7/XXV [GŁOSOWANIE ZAKOŃCZONE] Projekt UF o obywatelstwie...

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

7/XXV [GŁOSOWANIE ZAKOŃCZONE] Projekt UF o obywatelstwie...

Post autor: Daniel von Witt »

Wasza Wysokość Marszałku,
Wysoka Izbo,

Rząd Królewski przedkłada projekt ustawy o obywatelstwie i stałym pobycie.

PROJEKT USTAWY:
USTAWA FEDERALNA
z dnia ... 2014 roku

o obywatelstwie i stałym pobycie.

Rozdział I. Postanowienia ogólne.

Art. 1.

1. Ustawa reguluje zagadnienia związane z obywatelstwem i prawem stałego pobytu.
2. Ilekroć ustawa mówi o:
(1) obywatelstwie – rozumie się przez to przynależność państwową jednostki wiążącą się z przywilejami i obowiązkami określonymi prawem Królestwa Dreamlandu;
(2) obywatelu – rozumie się przez to osobę posiadającą obywatelstwo;
(3) prawie stałego pobytu – rozumie się przez to uprawnienie do pobytu na terytorium Królestwa Dreamlandu i dysponowania prawami i obowiązkami obywateli z wyjątkiem praw i obowiązków wyborczych i praw piastowania funkcji publicznych;
(4) osiedleńcu – rozumie się przez to osobę posiadającą prawo stałego pobytu;
(5) gościu – rozumie się przez to ambasadora państwa obcego akredytowanego przy Królu, posiadającego prawo stałego pobytu i przywileje związane z pełnioną funkcją;
(6) mieszkańcu – rozumie się przez to każdego pozostającego w Rejestrze;
(7) urlopie – rozumie się przez to czasową nieobecność mieszkańca w Królestwie;
(8) Rejestrze – rozumie się przez to Centralny Rejestr Mieszkańców;
(9) Ministrze – rozumie się przez to ministra właściwego do spraw obywatelstwa.

Rozdział II. Nabycie obywatelstwa i prawa stałego pobytu.

Art. 2.

Nabycie prawa stałego pobytu następuje z chwilą wpisu do Rejestru.

Art. 3.
1. Warunkiem nabycia obywatelstwa jest:
(1) złożenie wniosku przez osiedleńca;
(2) wpis do Rejestru z poświadczeniem posiadania obywatelstwa państwa Wspólnoty Korony Ebruzów przez obywatela takiego państwa.
2. Obywatelstwo nadaje Król w drodze postanowienia. Postanowienie podlega ogłoszeniu.
3. Niezwłocznie po nadaniu obywatelstwa obywatel składa przysięgę obywatelską według następującej roty: „Otrzymując obywatelstwo Królestwa Dreamlandu ślubuję uroczyście wierność Narodowi, Konstytucji i Królowi, oraz że wykonując swoje prawa i obowiązki będę mieć na względzie dobro Królestwa, o pomyślność i bezpieczeństwo którego sił szczędzić nie będę”. Tekst przysięgi obywatel przesyła na forum dyskusyjne.
4. W ciągu 7 dni od dnia złożenia przysięgi Minister wypłaca obywatelowi uposażenie, którego wysokość określają odrębne przepisy, jednak nie mniej niż 5.000 D.

Art. 4.
1. Osobie, która utraciła prawo stałego pobytu w przypadkach określonych w art. 10. ust. 1 pkt. 2 i 3 Król może przywrócić prawo stałego pobytu.
2. Osobie, która utraciła obywatelstwo w przypadkach określonych w art. 9 ust. 1 pkt. 1-3 Król może przywrócić obywatelstwo.
3. Przywrócenie odbywa się na wniosek.
4. Przywrócenia dokonuje się w drodze postanowienia królewskiego.

Rozdział III. Postanowienia szczególne dotyczące mieszkańców.

Art. 5.

1. Obywatel korzysta z pełni praw i wykonuje obowiązki określone prawem Królestwa Dreamlandu.
2. Obywatel, który posiada obywatelstwo państwa spoza Wspólnoty Korony Ebruzów nie może obejmować funkcji w konstytucyjnych organach władzy państwowej.
3. Z chwilą stwierdzenia nabycia przez obywatela piastującego dowolną funkcję publiczną spośród wymienionych w ust. poprzedzającym obywatelstwa innego państwa, którego posiadanie stoi w sprzeczności z przytoczonym przepisem, upoważniony odrębnymi przepisami funkcjonariusz lub Król obwieszcza o opróżnieniu funkcji publicznej piastowanej przez tego obywatela.

Art. 6.
Przywileje i immunitety gości określają przepisy odrębne.

Art. 7.
1. Mieszkaniec ma prawo do urlopu. Na urlopie można przebywać nie dłużej niż 2 miesiące.
2. Mieszkaniec ma prawo do korzystania z informacji Rejestru.

Art. 8.
1. Dane ewidencyjne mieszkańców służą do celów administracyjnych Rejestru.
2. Zasady funkcjonowania Rejestru i dostępu do informacji Rejestru regulują odrębne przepisy.

Rozdział IV. Utrata obywatelstwa i prawa stałego pobytu.

Art. 9.

1. Utrata obywatelstwa następuje z chwilą:
(1) zrzeczenia się;
(2) wykreślenia się z Rejestru;
(3) pozbawienia w wyniku nieuczestnictwa w wyborach powszechnych lub referendum ogólnonarodowym;
(4) pozbawienia w wyniku skazania prawomocnym wyrokiem sądu na karę eliminacji.
2. W przypadkach określonych w pkt. 1 i 3 mieszkaniec tracący obywatelstwo nabywa prawo stałego pobytu.
3. Nie można pozbawić obywatelstwa osoby, która w trakcie wyborów powszechnych lub referendum przebywała na urlopie lub odbywała karę banicji lub została pozbawiona praw publicznych prawomocnym wyrokiem sądu.

Art. 10.
1. Utrata prawa stałego pobytu następuje z chwilą:
(1) nabycia obywatelstwa;
(2) wykreślenia się z Rejestru;
(3) pozbawienia w wyniku zaprzestania aktywności;
(4) pozbawienia w wyniku skazania prawomocnym wyrokiem sądu na karę eliminacji.
2. Nie można pozbawić prawa stałego pobytu osoby, która odbywa karę banicji ani gościa.

Art. 11.
1. Zaprzestanie aktywności ma miejsce, gdy osiedleniec nie był obecny w systemie informatycznym Królestwa przez co najmniej 2 miesiące.
2. Zaprzestanie aktywności jest podstawą do usunięcia osiedleńca z Rejestru.
3. Procedurę usunięcia z Rejestru regulują odrębne przepisy.
UZASADNIENIE PROJEKTU:
Tworzenie państwa wirtualnego polega na zaangażowaniu aktywnych obywateli. Nowe prawo obywatelskie ma uwzględniać wszystkie człony ostatniego sformułowania. Obywatel jest mieszkańcem Królestwa o szczególnych prawach – może wybierać i być wybieranym do władz oraz kształtować i prowadzić politykę Królestwa. Jego najcenniejszym narzędziem jest więc prawo wyborcze, dlatego ustawa wymaga od obywatela udziału w wyborach pod rygorem utraty obywatelstwa. Osoba, która nie chce brać udziału w wyborach najwidoczniej nie potrzebuje obywatelstwa. Wystarczy jej stały pobyt. Zatem obywatel zaangażowany jest osobą dbającą o swoją Ojczyznę. Minimum zaangażowania to udział w wyborach i referendach, co sprawia, że w ten sposób jest wyrażana jego wola – chce mieć wpływ na rządy i na kierunek rozwoju państwa, chce popierać programy i polityków. Chce obserwować zmiany. Chce regularnie odwiedzać swój kraj. Jeżeli natomiast chce brać udział w zmianach jest również aktywnym obywatelem – wymarzonym członkiem naszej społeczności. Udziela się na forum, zabiera głos, nie chce być biernym obserwatorem, lubi wyrażać swoje poglądy, chce działać a nie tylko patrzeć.

Posiadanie obywatelstwa zostanie uzależnione od minimalnego zaangażowania, a nie od faktu posiadania konta w CRM. Niesie to ze sobą określone konsekwencje, tj. fakt, że obywatelstwo będzie nadawał Król osobiście w drodze postanowienia i na wniosek kandydata, który uzyska je dopiero wtedy, gdy złoży publiczne ślubowanie. Jego utrata będzie się wiązać z zrzeczeniem się na rzecz prawa stałego pobytu, wykreślenia samodzielnego z CRM, skazania przez sąd na karę eliminacji lub absencji wyborczej. Nabycie i utrata obywatelstwa wynikają więc z działania osoby a nie z posiadania konta. Wyjątek stanowić będą obywatele państw WKE nabywający i tracący je na osobnych zasadach uzależnionych od prawa obywatelskiego w tych krajach.

Zmienią się również reguły rządzące stałym pobytem. Każdy rejestrujący się w CRM będzie mógł nabyć wyłącznie to prawo. Nabywać będzie je można również w wyniku zrzeczenia obywatelstwa oraz absencji wyborczej. Czas wykreślenia z CRM po systemowej nieaktywności będzie wynosił 2 miesiące. Osobami deportowanymi będą mogli być tylko osiedleńcy (osoby posiadajace prawo stałego pobytu) co wiąże się również z nie wprost wyrażonym przywilejem obywatela - Królestwo Dreamlandu nie będzie wyrażać zgody na deportacje własnych obywateli.

Nowym pojęciem jest gość - jest to status ambasadora obcego państwa, który posiada prawo stałego pobytu bezterminowo - tzn. przez czas pełnienia misji dyplomatycznej osoba taka nie może być pozbawiona prawa stałego pobytu w wyniku niekatywności systemowej - inni wpisani do CRM wiedzieliby wówczas kto jest u nas ambasadorem i w jakim okresie czasu.

Ustawa zupełnie pomija kwestie technicznego działania CRM oraz trybu wnioskowania o nadanie stałego pobytu, obywatelstwa, stwierdzenia nieaktywności, deportacji itd. - są to procedury informatyczne, które określi KSI, jeżeli uzna, że będzie to dla dobra użytkowników (realizacja ustawy niedawno przyjętej przez Wysoką Izbę), natomiast wszystkie procedury administracyjne mieszkańców będą opisane w sposób ogólny i szczegółowy w Kodeksie Administracyjnym, nad którym obecnie pracuje Rząd. Prawo obywatelskie ma być natomiast precyzyjne w zakresie mu właściwym i regulować tylko niezbędne rzeczy.

Ustawa będzie zawieszona w czasie zgodnie z metodą przyjętą i zaakceptowaną przez Jego Królewską Mość.

Król wyraził się pozytywnie na temat implementacji przepisów ustawy w CRM. Rząd Królewski będzie prosił o zabranie głosu w tej sprawie na tej sali przez Koronę.
(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Pavel Svoboda »

Otwieram debatę i wyznaczam termin na 20 grudnia.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Pavel Svoboda »

Widzieliśmy już podobny projekt markiza von Witta. Muszę przyznać, że można zaobserwować pewien postęp. Nowy projekt jest krótszy i najbardziej absurdalne pomysły z poprzedniej wersji zniknęły.

Niestety, większość tego, co miałem do powiedzenia o tamtym projekcie, ma zastosowanie także tutaj.

Po pierwsze, projekt komplikuje procedury i systemy. Wprowadza się niepotrzebnie nowe kategorie w CRM i procedury usuwania obywateli, które prawdopodobnie będą wymagały dużo ręcznej roboty. Wątpię, by Premier lub KSI byli w stanie obecnie napisać skrypt automatycznie usuwający osoby, które nie brały udziału w ostatnim głosowaniu. Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę. Czyli Premier oczekuje, że po każdych wyborach ktoś będzie siadał przed CRM i ręcznie usuwał wpisy. Nie mamy do tego ludzi, a biorąc pod uwagę, że mamy aktualnie dobrze działający skrypt, który usuwa martwe dusze cały czas, a nie tylko raz na 5 miesięcy, ten krok wydaje się wyjątkowo głupi.

Po drugie, Pan Premier być może nie zauważył, ale aktualnie musimy zachęcać ludzi do przyjmowania obywatelstwa Dreamlandu, a nie ich zniechęcać. Na nadmiar wpisów raczej nie cierpimy. Nie stać nas na wybrzydzanie.

Poza tymi dwoma punktami, nie cieszy mnie pozbawienie ochrony obywatelstwa sędziów Sądu Królestwa i królów seniorów, oraz kompletny zakaz wykonywania funkcji publicznych dla obywateli innych państw. Nie widzę żadnego uzasadnienia dla tych zmian i uważam je za szkodliwe.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Daniel von Witt »

Wasza Królewska Wysokość,

Kolejno: informacja w CRM ma być prawdziwa i kompleksowa - tak dzisiaj nie jest. Jakie nowe kategorie ma WKW na myśli, bo bym mógł się do nich odnieść muszę dokładnie wiedzieć, co Wam chodzi po głowie? W uzasadnieniu napisano, że Król odniósł się pozytywnie do implementacji przepisów, poproszę Go o precyzyjną wypowiedź, jednak swoją wypowiedź w tej sprawie podczas prywatnej rozmowy formułował m.in. właśnie w kontekście usuwania powyborczego abstynentów. Wybory parlamentarne, może również wybory Premiera oraz referenda będą usuwać nieaktywnych obywateli częściej niż raz na 5 miesięcy - na przyszłość czytajcie proszę uważniej, zwłaszcza zanim macie nazwać jakiś krok głupim.

Nadawanie obywatelstwa nie ma w rozumieniu projektu ustawy nic wspólnego z rejestrowaniem się w CRM. Z nadmiaru wpisów nic nie wynika. Nadmiar wpisów to nic nie znaczący rejestr śmieciowych informacji. Sądziłem, że przez tyle lat działania CRM w końcu to zauważycie.

To, że Was coś nie cieszy to nie jest argument. Nie będę wstrzymywał projektu lub poszczególnych przepisów, bo WKW kręci na coś nosem. Proszę jakoś podeprzeć to stanowisko.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Pavel Svoboda »

Daniel von Witt pisze: Jakie nowe kategorie ma WKW na myśli, bo bym mógł się do nich odnieść muszę dokładnie wiedzieć, co Wam chodzi po głowie?
Chodzi mi o wprowadzenie kategorii gościa. Jak sam Pan Premier zauważył, mamy możliwość w obecnym systemie wykluczenia sędziów z weryfikacji aktywności. Można więc tym samym mechanizmem objąć ambasadorów. Nie ma potrzeby wprowadzania nowej kategorii mieszkańca.
Wybory parlamentarne, może również wybory Premiera oraz referenda będą usuwać nieaktywnych obywateli częściej niż raz na 5 miesięcy - na przyszłość czytajcie proszę uważniej, zwłaszcza zanim macie nazwać jakiś krok głupim.
Wybory będą odbywać się może częściej niż raz na 5 miesięcy, ale na pewno nie codziennie. Obecnie, mamy system, który codziennie usuwa osoby, które nie logowały się przez 30 dni. W teorii przynajmniej, jest to lepsze i bardziej skuteczne rozwiązanie, niż masowe usuwanie martwych dusz raz na kilka miesięcy.

Co więcej, wie Pan dobrze, że mamy obecnie bardzo ograniczone środki informatyczne, a nasze potrzeby są ogromne. Delegowanie tych ograniczonych środków do tworzenia nowego skryptu, który zastąpi coś, co już mamy, jest niebywałym marnotrawstwem.

To powiedziawszy, przyznaję, że ostatnie referendum zmienia nieco sytuację i może potencjalnie zmienić mój pogląd na powyższy projekt. Mamy obecnie 67 obywateli, którzy - jeśli system weryfikacji martwych dusz działa poprawnie - wszyscy logowali się na stronie głównej w ciągu ostatnich 30 dni. To wydaje mi się dziwne. Ja sam loguję się na stronie głównej raczej rzadko i nie wiem, po co kilkadziesiąt osób niezaangażowanych aktywnie w jakąkolwiek działalność w Dreamlandzie, miałoby regularnie logować się w CRM.

Sprawa wymaga zbadania i stąd osobny mój wniosek, który pojawi się dziś w Izbie. Jeśli miałoby się okazać, że system weryfikacji aktywności działa prawidłowo, jestem skłonny przychylić się do wprowadzenia nowego, dodatkowego sposobu weryfikacji aktywności w formie obowiązku udziału w wyborach. Warunkiem byłoby jednak zapewnienie, że w każdym głosowaniu, także w referendach, pojawi się opcja pustego głosu dla tej sekcji naszego społeczeństwa, która odczuwa potrzebę wyrażania się poprzez bojkotowanie wszelkich głosowań.
To, że Was coś nie cieszy to nie jest argument. Nie będę wstrzymywał projektu lub poszczególnych przepisów, bo WKW kręci na coś nosem. Proszę jakoś podeprzeć to stanowisko.
Nie, to na Panu ciąży obowiązek uzasadnienia wprowadzania takich a nie innych zmian. W obecnym porządku prawnym mamy zakaz pozbawiania obywatelstwa sędziów oraz królów seniorów. Dlaczego chcecie to usuwać?
W obecnym porządku prawnym nie mamy zakazu pełnienia funkcji publicznych dla osób posiadających obce obywatelstwo. Dlaczego chcecie taki zakaz wprowadzić?
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Daniel von Witt »

Wasza Królewska Wysokość,
Pavel Svoboda pisze:Chodzi mi o wprowadzenie kategorii gościa. Jak sam Pan Premier zauważył, mamy możliwość w obecnym systemie wykluczenia sędziów z weryfikacji aktywności. Można więc tym samym mechanizmem objąć ambasadorów. Nie ma potrzeby wprowadzania nowej kategorii mieszkańca.
Fakt. Można to rozwiązać na jeden z dwóch sposobów, ale rozwiązać trzeba.
Pavel Svoboda pisze:Wybory będą odbywać się może częściej niż raz na 5 miesięcy, ale na pewno nie codziennie. Obecnie, mamy system, który codziennie usuwa osoby, które nie logowały się przez 30 dni. W teorii przynajmniej, jest to lepsze i bardziej skuteczne rozwiązanie, niż masowe usuwanie martwych dusz raz na kilka miesięcy. (...)

To powiedziawszy, przyznaję, że ostatnie referendum zmienia nieco sytuację i może potencjalnie zmienić mój pogląd na powyższy projekt. Mamy obecnie 67 obywateli, którzy - jeśli system weryfikacji martwych dusz działa poprawnie - wszyscy logowali się na stronie głównej w ciągu ostatnich 30 dni. To wydaje mi się dziwne. Ja sam loguję się na stronie głównej raczej rzadko i nie wiem, po co kilkadziesiąt osób niezaangażowanych aktywnie w jakąkolwiek działalność w Dreamlandzie, miałoby regularnie logować się w CRM.
Obecnie jedyną słuszną weryfikacją aktywności wobec obywateli jest ich aktywność forumowa (minimum to udział w dyskusjach) oraz aktywność wyborcza (udział w głosowaniach) i od tego drugiego, jako równego kryterium dla wszystkich powinniśmy uzależnić dysponowanie obywatelstwem. Masowego pozbawiania obywatelstw nie będzie, tylko w pierwszym głosowaniu po wprowadzeniu tych przepisów, bo gdy już liczba zarejestrowanych obywateli spadnie do poziomu rzeczywistego ok. 20-25 osób to ewentualne wahnięcia przy wyborach będą jednocyfrowe albo nie będzie ich wcale. W efekcie może się okazać, że liczba wyborców z wyborów na wybory rośnie, jeśli ci, którzy już mają obywatelstwo będą chcieli je zachować, a władze lub sami obywatele będą ściągać do Królestwa kolejne aktywne osoby, które uzyskają obywatelstwo poprzez działanie a nie rejestrację w CRM.

W sprawie sprawności funkcjonowania CRM podam kilka danych.

I. DANE URZĘDOWE - Akty Komisarza Wyborczego Królestwa:
- wybory do Izby Poselskiej XX kadencji (wrzesień 2012) - 49 uprawnionych;
- wybory do Izby Poselskiej XXI kadencji (luty/marzec 2013) - 50 uprawnionych;
- wybory do Izby Poselskiej XXII kadencji (lipiec/sierpień 2013) - 67 uprawnionych;
- wybory do Izby Poselskiej XXIII kadencji (grudzień 2013) - 64 uprawnionych;
- referendum ws. Programu Patronatu (kwiecień 2014) - 167 uprawnionych;
- wybory do Izby Poselskiej XXIV kadencji (czerwiec 2014) - 36 uprawnionych;
- referendum ws. przygotowania projektu Konstytucji (lipiec 2014) - 64 uprawnionych;

- wybory do Izby Poselskiej XXV kadencji (październik 2014) - 31 uprawnionych;
- referendum konstytucyjne (grudzień 2014) - 67 uprawnionych.


II. DANE RAPORTÓW DEMOGRAFICZNYCH "Kuriera":
"Kurier" zlicza aktywnych wyborców.
- sierpień 2013: 33 aktywnych wyborców (do 67 uprawnionych w tym czasie);
- styczeń 2014: 27-30 aktywnych wyborców (do 64 uprawnionych w tym czasie);
- maj 2014: 20 aktywnych wyborców (do 167 uprawnionych w tym czasie);
- listopad 2014: 18 aktywnych wyborców (do 31 uprawnionych w tym czasie).

III. ROCZNIK STATYSTYCZNY Akademii Marcina Sprawiedliwego za rok 2013:
a) zapisy do Królestwa w kwartałach:
- pierwszym: 64
- drugim: 90
- trzecim: 45
- czwartym: 26
b) deportacje z Królestwa w kwartałach:
- pierwszym: 18
- drugim: 169
- trzecim: 5
- czwartym: 0


Najbardziej wiarygodne dane pokazuje w swoich raportach "Kurier" - pokazują one faktyczną skalę ewentualnych wahnięć w odbieraniu obywatelstw podczas kolejnych wyborów. Wynosiłyby one 2-3 osoby (ewentualnie więcej, gdyby ktoś w tym czasie obywatelstwo uzyskał, ale dane "Kuriera" od 2013 pokazują w Królestwie trend zniżkowy, więc uprościłem wnioskowanie dla celów naszej debaty). Jeżeli obywatelami byliby tylko aktywni wyborcy to frekwencja wynosiłaby zawsze powyżej 80 czy nawet 90% - byłoby mało odebrań obywatelstw (nie deportacji, ponieważ odebranie obywatelstwa równałoby się nadaniem stałego pobytu).

W przypadku danych urzędowych i crm-owskich pokazywanych w roczniku statystycznym Akademii widać spore wahnięcia - nie wynikają one z tego, że system codziennie kogoś deportuje. Przykład to II kwartał 2013: 169 deportacji przy 90 zapisach, a w kolejnych kwartałach spadek deportacji do zera! Podczas wiosennego referendum w tym roku sam WKW zwracał uwagę na to, skąd się nas tyle wzięło (167 uprawnionych) - dopiero po referendum nastąpiły masowe deportacje, ale i tak ci sztuczni obywatele wpłynęli na frekwencję ok. 10-11%, która jest fałszywa, gdyż liczona od fikcyjnej wielkości wyborców. Gdybyśmy mieli prawo obywatelskie skonstruowane według proponowanej zasady: nadajemy je, gdy się zgłosisz po nie na forum i zabieramy, gdy nie bierzesz udziału w wyborach to frekwencję w ostatnim referendum mielibyśmy na poziomie ok. 75-80% i Konstytucja weszłaby w życie.
Pavel Svoboda pisze:Nie, to na Panu ciąży obowiązek uzasadnienia wprowadzania takich a nie innych zmian. W obecnym porządku prawnym mamy zakaz pozbawiania obywatelstwa sędziów oraz królów seniorów. Dlaczego chcecie to usuwać?
W obecnym porządku prawnym nie mamy zakazu pełnienia funkcji publicznych dla osób posiadających obce obywatelstwo. Dlaczego chcecie taki zakaz wprowadzić?
"Król senior" nie jest żadnym konstytucyjnym organem, ani nawet nie musi wchodzić do żadnego, który Konstytucja określa. Jego immunitet w sprawie logowania godzi w konstytucyjną zasadę równości wszystkich wobec prawa. Sędziowie to nieco inna sprawa, ale również powinni być poddani tej zasadzie - w dodatku wedle powyższego projektu nie będzie mieć znaczenia to, kto jest kim - jeśli bierze udział w wyborach albo jest na urlopie w ich trakcie - obywatelstwa nie straci. Wszyscy będą równi.

Zakaz chcę wprowadzić ze względu na fakt, że obywatelstwo może dostać każdy, np. osoba nieprzychylna Królestwu (np. z innej mikronacji) - wtedy taka osoba nie tylko może brać udział w wyborach i referendach, ale też być członkiem władz i może wystąpić konflikt interesów pod względem zaangażowania (która mikronacja jest dla takiej osoby ważniejsza?) oraz stosunków międzynarodowych (szpiegostwo, realizacja interesów obcego państwa we władzach Dreamlandu itd.).

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Marcin Mikołaj »

Wasza Królewska Wysokość,
Wasze Ekscelencje,

Odniosę się tylko do jednego aspektu - Premier bardzo często formułuje zasadę równości w sposób pewnej linii, która jest barierą nieprzekraczalną, co prowadzi według mnie do niezrozumienia tej zasady konstytucyjnej. Zasada równości nie oznacza takiej prostej linii, pod która podciągamy wszystkich poniżej jej i obniżamy tych co sa powyżej. Obrazując to inaczej - pojmowana w taki sposób zasada równości, która przecież jest też wyrażona w Konstytucji RP prowadziłaby do sytuacji, w której nie ma możliwości przejścia na szybsza emeryturę, nie ma prawa do oferowania pomocy ubogim, etc. Zasada równości ma prowadzić przede wszystkim do wyrównania szans. Zasada równości w znaczeniu formalnym nie może być podstawą skomplikowanego przecież systemu państwowego - prowadziłaby do dość trudnej sytuacji, bo w jaki sposób pomagać ubogim, chorym, a nie pomagać bogatym? Zasada równości forsowana przez premiera, czyli ta w znaczeniu formalnym oznacza albo wszystkim, albo nikomu i niestety nie ma ani trochę wspólnych punktów ze sprawiedliwością społeczną. Zasada równości w znaczeniu formalnym nie uwzględnia tego, że sytuacja faktyczna podmiotów prawa jest zróżnicowana wobec czego takie samo traktowanie podmiotów będzie prowadzić do łamania wcześniej wspomnianej zasady sprawiedliwości. Ważnym jest też fakt, że to zasada sprawiedliwości ma wpływać na zasadę równości, a zatem może zachodzić sytuacja, w której nie będziemy mieli do czynienia z równym traktowaniem, ale będzie to sprawiedliwe - jak można zauważyć w literaturze, czy orzecznictwie zasada sprawiedliwości umożliwia prawidłowe zastosowanie zasady równości poprzez jej korygowanie. Ergo, to że na pierwszy rzut oka komuś wydaje się coś nie równe nie oznacza, że jest sprzeczne z przepisem konstytucyjnym, który mówi o równym traktowaniu.

Odnosząc się do sędziów - usunięcie sędziego ze stanowiska jest możliwe tylko za orzeczeniem sądu - a zatem nikt, poza sądem nie ma możliwości usunięcia go ze stanowiska, oprócz niego samego, w tym rozumieniu również weryfikacja nie może prowadzić do "wyrzucenia" z systemu, bo doprowadzi to do niezgodnego z prawem pozbawienia urzędu.

Ad królów seniorów - Panie Premierze istnieje coś takiego jak tradycja, a tradycją w Królestwie jest to, że szanujemy królów seniorów nie wymazując ich z rejestru czyniąc jednocześnie stałymi członkami społeczności. Są oni przynajmniej w rejestrze nadal częścią Królestwa, co jest powodem do dumy, ponadto zamieszkują oni odpowiednie Pałace w Ekorre, są stałymi jej mieszkańcami. To także pewna podzięka wobec lat sprawowania Korony, co nie jest zadaniem łatwym. Sądzę, że w odczuciu sprawiedliwości społecznej i zasady równości nie zachodzi tutaj złamanie przepisów konstytucyjnych, szczególnie, że jak WE zaznaczył, nie piastują oni z urzędu żadnych funkcji, to jest jedynie wyraz tradycji i podziękowania - coż więcej w tym temacie powiedzieć, tyle że należy czasem popatrzeć szerzej.

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Daniel von Witt »

Odpowiem tym razem krótko :)

Dlaczego obywatelstwo ma posiadać osoba, która ma pewną pozycję społeczną (tytuł honorowy) albo (i) jest gdziekolwiek zatrudniona (funkcja) ale jest nieaktywna przez co w myśl propozycji traci obywatelstwo w wyniku nieuczestnictwa w wyborach? Jej nieaktywność powoduje, że tytuł nic już nie znaczy, a funkcja jest zaniedbana. Nic mi z takiego sędziego, którego w praktyce nie ma i nie prowadzi spraw w sądzie, ale trzyma się go jako obywatela albo z rejestru mieszkańców Domeny Królewskiej traktowanego jako galeria tradycji.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Marcin Mikołaj »

Wasza Ekscelencjo,

Tutaj nie chodzi o odczucia Waszej Ekscelencji, czy ma z tego WE użytek, czy też nie. Mandat sędziowski nie jest uzależniony od naszego nastawienia, a od prawa, w tym od zasad które kreują sprawowanie urzędu sędziowskiego. W naszym stanie prawnym usunąć członka Sądu może jedynie sam Sąd, bądź sam sędzia składając mandat.

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Daniel von Witt »

To nie są odczucia. Chodzi o to, by obywatelstwa, a w tym wypadku też urzędu, pozbawiano za nieaktywność wyborczą. Takie immunitety nie są potrzebne.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Marcin Mikołaj
król-senior
Posty: 1302
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:52
Numer GG: 6042777
NIM: 906544
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre; Zjednoczone Księstwo - Książęce Miasto Buuren
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Marcin Mikołaj »

Wasza Ekscelencjo,

Odnoszę się do tego, co WE pisze w poprzednim poście to są WE odczucia - moim zdaniem mandat sędziowski jest o tyle ważny, że nie można go pozbawiać z urzędu, co byłoby sprzeczne z Konstytucją.

(-) Marcin Mikołaj, R.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Daniel von Witt »

Składam wniosek o przedłużenie debaty o kolejne 7 dni.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Pavel Svoboda »

Przedłużam debatę do 28 grudnia.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Daniel von Witt »

Przedkładam projekt po autopoprawkach:
USTAWA FEDERALNA
z dnia ... 2014 roku

o obywatelstwie i stałym pobycie.

Rozdział I. Postanowienia ogólne.

Art. 1.

1. Ustawa reguluje zagadnienia związane z obywatelstwem i prawem stałego pobytu.
2. Ilekroć ustawa mówi o:
(1) obywatelstwie – rozumie się przez to przynależność państwową jednostki wiążącą się z przywilejami i obowiązkami określonymi prawem Królestwa Dreamlandu;
(2) obywatelu – rozumie się przez to osobę posiadającą obywatelstwo;
(3) prawie stałego pobytu – rozumie się przez to uprawnienie do pobytu na terytorium Królestwa Dreamlandu i dysponowania prawami i obowiązkami obywateli z wyjątkiem praw i obowiązków wyborczych i praw piastowania funkcji publicznych;
(4) osiedleńcu – rozumie się przez to osobę posiadającą prawo stałego pobytu;
(5) mieszkańcu – rozumie się przez to każdego pozostającego w Rejestrze;
(6) urlopie – rozumie się przez to czasową nieobecność mieszkańca w Królestwie;
(7) Rejestrze – rozumie się przez to Centralny Rejestr Mieszkańców;
(8) Ministrze – rozumie się przez to ministra właściwego do spraw obywatelstwa.

Rozdział II. Nabycie obywatelstwa i prawa stałego pobytu.

Art. 2.

Nabycie prawa stałego pobytu następuje z chwilą wpisu do Rejestru.

Art. 3.
1. Warunkiem nabycia obywatelstwa jest:
(1) złożenie wniosku przez osiedleńca;
(2) wpis do Rejestru z poświadczeniem posiadania obywatelstwa państwa Wspólnoty Korony Ebruzów przez obywatela takiego państwa.
2. Obywatelstwo nadaje Król w drodze postanowienia. Postanowienie podlega ogłoszeniu.
3. Niezwłocznie po nadaniu obywatelstwa obywatel składa przysięgę obywatelską według następującej roty: „Otrzymując obywatelstwo Królestwa Dreamlandu ślubuję uroczyście wierność Narodowi, Konstytucji i Królowi, oraz że wykonując swoje prawa i obowiązki będę mieć na względzie dobro Królestwa, o pomyślność i bezpieczeństwo którego sił szczędzić nie będę”. Tekst przysięgi obywatel przesyła na forum dyskusyjne.
4. W ciągu 7 dni od dnia złożenia przysięgi Minister wypłaca obywatelowi uposażenie, którego wysokość określają odrębne przepisy, jednak nie mniej niż 5.000 D.

Art. 4.
1. Osobie, która utraciła prawo stałego pobytu w przypadkach określonych w art. 9. ust. 1 pkt. 2 i 3 Król może przywrócić prawo stałego pobytu.
2. Osobie, która utraciła obywatelstwo w przypadkach określonych w art. 8 ust. 1 pkt. 1-3 Król może przywrócić obywatelstwo.
3. Przywrócenie odbywa się na wniosek.
4. Przywrócenia dokonuje się w drodze postanowienia królewskiego.

Rozdział III. Postanowienia szczególne dotyczące mieszkańców.

Art. 5.

1. Obywatel korzysta z pełni praw i wykonuje obowiązki określone prawem Królestwa Dreamlandu.
2. Obywatel, który posiada obywatelstwo państwa spoza Wspólnoty Korony Ebruzów nie może obejmować funkcji w Rządzie Królewskim ani być Szefem Królewskich Służb Informatycznych.
3. Z chwilą stwierdzenia nabycia przez obywatela piastującego funkcję spośród wymienionych w ust. poprzedzającym obywatelstwa innego państwa, którego posiadanie stoi w sprzeczności z przytoczonym przepisem, upoważniony odrębnymi przepisami funkcjonariusz lub Król obwieszcza o opróżnieniu funkcji publicznej piastowanej przez tego obywatela.

Art. 6.
1. Mieszkaniec ma prawo do urlopu. Na urlopie można przebywać nie dłużej niż 2 miesiące.
2. Mieszkaniec ma prawo do korzystania z informacji Rejestru.

Art. 7.
1. Dane ewidencyjne mieszkańców służą do celów administracyjnych Rejestru.
2. Zasady funkcjonowania Rejestru i dostępu do informacji Rejestru regulują odrębne przepisy.

Rozdział IV. Utrata obywatelstwa i prawa stałego pobytu.

Art. 8.

1. Utrata obywatelstwa następuje z chwilą:
(1) zrzeczenia się;
(2) wykreślenia się z Rejestru;
(3) pozbawienia w wyniku nieuczestnictwa w wyborach powszechnych lub referendum ogólnonarodowym;
(4) pozbawienia w wyniku skazania prawomocnym wyrokiem sądu na karę eliminacji.
2. W przypadkach określonych w pkt. 1 i 3 mieszkaniec tracący obywatelstwo nabywa prawo stałego pobytu.
3. Nie można pozbawić obywatelstwa osoby, która w trakcie wyborów powszechnych lub referendum przebywała na urlopie lub odbywała karę banicji lub została pozbawiona praw publicznych prawomocnym wyrokiem sądu.

Art. 9.
1. Utrata prawa stałego pobytu następuje z chwilą:
(1) nabycia obywatelstwa;
(2) wykreślenia się z Rejestru;
(3) pozbawienia w wyniku zaprzestania aktywności;
(4) pozbawienia w wyniku skazania prawomocnym wyrokiem sądu na karę eliminacji.
2. Nie można pozbawić prawa stałego pobytu osoby, która odbywa karę banicji ani ambasadora akredytowanego przy Królu.

Art. 10.
1. Zaprzestanie aktywności ma miejsce, gdy osiedleniec nie był obecny w systemie informatycznym Królestwa przez co najmniej 2 miesiące.
2. Zaprzestanie aktywności jest podstawą do usunięcia osiedleńca z Rejestru.
3. Procedurę usunięcia z Rejestru regulują odrębne przepisy.
Wykreślone zostało pojęcie gościa i związane z tym przepisy oraz zakaz piastowania funkcji w konstytucyjnych organach władzy na zakaz piastowania funkcji w Rządzie i bycia Szefem KSI. Kwestia prawa bycia wybieranym do Parlamentu będzie określona w przepisach związanych z wyborami parlamentarnymi.

Kwestia nadawania wyłącznie prawa stałego pobytu podczas automatycznej rejestracji nabiera tym większego znaczenia, gdy dochodzi obecnie do połączenia rejestracji w systemach z rejestracją na forum. W takiej sytuacji tym bardziej należy ograniczyć nadawanie obywatelstwa tylko do tych osób, które wykażą się publiczną aktywnością, którą wszyscy będą mogli zaobserwować, a tym samym skoncentrować swoją uwagę na osobach, którym faktycznie warto pomóc w aklimatyzacji.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 7/XXV [DEBATA] Projekt UF o obywatelstwie i stałym pobyc

Post autor: Pavel Svoboda »

Otwieram głosowanie. Wyznaczam termin na 15 stycznia.
GŁOSOWANY PROJEKT

USTAWA FEDERALNA
z dnia ... 2014 roku

o obywatelstwie i stałym pobycie.

Rozdział I. Postanowienia ogólne.

Art. 1.

1. Ustawa reguluje zagadnienia związane z obywatelstwem i prawem stałego pobytu.
2. Ilekroć ustawa mówi o:
(1) obywatelstwie – rozumie się przez to przynależność państwową jednostki wiążącą się z przywilejami i obowiązkami określonymi prawem Królestwa Dreamlandu;
(2) obywatelu – rozumie się przez to osobę posiadającą obywatelstwo;
(3) prawie stałego pobytu – rozumie się przez to uprawnienie do pobytu na terytorium Królestwa Dreamlandu i dysponowania prawami i obowiązkami obywateli z wyjątkiem praw i obowiązków wyborczych i praw piastowania funkcji publicznych;
(4) osiedleńcu – rozumie się przez to osobę posiadającą prawo stałego pobytu;
(5) mieszkańcu – rozumie się przez to każdego pozostającego w Rejestrze;
(6) urlopie – rozumie się przez to czasową nieobecność mieszkańca w Królestwie;
(7) Rejestrze – rozumie się przez to Centralny Rejestr Mieszkańców;
(8) Ministrze – rozumie się przez to ministra właściwego do spraw obywatelstwa.

Rozdział II. Nabycie obywatelstwa i prawa stałego pobytu.

Art. 2.

Nabycie prawa stałego pobytu następuje z chwilą wpisu do Rejestru.

Art. 3.
1. Warunkiem nabycia obywatelstwa jest:
(1) złożenie wniosku przez osiedleńca;
(2) wpis do Rejestru z poświadczeniem posiadania obywatelstwa państwa Wspólnoty Korony Ebruzów przez obywatela takiego państwa.
2. Obywatelstwo nadaje Król w drodze postanowienia. Postanowienie podlega ogłoszeniu.
3. Niezwłocznie po nadaniu obywatelstwa obywatel składa przysięgę obywatelską według następującej roty: „Otrzymując obywatelstwo Królestwa Dreamlandu ślubuję uroczyście wierność Narodowi, Konstytucji i Królowi, oraz że wykonując swoje prawa i obowiązki będę mieć na względzie dobro Królestwa, o pomyślność i bezpieczeństwo którego sił szczędzić nie będę”. Tekst przysięgi obywatel przesyła na forum dyskusyjne.
4. W ciągu 7 dni od dnia złożenia przysięgi Minister wypłaca obywatelowi uposażenie, którego wysokość określają odrębne przepisy, jednak nie mniej niż 5.000 D.

Art. 4.
1. Osobie, która utraciła prawo stałego pobytu w przypadkach określonych w art. 9. ust. 1 pkt. 2 i 3 Król może przywrócić prawo stałego pobytu.
2. Osobie, która utraciła obywatelstwo w przypadkach określonych w art. 8 ust. 1 pkt. 1-3 Król może przywrócić obywatelstwo.
3. Przywrócenie odbywa się na wniosek.
4. Przywrócenia dokonuje się w drodze postanowienia królewskiego.

Rozdział III. Postanowienia szczególne dotyczące mieszkańców.

Art. 5.

1. Obywatel korzysta z pełni praw i wykonuje obowiązki określone prawem Królestwa Dreamlandu.
2. Obywatel, który posiada obywatelstwo państwa spoza Wspólnoty Korony Ebruzów nie może obejmować funkcji w Rządzie Królewskim ani być Szefem Królewskich Służb Informatycznych.
3. Z chwilą stwierdzenia nabycia przez obywatela piastującego funkcję spośród wymienionych w ust. poprzedzającym obywatelstwa innego państwa, którego posiadanie stoi w sprzeczności z przytoczonym przepisem, upoważniony odrębnymi przepisami funkcjonariusz lub Król obwieszcza o opróżnieniu funkcji publicznej piastowanej przez tego obywatela.

Art. 6.
1. Mieszkaniec ma prawo do urlopu. Na urlopie można przebywać nie dłużej niż 2 miesiące.
2. Mieszkaniec ma prawo do korzystania z informacji Rejestru.

Art. 7.
1. Dane ewidencyjne mieszkańców służą do celów administracyjnych Rejestru.
2. Zasady funkcjonowania Rejestru i dostępu do informacji Rejestru regulują odrębne przepisy.

Rozdział IV. Utrata obywatelstwa i prawa stałego pobytu.

Art. 8.

1. Utrata obywatelstwa następuje z chwilą:
(1) zrzeczenia się;
(2) wykreślenia się z Rejestru;
(3) pozbawienia w wyniku nieuczestnictwa w wyborach powszechnych lub referendum ogólnonarodowym;
(4) pozbawienia w wyniku skazania prawomocnym wyrokiem sądu na karę eliminacji.
2. W przypadkach określonych w pkt. 1 i 3 mieszkaniec tracący obywatelstwo nabywa prawo stałego pobytu.
3. Nie można pozbawić obywatelstwa osoby, która w trakcie wyborów powszechnych lub referendum przebywała na urlopie lub odbywała karę banicji lub została pozbawiona praw publicznych prawomocnym wyrokiem sądu.

Art. 9.
1. Utrata prawa stałego pobytu następuje z chwilą:
(1) nabycia obywatelstwa;
(2) wykreślenia się z Rejestru;
(3) pozbawienia w wyniku zaprzestania aktywności;
(4) pozbawienia w wyniku skazania prawomocnym wyrokiem sądu na karę eliminacji.
2. Nie można pozbawić prawa stałego pobytu osoby, która odbywa karę banicji ani ambasadora akredytowanego przy Królu.

Art. 10.
1. Zaprzestanie aktywności ma miejsce, gdy osiedleniec nie był obecny w systemie informatycznym Królestwa przez co najmniej 2 miesiące.
2. Zaprzestanie aktywności jest podstawą do usunięcia osiedleńca z Rejestru.
3. Procedurę usunięcia z Rejestru regulują odrębne przepisy.
FORMULARZ GŁOSOWANIA
Daniel markiz von Witt –
król senior Pavel Svoboda –
Jacques arcyksiążę de Brolle –
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 7/XXV [GŁOSOWANIE DO 15.1] Projekt UF o obywatelstwie i.

Post autor: Daniel von Witt »

FORMULARZ GŁOSOWANIA
Daniel markiz von Witt – ZA
król senior Pavel Svoboda –
Jacques arcyksiążę de Brolle –

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 7/XXV [GŁOSOWANIE DO 15.1] Projekt UF o obywatelstwie i.

Post autor: Pavel Svoboda »

FORMULARZ GŁOSOWANIA
Daniel markiz von Witt – ZA
król senior Pavel Svoboda – PRZECIW
Jacques arcyksiążę de Brolle –
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Edward II
król-senior
Posty: 1730
Rejestracja: 7 sie 2010, 22:59
Numer GG: 8606140
NIM: 873817
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre
Kontakt:

Re: 7/XXV [GŁOSOWANIE DO 15.1] Projekt UF o obywatelstwie i.

Post autor: Edward II »

FORMULARZ GŁOSOWANIA
Daniel markiz von Witt – ZA
król senior Pavel Svoboda – PRZECIW
Jacques arcyksiążę de Brolle – PRZECIW

  • (-) Jacques de Brolle
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 7/XXV [GŁOSOWANIE DO 15.1] Projekt UF o obywatelstwie i.

Post autor: Pavel Svoboda »

Zamykam głosowanie. Izba odrzuciła projekt.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum Izby Poselskiej XXV kadencji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość