.

1. Kto korzysta z cudzej tożsamości, w szczególności wykorzystuje dane identyfikacyjne, konto pocztowe, wizerunek, podlega karze ograniczenia wolności albo karze banicji.
2. Jeśli czyn określony w ust. poprzedzającym popełniono w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, sprawca podlega dodatkowej karze grzywny w wysokości co najmniej 20 stawek dziennych.

Art. 31.
Kto, wiedząc o infekcji własnego komputera, rozsyła wiadomości elektroniczne, narażając bezpośrednio komputer innej osoby na takie zarażenie, podlega karze grzywny.

Art. 32.
Kto w miejscu publicznym propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, wyznaniowych lub innych podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 45 dni albo karze banicji na czas do 4 miesięcy.

Art. 33.
Kto w miejscu publicznym znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej pochodzenia, przynależności narodowej, wyznania lub bezwyznaniowości, tożsamości płciowej, orientacji seksualnej podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas do 3 miesięcy.

Rozdział VI. Przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych

Art. 34.

1. Kto przemocą lub groźbą bezprawną wywiera wpływ na czynności urzędowe organu administracji federalnej lub krajowej podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Tej samej karze podlega, kto stosuje przemoc lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia funkcjonariusza publicznego do przedsięwzięcia lub zaniechania prawnej czynności służbowej.

Art. 35.
1. Kto osobie uprawnionej do przeprowadzenia kontroli w zakresie inspekcji skarbowej udaremnia lub utrudnia wykonanie czynności służbowej podlega karze grzywny.
2. Kto, będąc zobowiązany do prowadzenia działalności instytucji w formie zarejestrowanej, uchyla się od wywiązania z tego obowiązku, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.

Art. 36.
1. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę lub takiej korzyści żąda, podlega karze grzywny w wymiarze co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.
2. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, uzależnia wykonanie czynności służbowej od otrzymania korzyści majątkowej, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 75 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.

Art. 37.
Kto udziela lub obiecuje udzielić korzyści majątkowej lub osobistej osobie pełniącej funkcję publiczną, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.

Art. 38.
Kto, powołując się na swoje wpływy w instytucji państwowej, podejmuje się pośrednictwa w załatwieniu sprawy w zamian za korzyść majątkową lub jej obietnicę, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 75 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Rozdział VII. Przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości

Art. 39.

Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Art. 40.
1. Kto, przed organem powołanym do ścigania lub orzekania w sprawach o przestępstwo, fałszywie oskarża inną osobę o popełnienie czynów zabronionych, podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności albo karze banicji na czas do 4 miesięcy.
2. Tej samej karze podlega ten kto, przez tworzenie fałszywych dowodów lub inne podstępne zabiegi, kieruje przeciwko określonej osobie ściganie o przestępstwo albo w toku postępowania zabiegi takie przedsiębierze.

Art. 41.
Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy przestępstwa uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa podlega karze grzywy albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Art. 42.
Kto nie stosuje się do orzeczonej przez sąd kary grzywny, podlega karze ograniczenia wolności na czas 3 miesięcy.

Art. 43.
Kto nie stosuje się do orzeczonej przez sąd kary banicji, podlega karze eliminacji.

Art. 44.
Kto umożliwia lub ułatwia skazanemu na karę banicji lub karę eliminacji prowadzenie dowolnej działalności na terytorium Królestwa Dreamlandu lub w organizacjach związanych z Królestwem Dreamlandu i prowadzonych przez jego obywateli, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Rozdział VIII. Przestępstwa przeciwko wolności

Art. 45.

1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.
2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

Art. 46.
Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania lub zaniechania, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 14 dni.

Rozdział IX. Przestępstwa przeciwko obyczajności

Art. 47.

Kto dopuszcza się w miejscu publicznym nieobyczajnego zachowania, publikując pornograficzne treści, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.

Rozdział X. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji

Art. 48.

Kto ujawnia lub wbrew przepisom ustawy wykorzystuje informacje stanowiące tajemnicę państwową, podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności albo karze banicji.

Art. 49.
1. Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie zobowiązaniu ujawnia lub wykorzystuje informacje, z którą zapoznał się w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością publiczną, społeczną, gospodarczą lub naukową, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.
2. Ściganie przestępstwa określonego w ust. poprzedzającym następuje na wniosek pokrzywdzonego.

Rozdział XI. Przestępstwa przeciwko mieniu

Art. 50.

Kto kradnie z włamaniem do konta bankowego, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.

Art. 51.
Kto przywłaszcza sobie cudzą nieruchomość lub prawo majątkowe, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 25 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas 21 dni.

Art. 52.
1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.

Rozdział XII. Przestępstwa przeciwko osobom i instytucjom

Art. 53.

1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób lub instytucję o o postępowanie lub cechy, które poniżają ją lub pozbawiają zaufania i szacunku podlega karze grzywny lub ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Przestępstwo z ustępu poprzedzającego nie występuje, jeżeli zarzut będący przedmiotem oskarżenia jest prawdziwy, lub jeżeli sprawca czyniąc zarzut działał w przeświadczeniu o jego prawdziwości, opartym na uzasadnionych podstawach.

Art. 54.
1. Kto znieważa inną osobę podlega karze grzywny lub ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Jeżeli zniewaga została sprowokowana, bądź znieważony odpowiedział własną zniewagą Sąd może odstąpić od wymierzenia kary.

Art. 55.
Ściganie przestępstw z Rozdziału XII odbywa się z oskarżenia prywatnego.
  • (-) Edward II, r.
UZASADNIENIE
Klub Polityczny św. Augustyna postuluje wprowadzenie powyższych zmian w Kodeksie Karnym z uwagi na zauważone niedoskonałości w praktyce funkcjonowania systemu karnego w ostatnich kilku miesiącach.

Pierwszą zmianą, jaką postulujemy wprowadzić to wprowadzenie kar za posiadanie więcej niż jednej tożsamości w Centralnym Rejestrze Mieszkańców i/lub na forum dyskusyjnym. Dziś przestępstwem jest wyłącznie posiadanie więcej niż jednego obywatelstwa, a w świetle odrębnych przepisów o fakcie jego posiadania przesądza Centralny Rejestr Mieszkańców. Takie ograniczenie powoduje, że niekaralne dziś jest:
  • (1) jednoczesne posiadanie w CRM więcej niż jednego konta o przykładowych statusach: 1 obywatelstwo, 1 stały pobyt albo wiele stałych pobytów;
    (2) jednoczesne posiadanie w CRM obywatelstwa i więcej niż jednego konta na forum;
    (3) jednoczesne posiadanie w CRM i na forum więcej niż jednego konta;
    (4) jednoczesne posiadanie na forum wielu kont.
Pokazuje to, że pól do legalnego kloningu jest dziś w Królestwie sporo. Chcemy więc dmuchać na zimne i nie dawać komuś powodu do korzystania z tych luk prawnych. Sprawa pojawiła się przy okazji aktywności Kacpra ben Chatlińskiego oraz jego drugiego konta na forum Mariana de la Druida.

Drugą zmianą, jaką postulujemy wprowadzić to zasada wzajemności przy karaniu za obrażanie głów państw trzecich. Taki postulat pojawił się przy okazji wytyczonego procesu karnego przeciw Jego Ekscelencji Radzieckiemu. Podzielamy zdanie, że karanie za obrażanie głów państw trzecich powinno mieć miejsce tylko wtedy, jeżeli w państwie, którego głowa państwa zostanie obrażona podobny czyn nie tylko był karalny, ale był również zagrożony karą nie mniej surową niż w Królestwie Dreamlandu.

Trzecią zmianą, jaką postulujemy jest wprowadzenie karalności za przywłaszczanie lub uzurpowanie sobie nienależnych funkcji, tytułów itd., które funkcjonują w Królestwie. Sprawa wyszła także przy okazji aktywności Kacpra i Mariana. Na pierwszym z tych kont pojawiły się nienależne tej osobie tytuły: Księcia Furlandii i Luindoru oraz patriarchy Bractwa Wielkiej Małpy. Na drugim zaś - Król Elderlandu. Uważamy, że takie zachowania powinny być zagrożone karą grzywny.
(-) Daniel ax. von Witt[/justify]
Awatar użytkownika
Aleksander
król-senior
Posty: 5756
Rejestracja: 1 sty 2017, 22:00
NIM: 435954
Herb: a13
Lokalizacja: Tauzen
Kontakt:

Re: [DEBATA] Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Aleksander »

Drodzy Kuledzy,

zarządzam debatę do 23 lutego. Debata może zostać, stosownie do okoliczności, wydłużona, bądź skrócona.
(-) Alexander, r.s.
Awatar użytkownika
Aleksander
król-senior
Posty: 5756
Rejestracja: 1 sty 2017, 22:00
NIM: 435954
Herb: a13
Lokalizacja: Tauzen
Kontakt:

Re: [DEBATA] Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Aleksander »

Drodzy Kuledzy,

uważam ten projekt za zbędny. Projekt ten w istocie dotyczy trzech różnych typów, w związku z czym zasadne jest omówić je osobno.

Po pierwsze, nie uważam za właściwe karanie kogoś za posiadanie więcej niż jednego konta zwłaszcza, gdy tylko do jednego z nich, bądź wręcz do żadnego, nie jest przypisane obywatelstwo. Osoba, która cieszy się prawem stałego pobytu i tak nie może wpływać na politykę naszego państwa inaczej, niż jak poprzez agitację, petycję czy po prostu wymianę poglądów. Co za tym idzie, nie ma z tym związanego zagrożenia jak w przypadku Surmenii, gdzie pewna postać sklonowała się w bodajże 12 egzemplarz, z których każdy miał obywatelstwo. Sam fakt posiadania więcej niż jednego konta w sytuacji, gdy prawa obywatelskie i polityczne związane są tylko z jednym w żaden sposób nie zagraża stabilności państwa. Co więcej, przywoływanie w tym miejscu Kacpra Chatlińskiego-Fryssau jako przyczyny do złożenia niniejszego projektu świadczy o niezrozumieniu jego intencji, a co więcej przypisaniu mu intencji, którymi, w mojej ocenie, wcale się nie kierował.

Po drugie, wprowadzenie karalności za obrażanie kogokolwiek świadczy o braku zaufania do instytucji prawa cywilnego. Od ochrony cudzej godności czy czci, jak i w ogóle od ochrony dóbr osobistych jest proces cywilny. Naznaczanie kogokolwiek wyrokiem skazującym za to, że kogoś obraził, to moim zdaniem zbyt dalece idąca represja. O ile w świecie realnym można się spierać o zasadność tejże, z uwagi na urażenie drugiego człowieka, to w świecie wirtualnym, co dr Witt powinien rozumieć najlepiej z nas wszystkich, obrazić można co najwyżej awatar stworzony przez kogoś. Wyjaśnię na przykładzie. Czy jeżeli ktoś obrazi Alusia de la Ciprofloksja, to obrazi mnie, jako realną osobę? Nie. Bo Aluś de la Ciprofloksja to tylko awatar, postać, którą odgrywam. Z pewnością zawiera jakieś elementy mojej osoby, jak każde dzieło zawiera część ducha twórcy. Ale to nie jest żywy człowiek. To jest byt poruszany poprzez wolę żywego człowieka, gdy ten akurat tak bardzo się nudzi w pracy, że loguje się w Dreamlandzie.

Wreszcie, o ile rozumiem ochronę tytułów państwowych, jak książę Furlandii i Luindoru, czy król Elderlandu, o tyle nie rozumiem ochrony tytułów prywatnych. Od tego jest proces cywilny, bo rzecz dotyczy podmiotu pozostającego poza strukturą władzy. Penalizacja uzurpowania tytułów innych niż państwowe nasuwa na myśl jakąś tragiczną formę inhibicji intelektualnej, nie zaś faktyczną troskę o praworządność.

W związku z powyższym uważam ten projekt za chybiony.
(-) Alexander, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: [DEBATA] Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Daniel von Witt »

Panie Marszałku,

co do zastrzeżeń do kwestii rozszerzenia karalności za kloning powiem, że jest on po prostu nieakceptowalny. W każdej postaci. Powinno więc to znaleźć odzwierciedlenie w prawie karnym.

Co do zastrzeżeń względem wprowadzenia zasady wzajemności w karaniu za obrażanie głowy państwa. Podczas bodajże poprzedniej reformy prawa karnego KPA sprzeciwiało się wprowadzaniu kolejnych kar za obrażanie ludzi. Tu z Panem Marszałkiem jesteśmy więc jednomyślni: od takich spraw są sady i droga cywilna - proszę to więc tłumaczyć nie mnie, nie ludziom z KPA, tylko wielkim obrońcom praw człowieka z Komunistycznej Partii Dreamlandu, którzy takie przepisy wtedy przeforsowali. Natomiast głowa państwa reprezentuje to państwo i wszystkich jego obywateli. Ochronie prawnej podlega w tym zakresie nasz Król, więc tego samego powinniśmy się trzymać, jeśli chodzi o państwa, które również chronią swoich i cudzych władców/reprezentantów przed nieokrzesanymi dyskutantami i trollami. Atak bowiem na głowę państwa jest atakiem na państwo i na nas wszystkich. Nie można takich zachowań tolerować i jednocześnie nie można zmuszać głów państw, by na drodze cywilnej sądziły się z trollami. Byłaby to przecież jeszcze większa zniewaga od aktywności tych trolli.

Co do zastrzeżeń względem kwestii wprowadzenia kar za przejmowanie tytułów itd. - można pochylić się nad sprawą tytułów prywatnych i z tego ewentualnie zrezygnować. Jesteśmy otwarci na argumenty.

(-) Daniel ax. von Witt
Awatar użytkownika
Aleksander
król-senior
Posty: 5756
Rejestracja: 1 sty 2017, 22:00
NIM: 435954
Herb: a13
Lokalizacja: Tauzen
Kontakt:

Re: [DEBATA] Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Aleksander »

Szanowny Wnioskodawco,

dla mnie problemem nie jest kloning per se. Problemem są ewentualne skutki tego klonowania. Jeżeli ktoś klonując się może jakoś zaburzyć delikatny porządek Dreamlandu, to faktycznie może być to problem. Jeżeli jednak ktoś się sklonuje, mając tylko jedną postać cieszącą się pełnią praw politycznych, to jego sytuacja nie odbiega od sytuacji kogoś, kto ma tylko jedną postać, która to postać jest obywatelem. Mówiąc ogólniej: nie widzę nic złego w klonowaniu jako takim, a co najwyżej w jego skutkach.

Co odnosi się do kwestii ochrony głowy państwa. Od tego jest proces cywilny. Jeżeli ktoś znieważy naszego monarchę, to ja bynajmniej nie czuję się urażony. Paleta emocji jakie mogę w tej sytuacji przeżywać, jakkolwiek bogata, nie zawiera poczucia obrazy. Zależnie od tego co napisze dana postać mogę czuć się zniesmaczony, zażenowany, rozbawiony, czuć zrozumienie, bo sam bym takie właściwości danej postaci przypisał, bądź mieć poczucie odmiejscowienia lub niestosowności. Ale dostrzegam różnicę pomiędzy trzema bytami jakimi jest państwo, monarcha i moja nieskromna osoba. Nie przyjmuję zatem argumentu o tym, że obrażenie innego bytu miałoby obrazić również mnie. Co więcej, nie rozumiem jak można obrazić byt, który nie jest w stanie intelektualnie przeżyć tej obrazy, tj. państwo. Równie dobrze mogę obrazić zegar stojący na moim biurku, albo kota, który mi właśnie zasnął na kolanach. Przebrzydły sierściuch, akurat gdy chciałem się odlać.

Odnosząc się do tematu ochrony tytułów prywatnych. Jak już wspominałem, państwo nie ma żadnego interesu w ich ochronie. Co więcej, można wyobrazić sobie sytuację, gdy ktoś zacznie tworzyć różnorakie tytuły, a następnie ktoś inny je uzurpować co doprowadzi do zapchania sądu sprawami, które są bzdurne i pochylanie się nad nimi urąga inteligencji sądu.
(-) Alexander, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: [DEBATA] Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Daniel von Witt »

Panie Marszałku,

za przekonującą uważam argumentację co do obrazy głowy obcego państwa - nie tylko wycofamy się z proponowanych zmian, ale również wniesiemy o wykreślenie tego przepisu w ogóle. Ponadto rewidujemy projekt o tytuły prywatne - również kasujemy je z projektu. Nie możemy jednak pozwolić sobie na skreślenie proponowanych przepisów o kloningu, gdyż nasze stanowisko w tej sprawie jest bezdyskusyjne.

Projekt wniesiony w ramach autopoprawki.
PROJEKT USTAWY
USTAWA FEDERALNA
z dnia ... 2017 roku

o zmianie Kodeksu karnego

Art. 1.
W Ustawie Federalnej z dnia 28 października 2016 roku wraz z późniejszymi zmianami Kodeks karny (BPSK nr 5793) wprowadza się następujące zmiany:
(1) art. 21 uzyskuje następujące brzmienie: "Art. 21. 1. Kto posługuje się więcej niż jedną tożsamością w Centralnym Rejestrze Mieszkańców lub/i na forum dyskusyjnym Królestwa, podlega karze banicji albo karze eliminacji.
2. Nie podlega karze osoba, która posługuje się na forum dyskusyjnym Królestwa nową tożsamością, jeżeli jej poprzednia tożsamość jest nieużywana od co najmniej 6 miesięcy lub jeżeli jej poprzednia tożsamość została zablokowana przez administratora forum na jej wniosek.";
(2) skreśla się art. 29;
(3) dodaje się art. 29a o następującym brzmieniu: "Art. 29a. 1. Kto przywłaszcza, uzurpuje sobie lub posługuje się funkcjonującym w Królestwie nienależnym mu tytułem, stanowiskiem państwowym, funkcją, tytułem honorowym, stopniem wojskowym, stopniem lub tytułem zawodowym lub naukowym, podlega karze grzywny.
2. Nie podlega karze osoba, w profilu której na forum dyskusyjnym Królestwa ukazane są informacje o nienależnym tytule, stanowisku państwowym, funkcji, tytule honorowym, stopniu wojskowym, stopniu lub tytule zawodowym lub naukowym, jeżeli osoba ta zaprzestała aktywności lub profil jest zablokowany.".

Art. 2.
Ustawa wchodzi w życie w dniu ogłoszenia.
TEKST JEDNOLITY KODEKSU KARNEGO
USTAWA FEDERALNA
z dnia 28 października 2016 r.
[t.j. z dnia ...]

KODEKS KARNY

CZĘŚĆ OGÓLNA

Rozdział I. Odpowiedzialność karna

Art. 1.

1. Ustawę karną, zwaną dalej „kodeksem”, stosuje się do sprawcy, który popełnił czyn zabroniony na terytorium Królestwa Dreamlandu.
2. Kodeks stosuje się także do obywatela Królestwa Dreamlandu, który popełnił przestępstwo na terytorium innego państwa członkowskiego Wspólnoty Korony Ebruzów.
3. Warunkiem odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą jest uznanie takiego czynu za przestępstwo również przez akt normatywny obowiązujący w miejscu jego popełnienia.
4. Jeśli zachodzą różnice miedzy kodeksem Królestwa Dreamlandu a aktem normatywnym obowiązującym w miejscu popełnienia czynu, stosując kodeks Królestwa Dreamlandu, sąd uwzględnia te różnice na korzyść oskarżonego.

Art. 2.
1. Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto popełnia czyn zabroniony pod groźbą kary przez kodeks obowiązujący w czasie jego popełnienia.
2. Jeśli w czasie orzekania obowiązuje kodeks inny niż w czasie popełnienia przestępstwa, stosuje się kodeks nowszy, chyba że kodeks wcześniejszy jest względniejszy dla sprawcy.
3. Jeśli według nowszego kodeksu czyn objęty wyrokiem nie jest już zabroniony pod groźbą kary, skazanie ulega zatarciu z mocy prawa.
4. Z chwilą zatarcia skazania uważa się je za niebyłe.
5. Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia upłynęło 18 miesięcy w przypadku zbrodni albo 8 miesięcy w przypadku występku.
6. Nie można wykonać orzeczonej kary, jeżeli od uprawomocnienia się wyroku skazującego upłynęło 12 miesięcy.
7. Bieg terminu ulega zawieszeniu na czas nieobecności skazanego w Królestwie, jeśli wyrok wydano zaocznie.
8. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu.

Rozdział II. Przestępstwo

Art. 3.

1. Przestępstwo jest zbrodnią albo występkiem.
2. Za zbrodnię uważa się czyn zabroniony zagrożony karą banicji na czas nie krótszy niż 6 miesięcy albo karą surowszą.

Art. 4.
1. Przestępstwo popełnione jest umyślnie, jeżeli sprawca ma zamiar jego popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując możliwość jego popełnienia, na to się godzi.
2. Przestępstwo popełnione jest nieumyślnie, jeżeli sprawca nie mając zamiaru jego popełnienia, popełnia go jednak na skutek niezachowania ostrożności wymaganej w danych okolicznościach, mimo że możliwość popełnienia tego przestępstwa przewidywał albo mógł przewidzieć.
3. Przestępstwo można popełnić nieumyślnie, jeżeli kodeks tak stanowi.

Art. 5.
1. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma.
2. Ten sam czyn zabroniony może stanowić tylko jedno przestępstwo.

Art. 6.
1. Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten, kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu.
2. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając środków technicznych, udzielając rady lub informacji. Odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.
3. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu zabronionego swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które jednak nie następuje.
4. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, nakłania ją do tego.
5. Za podżeganie odpowiada również ten, kto w celu skierowania przeciwko innej osobie postępowania karnego nakłania ją do popełnienia czynu zabronionego.
6. Sąd wymierza karę za pomocnictwo, usiłowanie albo podżeganie w granicach wymiaru przewidzianego za sprawstwo.

Rozdział III. Kary i środki karne

Art. 7.

Karami są:
(1) grzywna;
(2) ograniczenie wolności;
(3) banicja;
(4) eliminacja.

Art. 8.
1. Grzywnę wymierza się w stawkach dziennych, określając liczbę stawek oraz wysokość jednej stawki. Najniższa liczba stawek wynosi 10, zaś najwyższa 100.
2. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy, jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe. Stawka dzienna nie może przekraczać 1.500 D.

Art. 9.
1. Jeśli kodeks nie stanowi inaczej, kara ograniczenia wolności trwa najkrócej 21 dni, najdłużej trzy miesiące.
2. Skazany na karę ograniczenia wolności pozbawiony zostaje prawa dostępu do wszystkich działów forum dyskusyjnego Królestwa Dreamlandu poza działem Więzienia Królewskiego, a także pozbawiony zostaje wszystkich piastowanych stanowisk państwowych w federacji i baliwatach.
3. Odbywający karę ograniczenia wolności zachowuje wszystkie prawa i obowiązki wynikające z Karty Konstytucyjnej i ustaw, z wyjątkiem wolności wypowiedzi oraz prawa zajmowania funkcji publicznych.
4. Odbywający karę ograniczenia wolności może wnosić o przedterminowe zwolnienie z odbywania kary po upływie co najmniej połowy jej wymiaru. Wniosek składa się w dziale Więzienia Królewskiego.

Art. 10.
1. Jeśli kodeks nie stanowi inaczej, kara banicji trwa najkrócej trzy miesiące, najdłużej dziewięć miesięcy.
2. Skazany na karę banicji zostaje złożony z wszystkich zajmowanych przez siebie stanowisk; pozbawiony prawa do wykonywania zawodu, prowadzenia określonej działalności gospodarczej oraz do udzielania się w prasie pozostającej na serwerze Królestwa Dreamlandu lub prowadzonej przez obywateli Królestwa Dreamlandu.
3. W czasie odbywania kary banicji skazany pozbawiony jest prawa korzystania z forum dyskusyjnego Królestwa Dreamlandu.
4. Za zabezpieczenie dóbr własnych skazanego odpowiada prokuratura.

Art. 11.
Skazany na karę eliminacji zostaje bezwarunkowo wygnany, bez możliwości powrotu do Królestwa Dreamlandu, a jego majątek przepada na rzecz Skarbu Królestwa.

Art. 12.
1. Nadzwyczajne złagodzenie kary polega na wymierzeniu kary poniżej dolnej granicy ustawowego zagrożenia albo kary łagodniejszego rodzaju albo, w szczególnie uzasadnionych wypadkach, odstąpienie od wymierzenia kary.
2. Sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary w wypadkach przewidzianych w kodeksie, a także w szczególnie uzasadnionych wypadkach, kiedy nawet najniższa kara przewidziana za przestępstwo byłaby niewspółmiernie surowa; w szczególności:
(1) jeżeli pokrzywdzony pojednał się ze sprawcą, szkoda została naprawiona albo pokrzywdzony i sprawca ułożyli się co do naprawienia szkody;
(2) ze względu na postawę sprawcy.

Art. 13.
Środkami karnymi są:
(1) pozbawienie praw publicznych;
(2) zakaz zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu, lub prowadzenie określonej działalności gospodarczej;
(3) przepadek przedmiotów;
(4) pozbawienie tytułu szlacheckiego lub arystokratycznego albo stopnia wojskowego;
(5) obowiązek naprawienia szkody.

Art. 14.
1. Pozbawienie praw publicznych obejmuje utratę czynnego i biernego prawa wyborczego do organu władzy publicznej, utratę prawa do sprawowania wymiaru sprawiedliwości oraz do pełnienia funkcji w organach i instytucjach państwowych – federalnych i krajowych, jak również utratę posiadanego stopnia wojskowego i powrót do stopnia szeregowego, pozbawienie praw publicznych obejmuje ponadto utratę orderów, odznaczeń i tytułów honorowych.
2. Sąd może orzec pozbawienie praw publicznych w razie skazania na karę banicji na czas nie krótszy niż 4 miesiące za przestępstwo popełnione w wyniku motywacji zasługującej na szczególne potępienie.

Art. 15.
Sąd może orzec zakaz zajmowania określonego stanowiska albo wykonywania określonego zawodu, jeśli sprawca nadużył przy popełnieniu przestępstwa stanowiska lub wykonywanego zawodu albo okazał, że dalsze zajmowanie stanowiska lub wykonywania zawodu zagraża istotnym dobrom chronionym prawem.

Art. 16.
Sąd może orzec zakaz prowadzenia określonej działalności gospodarczej w razie skazania za przestępstwo popełnione w związku z prowadzeniem takiej działalności, jeżeli dalsze jej prowadzenie zagraża istotnym dobrom chronionym prawem.

Art. 17.
Sąd orzeka przepadek przedmiotów pochodzących bezpośrednio z przestępstwa, chyba że podlegają zwrotowi pokrzywdzonemu.

Art. 18.
1. Sąd, w porozumieniu z Heroldią Królewską, może orzec pozbawienie tytułu szlacheckiego, lub arystokratycznego w przypadku gdy sprawca postąpił w sposób urągający braci szlacheckiej Królestwa Dreamlandu, niegodny obywatela dreamlandzkiego.
2. Sąd może orzec pozbawienie tytułu szlacheckiego lub arystokratycznego w razie skazania na karę banicji.

Art. 19.
W przypadku spowodowanej przez sprawcę szkody sąd może orzec obowiązek naprawienia szkody.

Art. 20.
1. Ilekroć w niniejszym Kodeksie mowa jest o przemocy, rozumie się przez to spamowanie, przesyłanie zainfekowanych wiadomości, a także każdy rodzaj elektronicznego naruszenia nietykalności osobistej internauty.
2. Ilekroć w niniejszym Kodeksie mowa jest o groźbie bezprawnej, rozumie się przez to groźbę o której mowa w art. 45, jak i groźbę spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.
3. Ilekroć w ustawie jest mowa o miejscu publicznym, rozumie się przez to miejsce, w którym wypowiedź może zostać odebrana przez nieokreśloną liczbę nieoznaczonych adresatów, w szczególności forum dyskusyjne Królestwa Dreamlandu.

CZĘŚĆ SZCZEGÓLNA

Rozdział IV. Przestępstwa przeciwko Królestwu

Art. 21.

1. Kto posługuje się więcej niż jedną tożsamością w Centralnym Rejestrze Mieszkańców lub/i na forum dyskusyjnym Królestwa, podlega karze banicji albo karze eliminacji.
2. Nie podlega karze osoba, która posługuje się na forum dyskusyjnym Królestwa nową tożsamością, jeżeli jej poprzednia tożsamość jest nieużywana od co najmniej 6 miesięcy lub jeżeli jej poprzednia tożsamość została zablokowana przez administratora forum na jej wniosek.

Art. 22.
Kto, mając na celu pozbawienie niepodległości, oderwanie obszaru lub zmianę przemocą konstytucyjnego ustroju Królestwa Dreamlandu, podejmuje sam lub w porozumieniu z innymi osobami działalność zmierzającą bezpośrednio do urzeczywistnienia tego celu, podlega karze banicji na czas nie krótszy od 3 miesięcy albo karze eliminacji.

Art. 23.
Kto przemocą lub groźbą bezprawną wywiera wpływ na czynności urzędowe konstytucyjnego organu Królestwa Dreamlandu podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Art. 24.
Kto, będąc upoważniony do występowania w imieniu Królestwa Dreamlandu w stosunkach z rządem obcego państwa wirtualnego, lub zagraniczną organizacją, działa świadomie na szkodę Królestwa Dreamlandu, podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca albo karze banicji.

Art. 25.
Kto bierze udział w działalności obcego wywiadu lub innej organizacji wirtualnej przeciwko Królestwu Dreamlandu, podlega karze banicji albo karze eliminacji.

Art. 26.
Kto oddając usługi wywiadowcze Królestwu Dreamlandu wprowadza świadomie w błąd dreamlandzki organ państwowy przez dostarczenie podrobionych dokumentów lub innych przedmiotów, podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca albo karze banicji.

Art. 27.
Kto w miejscu publicznym znieważa ogół obywateli lub Królestwo Dreamlandu, podlega karze grzywny.

Art. 28.
1. Kto dopuszcza się czynnej napaści na Króla Dreamlandu, przez co rozumie się spamowanie i przesyłanie zainfekowanych listów elektronicznych na konto pocztowe monarchy, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 2 miesięcy albo karze banicji.
2. Kto w miejscu publicznym znieważa Króla Dreamlandu, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.

Art. 29.
(Skreślony)

Art. 29a.
1. Kto przywłaszcza, uzurpuje sobie lub posługuje się funkcjonującym w Królestwie nienależnym mu tytułem, stanowiskiem państwowym, funkcją, tytułem honorowym, stopniem wojskowym, stopniem lub tytułem zawodowym lub naukowym, podlega karze grzywny.
2. Nie podlega karze osoba, w profilu której na forum dyskusyjnym Królestwa ukazane są informacje o nienależnym tytule, stanowisku państwowym, funkcji, tytule honorowym, stopniu wojskowym, stopniu lub tytule zawodowym lub naukowym, jeżeli osoba ta zaprzestała aktywności lub profil jest zablokowany.

Rozdział V. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu w miejscach publicznych

Art. 30.

1. Kto korzysta z cudzej tożsamości, w szczególności wykorzystuje dane identyfikacyjne, konto pocztowe, wizerunek, podlega karze ograniczenia wolności albo karze banicji.
2. Jeśli czyn określony w ust. poprzedzającym popełniono w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, sprawca podlega dodatkowej karze grzywny w wysokości co najmniej 20 stawek dziennych.

Art. 31.
Kto, wiedząc o infekcji własnego komputera, rozsyła wiadomości elektroniczne, narażając bezpośrednio komputer innej osoby na takie zarażenie, podlega karze grzywny.

Art. 32.
Kto w miejscu publicznym propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, wyznaniowych lub innych podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 45 dni albo karze banicji na czas do 4 miesięcy.

Art. 33.
Kto w miejscu publicznym znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej pochodzenia, przynależności narodowej, wyznania lub bezwyznaniowości, tożsamości płciowej, orientacji seksualnej podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas do 3 miesięcy.

Rozdział VI. Przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych

Art. 34.

1. Kto przemocą lub groźbą bezprawną wywiera wpływ na czynności urzędowe organu administracji federalnej lub krajowej podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Tej samej karze podlega, kto stosuje przemoc lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia funkcjonariusza publicznego do przedsięwzięcia lub zaniechania prawnej czynności służbowej.

Art. 35.
1. Kto osobie uprawnionej do przeprowadzenia kontroli w zakresie inspekcji skarbowej udaremnia lub utrudnia wykonanie czynności służbowej podlega karze grzywny.
2. Kto, będąc zobowiązany do prowadzenia działalności instytucji w formie zarejestrowanej, uchyla się od wywiązania z tego obowiązku, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.

Art. 36.
1. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę lub takiej korzyści żąda, podlega karze grzywny w wymiarze co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.
2. Kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, uzależnia wykonanie czynności służbowej od otrzymania korzyści majątkowej, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 75 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.

Art. 37.
Kto udziela lub obiecuje udzielić korzyści majątkowej lub osobistej osobie pełniącej funkcję publiczną, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności.

Art. 38.
Kto, powołując się na swoje wpływy w instytucji państwowej, podejmuje się pośrednictwa w załatwieniu sprawy w zamian za korzyść majątkową lub jej obietnicę, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 75 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Rozdział VII. Przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości

Art. 39.

Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Art. 40.
1. Kto, przed organem powołanym do ścigania lub orzekania w sprawach o przestępstwo, fałszywie oskarża inną osobę o popełnienie czynów zabronionych, podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności albo karze banicji na czas do 4 miesięcy.
2. Tej samej karze podlega ten kto, przez tworzenie fałszywych dowodów lub inne podstępne zabiegi, kieruje przeciwko określonej osobie ściganie o przestępstwo albo w toku postępowania zabiegi takie przedsiębierze.

Art. 41.
Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy przestępstwa uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa podlega karze grzywy albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Art. 42.
Kto nie stosuje się do orzeczonej przez sąd kary grzywny, podlega karze ograniczenia wolności na czas 3 miesięcy.

Art. 43.
Kto nie stosuje się do orzeczonej przez sąd kary banicji, podlega karze eliminacji.

Art. 44.
Kto umożliwia lub ułatwia skazanemu na karę banicji lub karę eliminacji prowadzenie dowolnej działalności na terytorium Królestwa Dreamlandu lub w organizacjach związanych z Królestwem Dreamlandu i prowadzonych przez jego obywateli, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 1 miesiąca.

Rozdział VIII. Przestępstwa przeciwko wolności

Art. 45.

1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.
2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

Art. 46.
Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania lub zaniechania, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności na czas nie krótszy od 14 dni.

Rozdział IX. Przestępstwa przeciwko obyczajności

Art. 47.

Kto dopuszcza się w miejscu publicznym nieobyczajnego zachowania, publikując pornograficzne treści, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.

Rozdział X. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji

Art. 48.

Kto ujawnia lub wbrew przepisom ustawy wykorzystuje informacje stanowiące tajemnicę państwową, podlega karze grzywny, karze ograniczenia wolności albo karze banicji.

Art. 49.
1. Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie zobowiązaniu ujawnia lub wykorzystuje informacje, z którą zapoznał się w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością publiczną, społeczną, gospodarczą lub naukową, podlega karze grzywny albo karze ograniczenia wolności.
2. Ściganie przestępstwa określonego w ust. poprzedzającym następuje na wniosek pokrzywdzonego.

Rozdział XI. Przestępstwa przeciwko mieniu

Art. 50.

Kto kradnie z włamaniem do konta bankowego, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.

Art. 51.
Kto przywłaszcza sobie cudzą nieruchomość lub prawo majątkowe, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 25 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas 21 dni.

Art. 52.
1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze grzywny w wysokości co najmniej 50 stawek dziennych albo karze ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.

Rozdział XII. Przestępstwa przeciwko osobom i instytucjom

Art. 53.

1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób lub instytucję o o postępowanie lub cechy, które poniżają ją lub pozbawiają zaufania i szacunku podlega karze grzywny lub ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Przestępstwo z ustępu poprzedzającego nie występuje, jeżeli zarzut będący przedmiotem oskarżenia jest prawdziwy, lub jeżeli sprawca czyniąc zarzut działał w przeświadczeniu o jego prawdziwości, opartym na uzasadnionych podstawach.

Art. 54.
1. Kto znieważa inną osobę podlega karze grzywny lub ograniczenia wolności na czas do 1 miesiąca.
2. Jeżeli zniewaga została sprowokowana, bądź znieważony odpowiedział własną zniewagą Sąd może odstąpić od wymierzenia kary.

Art. 55.
Ściganie przestępstw z Rozdziału XII odbywa się z oskarżenia prywatnego.
  • (-) Edward II, r.
(-) Daniel ax. von Witt
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: [DEBATA] 2/17 Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Daniel von Witt »

Wnoszę o skrócenie debaty i zarządzenie głosowania.

(-) Daniel ax. von Witt
Awatar użytkownika
Aleksander
król-senior
Posty: 5756
Rejestracja: 1 sty 2017, 22:00
NIM: 435954
Herb: a13
Lokalizacja: Tauzen
Kontakt:

Re: [DEBATA] 2/17 Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Aleksander »

Przychylając się do wniosku zarządzam głosowanie. Głosowanie potrwa do 25 marca, bądź krócej, stosownie do okoliczności. Głosujemy ZA, PRZECIW, WSTRZYMUJĘ SIĘ.
KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol:
(2) Daniel von Witt:
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt:
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki:
(7) Christian von Kluck:
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman:
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja:
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
(-) Alexander, r.s.
Awatar użytkownika
Aleksander
król-senior
Posty: 5756
Rejestracja: 1 sty 2017, 22:00
NIM: 435954
Herb: a13
Lokalizacja: Tauzen
Kontakt:

Re: [DEBATA] 2/17 Nowela Kodeksu Karnego

Post autor: Aleksander »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol:
(2) Daniel von Witt:
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt:
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki:
(7) Christian von Kluck:
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman:
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
(-) Alexander, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Daniel von Witt »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol:
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt:
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki:
(7) Christian von Kluck:
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman:
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
(-) Daniel ax. von Witt
Awatar użytkownika
Fryderyk Orański-Nassau
Herold Koronny
Posty: 2772
Rejestracja: 30 sie 2016, 02:35
NIM: 132626
Herb: c08.gif
Lokalizacja: Księstwo Furlandii i Luindoru, Segali
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Fryderyk Orański-Nassau »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol:
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt:
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki:
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman:
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
(-) Fryderyk Karol Albert książę Orański-Nassau OOIII ONZII
Hrabia Flores
"Pochlebiamy sobie patrząc na Sarmację, że zobaczcie; oni są prymitywni, a my wysublimowani. Ale wysublimowany autyzm nadal pozostaje autyzmem."JKM Aleksander, 2 października 2017 r.
"Może ten słynny dreamlandzki neoprymitywizm wcale nie jest taki zły?"
Helmut Pohl, 7 lutego 2019 r.
Awatar użytkownika
Fryderyk Orański-Nassau
Herold Koronny
Posty: 2772
Rejestracja: 30 sie 2016, 02:35
NIM: 132626
Herb: c08.gif
Lokalizacja: Księstwo Furlandii i Luindoru, Segali
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Fryderyk Orański-Nassau »

Tak mnie teraz naszło.
2. Nie podlega karze osoba, która posługuje się na forum dyskusyjnym Królestwa nową tożsamością, jeżeli jej poprzednia tożsamość jest nieużywana od co najmniej 6 miesięcy lub jeżeli jej poprzednia tożsamość została zablokowana przez administratora forum na jej wniosek.";
Mówimy o sytuacji w której osoba od razu po założeniu drugiego konta złożyła wniosek o zablokoanie poprzedniego?
2. ... jeżeli osoba ta zaprzestała aktywności lub profil jest zablokowany.".
Zaprzestał aktywności, tzn. zwyczajowy miesiąc czy ile?

Przepraszam za pytania w trakcie głosowania, ale chciałbym to doprecyzować.
(-) Fryderyk Karol Albert książę Orański-Nassau OOIII ONZII
Hrabia Flores
"Pochlebiamy sobie patrząc na Sarmację, że zobaczcie; oni są prymitywni, a my wysublimowani. Ale wysublimowany autyzm nadal pozostaje autyzmem."JKM Aleksander, 2 października 2017 r.
"Może ten słynny dreamlandzki neoprymitywizm wcale nie jest taki zły?"
Helmut Pohl, 7 lutego 2019 r.
Awatar użytkownika
matmax
Posty: 1606
Rejestracja: 4 kwie 2013, 21:09
NIM: 442028
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: matmax »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol: PRZECIW
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt:
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki:
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman:
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
Mat Max von Salvepol
Daniel von Witt pisze: 13 sty 2019, 02:15 Liczy się adrenalinka xD i na tym może już poprzrstane, chociaż głowa pełna jest myśli tym, co tu poruszone zostało nie mówiąc już nawet o tym, co zakryte.
Awatar użytkownika
ABW
Posty: 815
Rejestracja: 9 gru 2015, 23:02
Numer GG: 47635658
NIM: 148603
Herb: a11
Lokalizacja: Eskalibur (Luindor)
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: ABW »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol: PRZECIW
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt: ZA
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki:
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman:
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Angus Kaufman
Posty: 848
Rejestracja: 21 mar 2012, 17:54
Numer GG: 60315947
NIM: 390155
Lokalizacja: Skytja / Domena Kr
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Angus Kaufman »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol: PRZECIW
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt: ZA
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki:
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman: PRZECIW
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
(-) Angus Kaufman / renegat / pornoprankster / zwykły cwel / cichy tytan pracy
Awatar użytkownika
RomanoPorfavor
Posty: 3638
Rejestracja: 21 lut 2013, 16:31
NIM:
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: RomanoPorfavor »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol: PRZECIW
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt: ZA
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki: PRZECIW
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman: PRZECIW
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
/-/ ppłk bryg. kontr. Benedictus Juan Maximiliano Romano de Malagretta y Pigafieta da Cano del Porfavor
vel Prezerwatyw Tradycja Radziecki (MW) vel Mubarak Zprzcz (ŚKW)
Awatar użytkownika
Oskar ben Grozny Witt
Posty: 1037
Rejestracja: 5 gru 2016, 15:04
Numer GG: 42085982
NIM: 423923
Herb: o03
Lokalizacja: Unia Saudadzka, Koppenberg
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Oskar ben Grozny Witt »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol: PRZECIW
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt: ZA
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki: PRZECIW
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau: ZA
(9) Angus Kaufman: PRZECIW
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:

(—) Oskar wicehrabia ben Grozny Witt
(—) 오스카르 자작 벤 그로즈느 위트
Awatar użytkownika
Markocjusz van Koller
Posty: 286
Rejestracja: 24 lip 2016, 14:56
NIM: 645400
Herb: m29
Lokalizacja: Eskalibur (Luindor)
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Markocjusz van Koller »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol: PRZECIW
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt: ZA
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller: ZA
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki: PRZECIW
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau: ZA
(9) Angus Kaufman: PRZECIW
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar:
(-) Markocjusz baron van Koller
Awatar użytkownika
Torkan Ingawaar
Posty: 1647
Rejestracja: 1 gru 2014, 19:01
NIM: 156339
Lokalizacja: Sangajokk
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Torkan Ingawaar »

KARTA DO GŁOSOWANIA
(1) Mat Max von Salvepol: PRZECIW
(2) Daniel von Witt: ZA
(3) Auksencjusz Butodziej-Witt: ZA
(4) Martin Schlesinger-Asketil:
(5) Markocjusz van Koller:
(6) Prezerwatyw Tradycja Radziecki: PRZECIW
(7) Christian von Kluck: ZA
(8) Oskar ben Grozny-Fryssau:
(9) Angus Kaufman: PRZECIW
(10) David de Korsei:
(11) Aluś de la Ciprofloksja: ZA
(12) Gaston de Senancour:
(13) Torkan Ingawaar: WSTRZYMUJĘ SIĘ
(–) Torkan Ingawaar (ᑐᕐᑳᓐ ᐃᖓᕚᕐ)
Obrazek
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: [GŁOS. - do 25.02] 2/17 Ustawa o zmianie ustawy Kodeks K

Post autor: Daniel von Witt »

Christian von Kluck pisze:Mówimy o sytuacji w której osoba od razu po założeniu drugiego konta złożyła wniosek o zablokoanie poprzedniego?
Tak. Nie jest to napisane wprost, ale musi zrobić to od razu (lub o tym pouczona), jeżeli nie chce być karana za posiadanie niezablokowanego konta (o ile da się je powiązać z aktualnym kontem).
Christian von Kluck pisze:Zaprzestał aktywności, tzn. zwyczajowy miesiąc czy ile?
Zaprzestanie aktywności na forum widać w dniu ostatniego logowania.

(-) Daniel ax. von Witt
Zablokowany

Wróć do „Parlament Królewski 2016 — 2019”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości