4/XXV [GŁOSOWANIE ZAKOŃCZONE] UF o systemie finansowym

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

4/XXV [GŁOSOWANIE ZAKOŃCZONE] UF o systemie finansowym

Post autor: Daniel von Witt »

Wasza Wysokość Marszałku,
Wysoka Izbo,

Rząd Królewski przedkłada projekt ustawodawczy ws. przejściowego systemu finansowego.

PROJEKT USTAWY:
USTAWA FEDERALNA
z dnia ... 2014 roku

o przejściowym systemie finansowym Królestwa

Rozdział I. Finanse publiczne

Art. 1.

1. Instytucją właściwą do spraw finansów publicznych jest Skarb Królestwa.
2. Organem Skarbu Królestwa jest minister właściwy do spraw budżetu.

Art. 2.
1. Skarb Królestwa odpowiada za należyte finansowanie działalności Korony, federalnych organów władzy i administracji, instytucji kulturalnych, naukowych i sportowych, sił zbrojnych i służb publicznych.
2. Finanse publiczne obejmują procesy związane z gromadzeniem i wydatkowaniem środków publicznych oraz inne operacje związane z dysponowaniem środkami pieniężnymi Skarbu Królestwa.
3. Środki publiczne przeznacza się na:
(1) wynagrodzenia funkcjonariuszy, urzędników i żołnierzy;
(2) apanaże królewskie i wydatki z listy cywilnej Korony;
(3) programy federalne zgodnie z wnioskiem organu lub instytucji spełniającej kryteria opisane w ust. 1;
(4) zobowiązania, w tym zaległe wynagrodzenia i inne roszczenia.
4. Środki publiczne wydatkuje się na podstawie budżetu uchwalanego przez Izbę Poselską na wniosek ministra właściwego do spraw budżetu.

Rozdział II. System bankowy

Art. 3.

1. Instytucją właściwą do spraw obiegu pieniężnego jest Centralny Bank Dreamlandu.
2. Organem Centralnego Banku Dreamlandu jest minister właściwy do spraw gospodarki.

Art. 4.
1. Centralny Bank Dreamlandu prowadzi obsługę bezgotówkową waluty Królestwa, którą jest dream.
2. Każdy podmiot ma prawo do posiadania jednego rachunku bankowego.
3. Centralny Bank Dreamlandu zapewnia przechowywanie i swobodne dysponowanie środkami pieniężnymi wszystkich podmiotów.

Rozdział III. Nacjonalizacja i roszczenia

Art. 5.

1. Z chwilą wejścia w życie niniejszej ustawy przedsiębiorstwa wraz z całym ich majątkiem, których właściciele nie widnieją w Centralnym Rejestrze Mieszkańców, stają się własnością Skarbu Królestwa.
2. Organ Skarbu Królestwa zbywa w drodze publicznej licytacji lub likwiduje przejęte przedsiębiorstwa, zgodnie z przepisami odrębnymi.
3. Nabywcą bezpośrednim ani pośrednim nie może być osoba pełniąca funkcję ministra właściwego do spraw gospodarki.
4. Z chwilą wejścia w życie niniejszej ustawy środki pieniężne pozostające na rachunkach bankowych osób ustałych stają się własnością Skarbu Królestwa i prowincji zamieszkania osoby ustałej z chwili ustania, w równych częściach lub zgodnie z orzeczeniem sądu i na podstawie prawa obowiązującego w chwili wszczęcia postępowania spadkowego.
5. Po zakończeniu transakcji opisanych w artykule rachunki bankowe podmiotów ustałych lub zlikwidowanych podlegają zamknięciu.

