Regaty Żeglarskie

Wieści ze świata kultury i sportu.
Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 7 maja 2013, 09:45

Zjednoczone Księstwo wespół z Republiką Weblandu organizuje Regaty Żeglarskie Buuren-Trebun-Letrib. Książęcy Związek Sportowy zachęca do zapoznania się z podstawowymi informacjami o Regatach i informacjach, jakie należy zamieścić w zgłoszeniu. One same powinny trafiać bezpośrednio tutaj najpóźniej do 14 maja.

http://unia.dreamland.net.pl/serwis/sport/zeglarstwo/

Zachęcamy do licznego stawiennictwa na starcie w Buuren. Zasady rywalizacji i wyścigu zostaną podane po ustaleniu listy startowej 15 maja.

(-) Daniło hrabia de la Vega
Książę Zjednoczonego Księstwa

Awatar użytkownika
Mirosław KvH
Posty: 24
Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:10
Numer GG: 46692619
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Mirosław KvH » 7 maja 2013, 22:15

Imię i nazwisko żeglarza: Mirosław Kryński von Hohenzollern
Rodzaj łodzi żaglowej: Morski jacht żaglowy (Kategoria B)
Imię łodzi żaglowej: Esmeralda
Zdjęcie, rysunek lub opis łodzi żaglowej:

Obrazek

Esmeralda jest typową żaglówką Baridajskiej konstrukcji, choć materiały użyte do jej wykonania zostały sprowadzone z Czarnoleskich faktorii. Posiada dwa żagle, jak każdy szanujący się okręt tego typu, produkowany w Baridasie - wysokość masztu jest stosunkowo duża, co może niejako wpływać na stabilność łódki - wynosi 11.20m. Jej długość od płetwy sterowej do odboju wynosi 5,80m, a szerokość w najszerszym punkcie kadłuba - 1,55m, co czyni ją dość wąską, by po przechyle istniała bezproblemowa możliwość powrotu do pozycji pierwotnej. Wprowadza to potrzebę częstszych korekt, aczkolwiek nieco rozszerza zakres manewru.
Kadłub ma wykonany z laminatu, przyjmuje on kształt balastowo-mieczowy. Towarzyszy mu także wykonany w takim samym stylu statecznik, choć, niecodziennie, w łodzi zastosowano integralny rozkład balastu, który przydaje łodzi zanurzenia.

Wyszywany na nylonowym, po części laminowanym żaglu symbol stanowi pomysł rodu von Hohenzollernów, stanowi też łatwy element rozpoznawczy okrętu.

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 8 maja 2013, 09:27

Mirosław KvH pisze:Imię i nazwisko żeglarza: Mirosław Kryński von Hohenzollern
Rodzaj łodzi żaglowej: Morski jacht żaglowy (Kategoria B)
Imię łodzi żaglowej: Esmeralda
Nr startowy: 1

(-) Daniło hrabia de la Vega
Książę Zjednoczonego Księstwa

Siergiusz Asketil
Posty: 1368
Rejestracja: 14 sty 2013, 18:54
Numer GG: 44811514
Herb:
Lokalizacja: Alizon
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Siergiusz Asketil » 8 maja 2013, 17:16

Imię i nazwisko żeglarza: sir Siergiusz Asketil
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Yytewe Janhan
Zdjęcie i opis łodzi żaglowej:

Yytewe Janhan (z języka surmalajskiego Stary Przyjaciel) mimo swej nazwy jest bardzo nowoczesnym jachtem żaglowym z surmalajskim akcentem, jako iż wyprodukowano go w całości w gedańskiej stoczni. Posiada dwa żagle i mierzy ok. dziesięciu metrów. Projekt był przez dłuższy czas objęty tajemnicą, więc trudno przewidzieć to, czego będzie można spodziewać się po tym żaglowcu.

Obrazek
(—) Siergiusz markiz Asketil
Dreamlandczyk, Baridajczyk, Frustrat

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 11 maja 2013, 12:04

Siergiusz Asketil pisze:Imię i nazwisko żeglarza: sir Siergiusz Asketil
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Yytewe Janhan
Nr startowy: 2

(-) Daniło hrabia de la Vega
Książę Zjednoczonego Księstwa

Awatar użytkownika
Tobiasz von Richtoffen
Posty: 324
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:13
Lokalizacja: Persepolis
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Tobiasz von Richtoffen » 12 maja 2013, 15:21

Imię i nazwisko żeglarza: Tobiasz von Richtoffen
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht Żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Nejti

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... UI_100.JPG
Zmieniono obraz na link z uwagi na zbyt wielki rozmiar obrazu
Książę Aryunu, Książę Irkunu, Styrsman Żuław, Jarl Soligt, Baron Royanlandu, Sołtys Rotterhirshbergu, Ostatni Duce Santanii, Marszałek RLS, Pan na Łakamakafą.

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 12 maja 2013, 15:40

Tobiasz von Richtoffen pisze:Imię i nazwisko żeglarza: Tobiasz von Richtoffen
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht Żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Nejti
Poooootężna jednostka - bynajmniej patrząc na rozmiar zdjęcia :D

Nr startowy: 3

(-) Daniło hrabia de la Vega

Awatar użytkownika
Alfred
Posty: 1736
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Alfred » 13 maja 2013, 07:29

Imię i nazwisko żeglarza: Martin Schlesinger
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Varaag
Zdjęcie, rysunek lub opis łodzi żaglowej:

Varaag został zbudowany i nazwany na cześć wodza barbarzyńców z Szewertenii. Wykonany z tamtejszego mocnego drewna, jest w stanie stawić czoła niesprzyjającym warunkom podczas rejsu.

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 13 maja 2013, 12:16

Martin Schlesinger pisze:Imię i nazwisko żeglarza: Martin Schlesinger
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Varaag
Nr startowy: 4

(-) Daniło hrabia de la Vega

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 16 maja 2013, 13:39

OGÓLNE ZASADY I POMIAR CZASU
Wyścig odbywa się na czas, który jest mierzony przy pomocy dokonywanych przez żeglarzy wpisów w tym wątku przy pokonywaniu kolejnych punktów kontrolnych w porządku wskazanym na stronie internetowej Zjednoczonego Księstwa, tzn. że punkty kontrolne pokonywane są po kolei oraz w szacunkowym przedziale czasu dotarcia do tych punktów. Od zameldowania się na starcie żeglarz mierzy swój czas i na bieżąco sprawdza, kiedy szacunkowo najwcześniej może dotrzeć na dany punkt kontrolny i zaliczyć go wpisem na forum. Czas dokonania wpisu jest oczywiście rejestrowany, przez co widać jak przebiega wyścig – w skrócie kto szybciej wystartuje a później będzie stawiał się na punktach kontrolnych ten wygra. Stawianie się na punktach kontrolnych wcześniej niż jest to przewidziane będzie odnotowywane jako kara czasowa, którą doliczy się do końcowego czasu danego zawodnika, zatem nie tylko kolejność na mecie zdecyduje o zwycięstwie. Dodatkowo rejs obejmuje 8 punktów kontrolnych, 5 na odcinku do Trebun (łącznie z miastem) oraz 3 z Trebun do Letrib (bez mety). Żeglarze, którzy chcą otrzymać bonifikatę czasową na tych dwóch odcinkach, każda po 3 godziny, mogą zamieścić opis swojej relacji z rejsu na wybranym punkcie trasy tych odcinków. Zatem żeglarz, który umieści dwie relacje z swojego rejsu, otrzyma na mecie 6 godzin bonifikaty.

START
Start wspólny następuje w dniach 16, 17 i 18 maja 2013 roku na sygnał „START”. Żeglarz melduje wyjście w morze w tych dniach.

PUNKTY KONTROLNE
Lista punktów kontrolnych i odległości między nimi w km:
(1) START – P-I : 35 km
(2) P-I – P-II : 21 km
(3) P-II – P-III : 104 km
(4) P-III – P-IV : 98 km
(5) P-IV – TREBUN : 42 km
(6) TREBUN – P-VI : 40 km
(7) P-VI – P-VII : 38 km
(8) P-VII – P-VIII : 97 km
(9) P-VIII – META : 116 km

Szacunkowe odległości czasowe między punktami kontrolnymi wynoszą:
(1) dla odległości krótszych niż 50 km – 12 godzin
(2) dla odległości dłuższych niż 50 km – 24 godziny
Na czym to polega?
Przykładowo startując dzisiaj (16.05.) o godzinie 20:37 do pierwszego punktu kontrolnego mamy 35 km, czyli możemy się na nim stawić najwcześniej 17.05 o godzinie 08:37, ponieważ odległość dzieląca START od P-I jest mniejsza niż 50 km i na ten dystans szacunkowy czas wynosi minimum 12 godzin. Jeśli zapostujemy później swoje przybycie na punkt oznacza to zwykłą stratę czasową, jeśli jednak stawimy się wcześniej niż jest to oszacowane wówczas otrzymamy karę czasową, która ten pośpiech zniweczy z nawiązką. Zatem stawiając się na punkcie pierwszym o 10:22 od daty i godziny tego postu liczymy minimalny czas do stawienia się na kolejnym punkcie, w tym wypadku znów 12 godzin (P-I do P-II), czyli najwcześniej na P-II możemy być 17.05. o godz. 22:22.
Stawianie się na punktach kontrolnych należy sygnalizować postem dowolnej treści wskazującym na którym punkcie jesteśmy. Pomijanie punktów kontrolnych również będzie karane karą czasową, znacznie surowszą od wyżej wspomnianej.

KARY I BONIFIKATY CZASOWE
(1) Kara za stawienie się na punkcie kontrolnym przed najwcześniej wyznaczonym czasem - różnica w dacie i godzinie między postem a wymaganym czasem przemnożona przez 1,5;
(2) Kara za ominięcie punktu kontrolnego – różnica w dacie i godzinie między postem a wymaganym czasem przemnożona przez 2;
(3) Bonifikata czasowa za relację z rejsu – 3 godziny za 1 opis, maksymalnie 2 opisy.

RELACJE Z REJSU
Każdy żeglarz chcąc zyskać nieco czasu może opisać relację z swojego rejsu na trasie poświęcając się w nim na dowolny temat (np. opis trudu żeglugi, wiersz, napotkane zwierzęta morskie, opisane krajobrazy, trudności, przygody itp.) – relacje z rejsów oceniać będą w sondzie wszyscy śledzący rywalizację i zwycięski opis zostanie nagrodzony!

NAGRODY
Książęcy Związek Sportowy wyodrębnił na cel Regat środki finansowe.
Książęce Miasto Buuren funduje zwycięzcy posiadłość w mieście!

Patronat medialny nad imprezą sprawuje: Merkuriusz Furlandzki

W sprawie jakichkolwiek pytań dotyczących zasad wyścigu proszę śmiało kanałem prywatnym.

(-) Daniło hrabia de la Vega
Książę Zjednoczonego Księstwa

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 16 maja 2013, 13:43

Lista startowa:
NR STARTOWY 1
Imię i nazwisko żeglarza: Mirosław Kryński von Hohenzollern
Rodzaj łodzi żaglowej: Morski jacht żaglowy (Kategoria B)
Imię łodzi żaglowej: Esmeralda
NR STARTOWY 2
Imię i nazwisko żeglarza: sir Siergiusz Asketil
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Yytewe Janhan
NR STARTOWY 3
Imię i nazwisko żeglarza: Tobiasz von Richtoffen
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht Żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Nejti
NR STARTOWY 4
Imię i nazwisko żeglarza: Martin Schlesinger
Rodzaj łodzi żaglowej: Jacht żaglowy
Imię łodzi żaglowej: Varaag

Regaty czas zacząć! Powodzenia

(-) Daniło hrabia de la Vega
Książę Zjednoczonego Księstwa

Awatar użytkownika
Mirosław KvH
Posty: 24
Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:10
Numer GG: 46692619
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Mirosław KvH » 16 maja 2013, 16:01

Wychodzę z portu w Buuren, rozpoczynając wyścig:

(1) START – P-I : 35 km - przewidywany czas dotarcia do punktu kontrolnego - godzina 4:01 dnia 17 maja.

Czas przewidywany: 12 godzin.
Rozpoczęcie: 16:01, dnia 16 maja

Kapitan Esmeraldy życzy wszystkim oponentom powodzenia!


#Edycja o godzinę rozpoczęcia

Awatar użytkownika
Tobiasz von Richtoffen
Posty: 324
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:13
Lokalizacja: Persepolis
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Tobiasz von Richtoffen » 16 maja 2013, 16:31

Panie Mirosławie nie za wcześnie?


PS. Jeśli komenda "Czas zacząć" oznacza START to w takim razie też wyruszam już w drogę. Powodzenia

Start-16.42
Przewidywalny czas do dopłynięcia do Punktu I -12 godzin, czyli będę tam o 4.43
Książę Aryunu, Książę Irkunu, Styrsman Żuław, Jarl Soligt, Baron Royanlandu, Sołtys Rotterhirshbergu, Ostatni Duce Santanii, Marszałek RLS, Pan na Łakamakafą.

Siergiusz Asketil
Posty: 1368
Rejestracja: 14 sty 2013, 18:54
Numer GG: 44811514
Herb:
Lokalizacja: Alizon
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Siergiusz Asketil » 16 maja 2013, 18:43

Łódź żaglowa Yytewe Janhan pod dyktaturą i niszczycielską mocą kapitana sir Siergiusza Asketila wyruszyła o 18:42 na bezlitosną podróż przeciw siłom morza i konkurentów. Strzeżcie się! ;)
(—) Siergiusz markiz Asketil
Dreamlandczyk, Baridajczyk, Frustrat

Awatar użytkownika
Alfred
Posty: 1736
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Alfred » 16 maja 2013, 21:43

Kapitan Spóźnienie wyruszył. Na miejscu będę o 9:43.

Awatar użytkownika
Tobiasz von Richtoffen
Posty: 324
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:13
Lokalizacja: Persepolis
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Tobiasz von Richtoffen » 16 maja 2013, 22:13

Chyba nawet poświęcę się i wstanę o tej 4-tej.
Książę Aryunu, Książę Irkunu, Styrsman Żuław, Jarl Soligt, Baron Royanlandu, Sołtys Rotterhirshbergu, Ostatni Duce Santanii, Marszałek RLS, Pan na Łakamakafą.

Awatar użytkownika
Mirosław KvH
Posty: 24
Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:10
Numer GG: 46692619
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Mirosław KvH » 17 maja 2013, 04:03

Dotarłszy do punktu P-I o godzinie 4:01, rozpoczynam następujący odcinek trasy:

(2) P-I – P-II : 21 km

Którego przebycie zajmie mi 12 godzin, a więc dotrę doń (P-II) o godzinie 16:01.
Strata: 0 minut.

Powodzenia!
(PS. Opisałbym swoje dzieje i tak pewnie zrobię następnym razem. Tymczasem usprawiedliwi mnie godzina!)

Awatar użytkownika
Mirosław KvH
Posty: 24
Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:10
Numer GG: 46692619
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Mirosław KvH » 17 maja 2013, 06:50

Przepraszam, strata czasu w urządzeniu mobilnym mnie wyprzedziła. ;) Czyli są dwie minuty straty. *Płynie dalej!*

Siergiusz Asketil
Posty: 1368
Rejestracja: 14 sty 2013, 18:54
Numer GG: 44811514
Herb:
Lokalizacja: Alizon
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Siergiusz Asketil » 17 maja 2013, 06:56

Yytewe Janhan zawitał do punktu kontrolnego i płynie dalej.
(—) Siergiusz markiz Asketil
Dreamlandczyk, Baridajczyk, Frustrat

Awatar użytkownika
Tobiasz von Richtoffen
Posty: 324
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:13
Lokalizacja: Persepolis
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Tobiasz von Richtoffen » 17 maja 2013, 08:06

Spadłem na trzecie miejsce ale nie poddaje się. Dopływam do I Punktu kontrolnego i wyruszam do drugiego.
Książę Aryunu, Książę Irkunu, Styrsman Żuław, Jarl Soligt, Baron Royanlandu, Sołtys Rotterhirshbergu, Ostatni Duce Santanii, Marszałek RLS, Pan na Łakamakafą.

Awatar użytkownika
Mirosław KvH
Posty: 24
Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:10
Numer GG: 46692619
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Mirosław KvH » 17 maja 2013, 16:26

Dotarłem do punktu P-II - czas rozpocząć dalszą wędrówkę!

(3) P-II – P-III : 104 km - przewidywany czas - 24 godziny.
Opóźnienie w drodze do P-II: 23 minuty
Przewidywany czas dotarcia do P-III: 16:26 dnia 18 maja

Obrazek

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Dziennik Marynarza:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dzień drugi:

Hej-ho, świecie!
Właściwie, to wyruszyłem już wczorajszego wieczora, byłem jednak zbyt zajęty manewrami wstępnymi, aby cokolwiek tu napisać. Kupiłem ten dziennik w Buuren, uznałem bowiem, że może zaciekawi kogoś, kto jest - jak ja, zresztą! - amatorem żeglarstwa, a speca rozśmieszy. W każdym razie postaram się opisać tu swój każdy ruch na trasie. Pozwólcie więc, że opiszę dzień pierwszy, jako niewielkie wtrącenie.

Wypłynąłem z portu wczorajszego popołudnia - szczerze mówiąc, to całkiem sprawnie mi to poszło, ale to pewnie zasługa tego, że nie musiałem trzymać się lądu. Po postawieniu żagla miałem drobne problemy z utrzymaniem prostego kierunku - musiałem halsować, raz prawie zrobiłem beczkę, a nie minęły ledwie dwie godziny odkąd zacząłem. Jeszcze jedną godzinę spędziłem przy sterze, nakierowując Esmeraldę w stronę Głębi Unijnej. W międzyczasie, choć zabrałem ze sobą nieprzemakalny pokrowiec na mapę, udało mi się ją kilkukrotnie upuścić (ach, ten śliski pokład!) więc przez chwilę musiałem zastanowić się nad tym, czy aby na pewno dotarłem do celu. Moje wątpliwości rozwiała boja, unosząca się leniwie nad wodą.
Do tego czasu minęło już prawie osiem godzin, a ja już byłem zmęczony po poprzednim dniu podróży i tamtejszych manewrach. Zanim dopłynąłem do boi wyłączyłem czasomierz - nie wiem szczerze mówiąc, jak mi się to udało, szczególnie przy wietrze z południowego wschodu, ale dotarłem do celu niemal przy zerowej stracie czasu! Tak byłem tym zadowolony, że nie zmieniłem kursu i ledwie o kilka centymetrów minąłem boję - jakbym o nią zahaczył płetwą, to byłby dla mnie koniec wyścigu. Chyba nie muszę dopowiadać, jaki byłem po tym zmęczony! Tak czy siak, był to dla mnie dość późny koniec dnia pierwszego i początek drugiego. Ustaliłem kurs i dałem sobie chwilę wytchnienia.


Prawdziwy dzień drugi:

Tak, to już prawdziwie dzisiejszy etap. Trochę zaspałem na zmianę wiatru i musiałem korygować kurs. Wygiął mi się przy tym top, więc odpuściłem trochę i spuściłem grot - zeszło mi to chwilę, ale znowu wróciłem do halsowania - przy wietrze wiejącym z przeciwnego kierunku (na szczęście, niezbyt długo!) to chyba najefektywniejsza dla mnie metoda na przebijanie się przez morze. Na szczęście, dla mnie i dla Esmeraldy, było całkiem spokojne - owszem, fale na otwartym morzu to jednak nieco więcej niż przybrzeżne chlapanie, ale wydaje mi się, że rozkład masy łodzi i jej wielkość zdały egzamin.
Muszę przyznać, że jak na tak niewielką odległość, sporo czasu mi to zajęło - jasne, nocny odpoczynek rzecz święta, ale byłem w sporym pośpiechu, by go nadrobić. Mam wciąż drobny problem z fokiem, przy halsowaniu wiatr dął o niego tak mocno, że rozważałem zmianę metody. W końcu opuściłem go prawie do połowy, ale to chyba już zdało egzamin.
Kiedy to piszę, widzę właśnie ląd na horyzoncie! Myślę sobie, że to tak pewnie musiał czuć się Acjo, kiedy odnalazł ziemie zdatne do zamieszkania przez Sarmatów. Tak czy siak - etap początkowy za mną i mam nadzieję, że utrzymam się w takim trendzie.

Byłbym zapomniał, ale może to się tak w oczy nie rzuca - najpierw tego nie zauważyłem, jednak zdałem sobie sprawę, że w czasie pływania po jeziorze Błękitnym w okolicach swojego domu, osiągałem mniejszą prędkość, bo i góry wyhamowywały wiatr. Tutaj wydało mi się to oczywiste i oto mam wyjaśnienie, czemu łódź raz gna, a czemu muszę zmieniać kierunek. Wydaje się to oczywiste, a jednak kiedy to odkryłem, uznałem to za pouczające.

Będę kontynuował. Jeśli mi szczęście dopisze, to może już jutro dopłynę do Samanti?
Zastanawia mnie, jak radzą sobie inni żeglarze. Pewnie byłbym w stanie oszacować, gdzie teraz są, gdyby nie moje niefortunne poczynania z mapą. Tymczasem - biorę się za manewry po chwili odpoczynku. Jutro też coś napiszę. Salut!

Awatar użytkownika
Alfred
Posty: 1736
Rejestracja: 16 kwie 2013, 19:12
Numer GG: 47634183
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Alfred » 17 maja 2013, 19:25

Dotarłem do punktu kontrolnego i płynę dalej.

Siergiusz Asketil
Posty: 1368
Rejestracja: 14 sty 2013, 18:54
Numer GG: 44811514
Herb:
Lokalizacja: Alizon
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Siergiusz Asketil » 17 maja 2013, 19:26

Yytewe Janhan mija drugi punkt kontrolny i udaje się w dalszą podróż.
(—) Siergiusz markiz Asketil
Dreamlandczyk, Baridajczyk, Frustrat

Awatar użytkownika
Tobiasz von Richtoffen
Posty: 324
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:13
Lokalizacja: Persepolis
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Tobiasz von Richtoffen » 17 maja 2013, 20:40

Osiągam punkt kontrolny i płynę dalej.
Książę Aryunu, Książę Irkunu, Styrsman Żuław, Jarl Soligt, Baron Royanlandu, Sołtys Rotterhirshbergu, Ostatni Duce Santanii, Marszałek RLS, Pan na Łakamakafą.

Awatar użytkownika
Daniel von Witt
Prezes Sądu Królestwa
Posty: 13165
Rejestracja: 5 cze 2012, 15:38
Numer GG: 41404078
Lokalizacja: Buuren (Furlandia), Elder (Luskania)
Kontakt:

Re: Regaty Żeglarskie

Post autor: Daniel von Witt » 18 maja 2013, 11:12

Przypominam o podawaniu numerów punktów kontrolnych.

(-) Daniło hrabia de la Vega

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kultura i sport”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości