[Wystąpienie] Dreamlandzie, wstań z kolan!

Dział archiwum Parlamentu Królewskiego od maja 2015 roku do lipca 2019 roku.
Awatar użytkownika
Darudo Ranlerald
Posty: 99
Rejestracja: 19 lis 2018, 13:00
Numer GG: 808484
NIM:
Lokalizacja: Dreamopolis
Kontakt:

[Wystąpienie] Dreamlandzie, wstań z kolan!

Post autor: Darudo Ranlerald »

Nie mam dużego doświadczenia, nie tworzyłem wirtualnego państwa, nie było mi nawet dane żadnego rozwijać. I chociaż pierwszą myślą może być „cóż ktoś taki może powiedzieć sensownego”, to po głębszym zastanowieniu można dojść do przekonania, że ktoś taki ma do powiedzenia najwięcej w temacie jaki chcę poruszyć w tym Wystąpieniu. A chcę poruszyć temat aktywnego v-państwa, w kontekście obecnej sytuacji Królestwa Dreamlandu.
Zanim jednak przejdę do meritum chciałbym przedstawić kilka założeń, jakie przyjąłem, i jakie wydają mi się jak najbardziej słuszne.


Aktywne wirtualne państwo
Każde państwo, także wirtualne, nie może istnieć bez żyjących obywateli. Chcę zwrócić uwagę, że w wirtualnym państwie za żyjącego trzeba uznać obywatela aktywnego. Nie wystarczy, że są oni obecni w rejestrze obywateli. Muszą oni wykazywać aktywność. W przeciwnym razie uznać by trzeba było, że jedna osoba może stworzyć mikronację, która swoim rozmachem przewyższy wszystkie współczesne razem wzięte. Wystarczy napisać powieść, tyle, że nie na kartach jednej książki, ale odpowiednio ją przeredagować na witrynę internetową. Stworzyć postać króla, jego dworu, parlamentu, rządu, innych dostojników wraz z instytucjami, którymi kierują.
Można nawet wymyślić ubiegłe ich dialogi, wystąpienia, spory czy inicjatywy. W skrócie mówiąc stworzyć uniwersum, wraz z jej mieszkańcami, historią wydarzeń, etc. Opublikować to w sieci i nazwać v-państwem. Będzie ono miało jednakowe prawa bytu jak rzeczywiste, ale martwe państwo wirtualne.