Art. 6.
1. Każdy mieszkaniec i przedsiębiorstwo ma prawo do zgłoszenia roszczenia wobec Skarbu Królestwa w związku z niezgodnością salda rachunku bankowego w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy z saldem rachunku bankowego, jakim podmiot dysponował przed zaprzestaniem funkcjonowania systemu gospodarczego Ataman.
2. Skarb Królestwa wypłaca odszkodowania na podstawie wiarygodnie oszacowanych roszczeń popartych dokumentacją lub wyliczeniami, poświadczonymi przez właściwego namiestnika koronnego.
3. Wysokość odszkodowania należnego jednemu podmiotowi nie może być wyższa niż 100.000 D.
4. Wysokość odszkodowania ustala na podstawie decyzji minister właściwy do spraw budżetu, a jeżeli osoba pełniąca tę funkcję występuje o wypłatę, wówczas Król.
5. Uznawanie i wypłata odszkodowań następuje przez cały okres obowiązywania ustawy.
6. Po zakończeniu wypłat odszkodowań prowincje zwracają do Skarbu Królestwa połowę wartości odszkodowań wypłaconych mieszkańcom i przedsiębiorstwom w danej prowincji.
7. Przepisy odrębne regulują wypłatę zaległych wynagrodzeń.

Rozdział IV. Przepisy przejściowe i końcowe

Art. 7.

1. Królewskie Służby Informatyczne zapewniają wznowienie pracy systemu informatycznego Centralnego Banku Dreamlandu.
2. Z chwilą wejścia w życie niniejszej ustawy traci moc:
(1) Ustawa Federalna z dnia 21 listopada 2013 roku o Skarbie Królestwa;
(2) Ustawa Federalna z dnia 3 października 2013 roku o postępowaniu spadkowym;
(3) Ustawa Federalna z dnia 26 maja 2013 roku o walucie Królestwa i systemie bankowym;
(4) Ustawa Federalna z dnia 26 maja 2013 roku o wymianie systemu informatycznego CBD.
3. Ustawa niniejsza obowiązuje do 31 marca 2015 roku.
4. Ustawa wchodzi w życie w dniu następującym po dniu ogłoszenia.
UZASADNIENIE:
Ustawa ma obowiązywać przez okres przejściowy, który wyznaczono na maksymalnie 5 najbliższych miesięcy. Wiąże się to z zmianami konstytucyjnymi, które mogą przynieść również całkowicie nowy ustrój gospodarczy Królestwa. Reformy zakładane przez Rząd Królewski mają dotknąć nie tylko finansów publicznych, działania banku narodowego ale też prowadzenia działalności gospodarczej. Ustawa ma również przeciwdziałać zastojowi CBD oraz przywrócić funkcjonowanie jego starego systemu wskutek nie dających się przewidzieć dalszych losów systemu Ataman.

W związku z tym ustawa proponuje minimum spraw związanych z gospodarowaniem finansami publicznymi oraz realizacją zadań banku narodowego. Przewidziano też wypłatę odszkodowań w związku z możliwymi roszczeniami osób poszkodowanych w wyniku przepadu informacji o saldach swoich kont bankowych. Dotyczy to osób fizycznych i przedsiębiorstw. Instytucje będą dochodzić swoich praw w zakresie właściwych systemów finansowania podmiotów publicznych w federacji i prowincjach. Maksymalną wysokość odszkodowań stanowi kwota 100 tys. D.

Ustawa przeprowadza także proces nacjonalizacji majątków po osobach ustałych, w szczególności ich środków pieniężnych i przedsiębiorstw. Z uwagi na fakt, że połowę kwot z sald rachunków bankowych otrzymają prowincje (czego podstawą jest niedawno obowiązujące prawo spadkowe) lub część zgodną z orzeczeniem sądu o dziale spadku po danej osobie, jeżeli takie orzeczenie zostało dotąd wydane przez sąd to połowę odszkodowań wypłaconych mieszkańcom i przedsiębiorstwom w danej prowincji ta będzie musiała zwrócić do Skarbu Królestwa po zakończeniu ich wypłat (jako, że prowincje będą również wzbogacone w wyniku nacjonalizacji). Znacjonalizowanymi przedsiębiorstwami zajmie się z kolei MSW sprzedając je w licytacji publicznej lub likwidując. W ten sposób definitywnie zostaną rozwiązane problemy z osobami ustałymi (CRM) i ich majątkami (CRIP).
(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Pavel Svoboda »

Zarządzam debatę do 11 listopada.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Daniel von Witt »

Jeszcze przed złożeniem niniejszego projektu ustawodawczego wymieniłem korespondencję z Jego Królewską Mością. Król zapewniał, iż wznowienie pracy CBD na bazie systemu sprzed funkcjonowania Atamana jest możliwe. Jeżeli Panowie Posłowie mają pytania - słucham.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Daniel von Witt »

Jeżeli nie ma pytań i wątpliwości składam wniosek o skrócenie debaty.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Pavel Svoboda »

Przedłużam debatę do 19 listopada.

Przepraszam za opóźnienie, ale nie miałem możliwości wcześniej zapoznać się z projektem.

W art. 5 ust. 4 brak mi jakiegoś odniesienia to istnienia ewentualnych testamentów. Nie wiem, czy takowe istnieją, ale jeśli ktoś pofatygował się, by umieścić testament w CRM, szkoda byłoby to ignorować.

Art. 6 ust. 1: czemu brak jest drogi ubiegania się o roszczenia dla instytucji?

Kompletnie nie rozumiem art. 6 ust. 6. Jaki to ma sens i jaki jest tu związek?

Nie widzę, prawdę mówiąc, powodu dlaczego wysokość roszczeń miałaby być ograniczona. Podejrzewam też, że ten przepis (art. 6 ust. 3) może być niekonstytucyjny, bo stanowi wywłaszczenie bez orzeczenia sądu. Jeśli ten projekt wejdzie w życie, Skarb Królestwa zagarnie niemal 90% mojego majątku. Niby pieniądze dreamlandzkie nie mają wartości, bo nie ma na co je wydawać, ale mimo to nie widzę żadnego powodu czemu państwo miałoby nagradzać się moją własnością za to, że nie było w stanie zadbać o bezpieczeństwo tej własności.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Daniel von Witt »

Wasza Królewska Wysokość,
Pavel Svoboda pisze:W art. 5 ust. 4 brak mi jakiegoś odniesienia to istnienia ewentualnych testamentów. Nie wiem, czy takowe istnieją, ale jeśli ktoś pofatygował się, by umieścić testament w CRM, szkoda byłoby to ignorować.
Fakt. Zostanie to uwzględnione. Dziękuję za zwrócenie uwagi.
Pavel Svoboda pisze:Art. 6 ust. 1: czemu brak jest drogi ubiegania się o roszczenia dla instytucji?
Ujęto to w uzasadnieniu. Instytucje działają w sektorze publicznym więc mogą ubiegać się o dotację, wyrównanie itd. - odszkodowanie jest tu zbędną kolejną formą, skoro i tak polega na tym samym co zwykłe dofinansowanie.
Pavel Svoboda pisze:Kompletnie nie rozumiem art. 6 ust. 6. Jaki to ma sens i jaki jest tu związek?
Również ujęto w uzasadnieniu. Prowincje otrzymają pewną część środków w wyniku nacjonalizacji po osobach ustałych, zatem muszą ponieść część ciężaru w związku z odszkodowaniami (tym bardziej, że prawie wszystkie również miały swoje banki w Atamanie).
Pavel Svoboda pisze:Nie widzę, prawdę mówiąc, powodu dlaczego wysokość roszczeń miałaby być ograniczona. Podejrzewam też, że ten przepis (art. 6 ust. 3) może być niekonstytucyjny, bo stanowi wywłaszczenie bez orzeczenia sądu. Jeśli ten projekt wejdzie w życie, Skarb Królestwa zagarnie niemal 90% mojego majątku. Niby pieniądze dreamlandzkie nie mają wartości, bo nie ma na co je wydawać, ale mimo to nie widzę żadnego powodu czemu państwo miałoby nagradzać się moją własnością za to, że nie było w stanie zadbać o bezpieczeństwo tej własności.
Nie rozumiecie tego zapisu, i stąd wyciągacie błędne wnioski. Odszkodowanie należy się za to, że system nie działa i utracono informacje o operacjach za okres jego działania, dlatego stan konta będzie inny, a nie za to, że dokonano określonych operacji, a saldo wróci do punktu wyjściowego. Innymi słowy - każdy kto dokonywał operacji w okresie działania systemu musi dochodzić i uzgadniać salda z tymi podmiotami, z którymi te operacje prowadził. Z tego też względu zapis art. 6 zmieni się co do tego, że CBD będzie uzgadniał salda między podmiotami na podstawie ich wyliczeń. Zaraz powiem dlaczego. Natomiast Skarb Królestwa odpowiada za bałagan, utratę informacji, utratę czasu na jej odtworzenie i inne koszty (mierzalne jak i niemierzalne) z tym związane. Dlatego wysokość odszkodowania jest limitowana, ponieważ Skarb Królestwa działa tutaj jak ubezpieczyciel systemu, a przedmiotem ubezpieczenia jest jego niesprawność.

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Miał WKW na koncie w nCBD np. 200.000 D i przelał 150.000 D na konto np. JKW Edwarda Kriega. Czyli w Atamanie konto WKW zmniejszono o 150.000 D, a konto JKW Kriega zwiększono o 150.000 D. Po wznowieniu pracy nCBD nie będzie tego widać. Nadal będzie WKW miał 200.000 D. A co na to JKW Krieg? Czy dlatego, że operacja miała miejsce między wami to za operację, której nie było konto Kriegowi ma wyrównać Skarb Królestwa? Nie, ponieważ Skarb Królestwa w tym nie uczestniczył. Byłaby to grabież publicznych pieniędzy. Skarb Królestwa odpowiada za brak tej operacji i konieczność jej powtórzenia, a nie za to jaki miała charakter i komu trzeba uzupełnić stan konta. Przykład ten dowodzi też, że nic WKW jak i ktokolwiek inny nie straci żadnych pieniędzy. To, że stracicie 90% majątku to mit. Jeśli nie dokonywaliście żadnych operacji nic nie stracicie, bo stan konta jest taki jak był cały czas od półtora roku. Jeśli dokonywaliście operacje - wyrównacie je sobie z tymi osobami, z którymi je prowadziliście i za tą niedogodność należy się odszkodowanie odpowiadające skali tych powtarzanych operacji. Im było ich więcej i na większą skalę tym więcej trzeba uzgodnić sald lub powtórzyć operacji i za to Skarb Królestwa odpowie i wypłaci odszkodowania, jednak nie więcej jak 100 tys. D.

Ustawa po poprawce zostanie przedstawiona wieczorem lub jutro rano.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Pavel Svoboda »

Pavel Svoboda pisze:Art. 6 ust. 1: czemu brak jest drogi ubiegania się o roszczenia dla instytucji?
Ujęto to w uzasadnieniu. Instytucje działają w sektorze publicznym więc mogą ubiegać się o dotację, wyrównanie itd. - odszkodowanie jest tu zbędną kolejną formą, skoro i tak polega na tym samym co zwykłe dofinansowanie.
Nie wszystkie instytucje są u nas państwowe. Wśród instytucji zarejestrowanych w CRIP mamy takie podmioty jak Ambasada Erboki, Fundacja Ferment, czy Muzeum Kakuckie. Żadna z tych instytucji nie należy do sektora publicznego i nie może ubiegać się o dotacje. Analogicznie, wśród przedsiębiorstw znajdują się państwowe firmy, które o takie dotacje mogą się ubiegać.
Nie rozumiecie tego zapisu, i stąd wyciągacie błędne wnioski. Odszkodowanie należy się za to, że system nie działa i utracono informacje o operacjach za okres jego działania, dlatego stan konta będzie inny, a nie za to, że dokonano określonych operacji, a saldo wróci do punktu wyjściowego. Innymi słowy - każdy kto dokonywał operacji w okresie działania systemu musi dochodzić i uzgadniać salda z tymi podmiotami, z którymi te operacje prowadził. Z tego też względu zapis art. 6 zmieni się co do tego, że CBD będzie uzgadniał salda między podmiotami na podstawie ich wyliczeń. Zaraz powiem dlaczego. Natomiast Skarb Królestwa odpowiada za bałagan, utratę informacji, utratę czasu na jej odtworzenie i inne koszty (mierzalne jak i niemierzalne) z tym związane. Dlatego wysokość odszkodowania jest limitowana, ponieważ Skarb Królestwa działa tutaj jak ubezpieczyciel systemu, a przedmiotem ubezpieczenia jest jego niesprawność.
Teraz rozumiem. Myślę, że aby uzyskać takie znaczenie, w art. 6 ust 1. gdzie jest słowo "roszczenia", powinno być "roszczenia o odszkodowanie". Przy braku precyzyjności, ustawa pozostawia zbyt wiele do interpretacji.

Wprowadzenie ustawowego trybu wypłaty odszkodowań wydaje mi się raczej zbędne. Czemu nie pozostawić dla takich roszczeń drogi sądowej? Przy znikomej, czy zerowej aktywności gospodarczej w Królestwie w okresie funkcjonowania Atamana, jakiekolwiek szkody wynikłe z braku dostępu do systemu bankowego również będą znikome lub zerowe.

Jeśli Rząd nalega na taką drogę, sugeruję wprowadzenie administracyjnego trybu odwoławczego na decyzje ministra. Odwołania powinny być rozpatrywane przez Króla.

Bardziej niż odszkodowania za straty poniesione w wyniku braku funkcjonowania systemu bankowego - które moim zdaniem są znikome lub żadne - martwi mnie kwestia pieniędzy zdeponowanych w bankach prowincji. Obywatele byli zachęcani przez óczesnego MSW do przelewania swoich oszczędności do banków innych niż CBD. Rozumiem, że bez Atamana, te banki nie będą funkcjonować po przywróceniu starego systemu i tym samym złożone w nich depozyty przepadną. Pańska odpowiedź dziś do tych obywateli brzmi zaś, że powinni dochodzić roszczeń o zwrot utraconych pieniędzy bezpośrednio z tymi bankami. Czyli z kim dokładnie? Większość prowincji nie ma nawet namiestników, więc dochodzenie roszczeń będzie bardzo utrudnione. Tu prędzej widziałbym potrzebę wprowadzenia specjalnego trybu administracyjnego rozpatrywania roszczeń, niż dla wypłaty odszkodowań za straty moralne.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Daniel von Witt »

Przedstawiam drugi projekt:
USTAWA FEDERALNA
z dnia ... 2014 roku

o przejściowym systemie finansowym Królestwa

Rozdział I. Finanse publiczne

Art. 1.

1. Instytucją właściwą do spraw finansów publicznych jest Skarb Królestwa.
2. Organem Skarbu Królestwa jest minister właściwy do spraw budżetu.

Art. 2.
1. Skarb Królestwa odpowiada za należyte finansowanie działalności Korony, federalnych organów władzy i administracji, instytucji kulturalnych, naukowych i sportowych, sił zbrojnych i służb publicznych.
2. Finanse publiczne obejmują procesy związane z gromadzeniem i wydatkowaniem środków publicznych oraz inne operacje związane z dysponowaniem środkami pieniężnymi Skarbu Królestwa.
3. Środki publiczne przeznacza się na:
(1) wynagrodzenia funkcjonariuszy, urzędników i żołnierzy;
(2) apanaże królewskie i wydatki z listy cywilnej Korony;
(3) programy federalne zgodnie z wnioskiem organu lub instytucji spełniającej kryteria opisane w ust. 1;
(4) zobowiązania, w tym zaległe wynagrodzenia i inne roszczenia.
4. Środki publiczne wydatkuje się na podstawie budżetu uchwalanego przez Izbę Poselską na wniosek ministra właściwego do spraw budżetu.

Rozdział II. System bankowy

Art. 3.

1. Instytucją właściwą do spraw obiegu pieniężnego jest Centralny Bank Dreamlandu.
2. Organem Centralnego Banku Dreamlandu jest minister właściwy do spraw gospodarki.

Art. 4.
1. Centralny Bank Dreamlandu prowadzi obsługę bezgotówkową waluty Królestwa, którą jest dream.
2. Każdy podmiot ma prawo do posiadania jednego rachunku bankowego.
3. Centralny Bank Dreamlandu zapewnia przechowywanie i swobodne dysponowanie środkami pieniężnymi wszystkich podmiotów.

Rozdział III. Nacjonalizacja, uzgadnianie sald i roszczenia

Art. 5.

1. Z chwilą wejścia w życie niniejszej ustawy przedsiębiorstwa wraz z całym ich majątkiem, których właściciele nie widnieją w Centralnym Rejestrze Mieszkańców, stają się własnością Skarbu Królestwa.
2. Organ Skarbu Królestwa zbywa w drodze publicznej licytacji lub likwiduje przejęte przedsiębiorstwa, zgodnie z przepisami odrębnymi.
3. Nabywcą bezpośrednim ani pośrednim nie może być osoba pełniąca funkcję ministra właściwego do spraw gospodarki.
4. Z chwilą wejścia w życie niniejszej ustawy środki pieniężne pozostające na rachunkach bankowych osób ustałych stają się własnością Skarbu Królestwa i prowincji zamieszkania osoby ustałej z chwili ustania, w równych częściach lub zgodnie z orzeczeniem sądu i na podstawie prawa obowiązującego w chwili wszczęcia postępowania spadkowego lub zgodnie z wolą osoby ustałej ujawnioną w Centralnym Rejestrze Mieszkańców.
5. Po zakończeniu transakcji opisanych w artykule rachunki bankowe podmiotów ustałych lub zlikwidowanych podlegają zamknięciu.

Art. 6.
1. Każdy ma prawo do dokonania uzgodnienia salda rachunku bankowego w związku z operacjami bankowymi dokonywanymi w systemie Ataman, które nie mogą być ujawnione w systemie nCBD.
2. Uzgodnienie sald polega na zgodnym oświadczeniu dwóch stron operacji bankowej o jej wystąpieniu i wpływie na salda rachunków bankowych tych stron, popartym wiarygodnymi wyliczeniami, dokumentami lub wyrażeniem zgody przez strony na dokonanie zmian wysokości sald tych rachunków.
3. Procedura uzgadniania sald jest jawna wyłącznie dla operacji bankowych, w których uczestniczył co najmniej jeden podmiot publiczny.
4. Uzgodnienie sald rachunków bankowych przeprowadza Centralny Bank Dreamlandu na podstawie procedury określonej w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw gospodarki.
5. Jeżeli uzgodnienie sald jest niemożliwe lub znacząco utrudnione każdy ma prawo do zgłoszenia roszczenia wobec Skarbu Królestwa w związku z niezgodnością salda rachunku bankowego w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy z saldem rachunku bankowego, jakim podmiot dysponował przed zaprzestaniem funkcjonowania systemu gospodarczego Ataman.
6. Skarb Królestwa wypłaca odszkodowania na podstawie wiarygodnie oszacowanych roszczeń popartych dokumentacją lub wyliczeniami, poświadczonymi przez właściwego namiestnika koronnego.
7. Wysokość odszkodowania ustala na podstawie decyzji minister właściwy do spraw budżetu, a jeżeli osoba pełniąca tę funkcję występuje o wypłatę, wówczas Król.
8. Uznawanie i wypłata odszkodowań następuje przez cały okres obowiązywania ustawy.
9. Po zakończeniu wypłat odszkodowań prowincje zwracają do Skarbu Królestwa połowę wartości odszkodowań wypłaconych mieszkańcom i przedsiębiorstwom w danej prowincji.
10. Przepisów artykułu nie stosuje się do zaległych wynagrodzeń, których wypłaty regulują przepisy odrębne.

Rozdział IV. Przepisy przejściowe i końcowe

Art. 7.

1. Królewskie Służby Informatyczne zapewniają wznowienie pracy systemu informatycznego Centralnego Banku Dreamlandu.
2. Z chwilą wejścia w życie niniejszej ustawy traci moc:
(1) Ustawa Federalna z dnia 21 listopada 2013 roku o Skarbie Królestwa;
(2) Ustawa Federalna z dnia 3 października 2013 roku o postępowaniu spadkowym;
(3) Ustawa Federalna z dnia 26 maja 2013 roku o walucie Królestwa i systemie bankowym;
(4) Ustawa Federalna z dnia 26 maja 2013 roku o wymianie systemu informatycznego CBD.
3. Ustawa niniejsza obowiązuje do 31 marca 2015 roku.
4. Ustawa wchodzi w życie w dniu następującym po dniu ogłoszenia.
Myślę, że nowe zapisy art. 6 wiele wyjaśnią. Okres atamanowski jest de facto tym jakby w tym czasie nie było żadnego systemu, a transakcje musimy odtworzyć na podstawie dokumentów, wyliczeń lub wzajemnego zaufania i oświadczeń, że takie a takie zdarzenia finansowe miały miejsce. Banki prowincji stanowią własność CBD, więc przestaną istnieć przez ich wchłonięcie do podmiotu wyższego rzędu. Rachunki w tych bankach są z auttomatu rachunkami w CBD, więc CBD uzgodni salda wszystkich rachunków, do uzgodnienia których ktoś się w ogóle zgłosi.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 4/XXV [DEBATA] UF o przejściowym systemie finansowym

Post autor: Pavel Svoboda »

Dziękuję Panie Premierze.

Zamykam debatę i otwieram głosowanie, które potrwa do 26 listopada br.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 4/XXV [GŁOSOWANIE DO 26.11] UF o systemie finansowym

Post autor: Daniel von Witt »

FORMULARZ GŁOSOWANIA:
Daniel markiz von Witt – ZA
król senior Pavel Svoboda –
Jacques arcyksiążę de Brolle –

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 4/XXV [GŁOSOWANIE DO 26.11] UF o systemie finansowym

Post autor: Pavel Svoboda »

FORMULARZ GŁOSOWANIA:
Daniel markiz von Witt – ZA
król senior Pavel Svoboda – PRZECIW
Jacques arcyksiążę de Brolle –

Głosuję przeciw, ponieważ mimo że ostateczna wersja projektu jest lepsza od poprzedniej, w ogólnym rozrachunku uważam, że ten projekt jest zbędny i nie wprowadza do naszego prawodawstwa nic nowego ani potrzebnego.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Posty: 13223
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
NIM: 877416
Lokalizacja: Bekka-Heach (Rolandia)
Kontakt:

Re: 4/XXV [GŁOSOWANIE DO 26.11] UF o systemie finansowym

Post autor: Daniel von Witt »

Ustawa minimalizuje przepisy dotyczące finansów, usuwa 4 niestosowane ustawy i akty wykonawcze do nich, dzięki czemu uprasza system prawny. Wprowadza porządek w finansach i pozwala umocować zmianę systemu na stary oraz wznowić obieg pieniądza.

Zbędna? Nie wprowadza do prawa nic nowego? Nic potrzebnego?

Odpowie sobie ostatni poseł.

(-) Daniel markiz von Witt
Premier Rządu Jego Królewskiej Mości
Awatar użytkownika
Edward II
król-senior
Posty: 1730
Rejestracja: 7 sie 2010, 22:59
Numer GG: 8606140
NIM: 873817
Lokalizacja: Domena Królewska - Ekorre
Kontakt:

Re: 4/XXV [GŁOSOWANIE DO 26.11] UF o systemie finansowym

Post autor: Edward II »

FORMULARZ GŁOSOWANIA:
Daniel markiz von Witt – ZA
król senior Pavel Svoboda – PRZECIW
Jacques arcyksiążę de Brolle – ZA

  • (-) Jacques de Brolle
Awatar użytkownika
Pavel Svoboda
król-senior
Posty: 1139
Rejestracja: 13 wrz 2010, 15:02
Numer GG: 1935862
NIM: 509280
Kontakt:

Re: 4/XXV [GŁOSOWANIE DO 26.11] UF o systemie finansowym

Post autor: Pavel Svoboda »

Zamykam głosowanie. Izba Poselska przyjęła projekt ustawy.
(-) Pavel Svoboda, r.s.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum Izby Poselskiej XXV kadencji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość