I. Wnioskujący
Imię i nazwisko/Nazwa: Ghardin
Prowincja/Kraj (dla podmiotów zagranicznych): Webland
Adres poczty elektronicznej: ghardin.kd@gmail.com
Numer NIM/CRIP (jeżeli podmiot dreamlandzki): 544409
II. Przedsiębiorstwo
Nazwa: Egnaro
Prowincja (ew. zaznaczyć, że federalny): Morland
Adres poczty elektronicznej: kammii27@gmail.com
Numer CRIP (jeżeli posiada): B97366
III. Żądanie
Wnoszę o orzeczenie likwidacji przedsiębiorstwa zgodnie z art. 8 ustawy federalnej z dnia 26 listopada 2002 roku o działalności gospodarczej (wraz z późniejszymi zmianami).
IV. Uzasadnienie
Wskazane przedsiębiorstwo nie spełnia nakazu utrzymywania witryny internetowej spełniającej kryteria art. 6 ust. 2 ustawy federalnej z dnia 26 listopada 2002 roku o działalności gospodarczej (wraz z późniejszymi zmianami).
V. Opłata
Centralny Bank Dreamlandu
-------------------------
Elektroniczne potwierdzenie przelewu.
Informacje o transakcji
==========================
Nadawca
Nr Rachunku: 544409
Ghardin
Odbiorca
Nr Rachunku: A93644
Sąd Prowincji
Tytuł operacji : Wypłata
Rodzaj operacji: Przelew bankowy
Data operacji : 2011.01.12
Kwota operacji : 250 D
Saldo po operacji: --------
Tytułem: opł. za skar. adm.
Zarządzenie Prezesa Sądu Prowincji
z dnia 16 stycznia 2011 roku
Prezes Sądu Prowincji, działając z wniosku Ghardina z dnia 12 stycznia 2011 roku o orzeczenie liwidacji przedsiębiorstwa, zarządza:
I. Zarejestrować sprawę w Wydziale I Cywilnym pod sygnaturą SP I VII/2011;
II. Wniosek opłacony do kwoty 250 D;
III. Wyznaczyć Sędziego Przewodniczącego w osobie Prezesa Sądu Prowincji.
(-) Paul markiz von Panevnick
Prezes Sądu Prowincji
Sąd Prowincji Wydział I Cywilny w składzie:
SSP Paul markiz von Panevnick
po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 1 marca 2011 roku sprawy z wniosku Ghardina z dnia 12 stycznia 2011 roku o orzeczenie likwidacji przedsiębiorstwa
przy udziale: Egnaro
postanawia:
I. orzecz likwidację przedsiębiorstwa Egnaro, zarejestrowanego w Centralnym Rejestrze Instytucji i Przedsiębiorstw pod numerem B97366;
II. ustanowić likwidatora przedsiębiorstwa w osobie wnioskodawcy;
III. zakreślić likwidatorowi termin 7 dni do zlikwidowania przedsiębiorstwa, a w szczególności do wykreślenia przedsiębiorstwa z właściwych rejestrów, zlikwidowania rachunku bankowego w Centralnym Banku Dreamlandu i przedstawienia Sądowi protokołu likwidacji przedsiębiorstwa;
IV. pobrać od wnioskodawcy kwotę 250 dreamów tytułem brakującej opłaty sądowej.
Wnioskodawca złożył wniosek o likwidację wskazanego przedsiębiorstwa, występując nie w związku z którymkolwiek z pełnionych urzędów, lecz prywatnie, jako zwykły obywatel - zgodnie z treścią art. 8 ust. 2 ustawy federalnej z dnia 26 listopada 2002 roku o działalności gospodarczej. Z faktu bycia obywatelem Królestwa nie wynikają żadne uprawnienia do wykreślania przedsiębiorstw z rejestrów czy likwidowania rachunków bankowych - w związku z czym występując w tym postępowaniu prywatnie wnioskodawca nie może wykonać zadań postawionych likwidatorowi w powyższym postanowieniu.
Wnioskodawca uznaje żądanie uzupełnienia opłaty sądowej za bezzasadne i wnosi o jego wyjaśnienie i uzasadnienie. Ponieważ postępowanie odbyło się w trybie nieprocesowym, od wniosku wszczynającego je pobiera się połowę opłaty (zgodnie z art. 49 ust. 3 ustawy federalnej z dnia 10 sierpnia 2008 roku o sądownictwie) - która to połowa została uiszczona w dniu złożenia wniosku. Założenie wnioskodawcy o nieprocesowym trybie postępowania potwierdzone zostało przez Sąd rozstrzygnięciem w drodze postanowienia (art. 6 ust. 4-5 w/w ustawy) oraz brakiem uzasadnienia rozstrzygnięcia, które w przeciwnym razie byłoby konieczne (art. 7 ust. 1 w/w ustawy).
I. uznać pismo wnioskodawcy z dnia 1 marca 2011 roku jako wniosek o uzasadnienie postanowienia z dnia 1 marca 2011 roku, wydanego w niniejszej sprawie;
II. w trybie art. 7 ust. 2 UF z dnia 10 sierpnia 2008 roku o sądownictwie [jt. z dnia 17 marca 2010 roku] sporządzić uzasadnienie orzeczenia.
Wnioskodawca w dniu 12 stycznia 2011 roku złożył wniosek o orzeczenie likwidacji przedsiębiorstwa Egnaro.
Sąd zarejestrował sprawę w Wydziale I Cywilnym i w trybie postępowania nieprocesowego wydał w tejże sprawie postanowienie.
Sąd rozpoznał sprawę mając na uwadze stan prawny na dzień wniesienia wniosku.
Sąd uznał za bezsporne zarzuty wnioskodawcy sformułowane w treści wniosku. Uczestnik nie wypowiedział się w przedmiocie wniosku.
Sąd orzekł likwidację przedsiębiorstwa na podstawie art. 8 ust. 1 UF z dnia 26 listopada 2002 roku o działalności gospodarczej.
Sąd zważył, iż sprawa z wniosku o orzeczenie likwidacji przedsiębiorstwa z uwagi na zakres przedmiotowy - prawo gospodarcze - należy do właściwości Wydziału I Cywilnego.
Sąd zważył, iż zgodnie z art. 8 ust. 2 Ustawy Federalnej z dnia 26 listopada 2002 roku o działalności gospodarczej [j.t. z 25 stycznia 2007 r.] każdy obywatel ma prawo do złożenia wniosku o orzeczenie likwidacji przedsiębiorstwa, jednocześnie uznając, iż wykreślenie podmiotu z rejestru Centralnego Rejestru Instytucji i Przedsiębiorstw zgodnie z art. 11 ust. 1 DK o CRIP z dnia 8 sierpnia 2004 roku [j.t. z dn. 24 maja 2010 roku] następuje w skutek likwidacji podmiotu. Zgodnie z orzecznictwem (vide SK 2005/15/P - BPSK Nr 425) wykreślenie przedsiębiorstwa z CRIP może nastąpić wyłącznie na podstawie orzeczenia sądowego i "wyłącznie po przeprowadzeniu sądowego postępowania likwidacyjnego".
Sąd zważył, iż każdy przedsiębiorstwa jest zobowiązany do prowadzenia serwisu internetowego, wskazania adresu przedsiębiorstwa czy adresu poczty elektronicznej, co wynika z art. 5 ust. 1 DK o CRIP i art. 6 ust. 2 UF o działalności gospodarczej. Pogląd ten podziela również Sąd Królestwa w uzasadnieniu postanowienia w przedmiocie pytania prawnego (SK 2005/15/P). Ponadto każdy przedsiębiorstwa zobowiązany jest do "szczególnej staranności w zakresie swojego przedsiębiorstwa", co wynika z art. 6 ust. 1 UF o działalności gospodarczej.
Sąd zważył, iż celem prawidłowego przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego konieczne jest ustanowienie likwidatora w trybie art. 8 ust. 6 UF o działalności gospodarczej. Sąd zważył, iż mimo uchylenia UF o działalności gospodarczej i jej nieobowiązywanie na dzień wydania postanowienia o ustanowieniu likwidatora, to interes społeczny wymaga zastosowania trybu postępowania likwidacyjnego przewidzianego w tejże ustawie. Sąd zobowiązał likwidatora do dokonania czynności związnych z likwidacją, w tym wykonanie art. 11 ust. 1 DK o CRIP.
Sąd, mając na uwadze interes prawny wnioskodawcy do złożenia wniosku i biorąc pod uwagę wysokie kwalifikacje merytoryczne oraz zajmowane stanowisko, w trybie art. 3 ust. 1 i 2 UF z dnia 10 sierpnia 2008 roku o sądownictwie [j.t. z dnia 17 marca 2010 roku] ustanowił likwidatora w osobie wnioskodawcy, jednocześnie mając na uwadze, iż działalność likwidatora ma oparcie także w art. 3 ust. 3 UF o sądownictwie, szczególnie w zakresie czynności podejmowanych przez likwidatora przed organami władzy publicznej.
W zakresie postanowienia o kosztach sądowych Sąd zważył, iż opłacono wniosek do kwoty 250 dreamów, a należna opłata w sprawie cywilnej zgodnie z art. 49 ust. 1 pkt (2) ppkt (b) w związku z art. 49 ust. 3 wynosi 500 dreamów.
Sąd zważył, iż wnioskodawca, jako strona niereprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika, opłacił opłatę jaką uznał za wymaganą i nadał sprawie bieg bez konieczności zwracania wniosku w trybie art. 48 ust. 3 UF o sądownictwie, z uwagi na ważny interes społeczny przedmiotu wniosku i ochronę praw konsumentów. Jednocześnie Sąd orzekł o kosztach sądowych w trybie art. 54 ust. 4 i 5 tejże ustawy.
Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji postanowienia.
Sąd jednocześnie poucza, iż na postanowienie kończące i na postanowienie o kosztach sądowych przysługuje zażalenie wnoszone w terminie 3 dni do Sądu Królestwa za pośrednictwem Sądu Prowincji.
PROTOKÓŁ
z likwidacji przedsiębiorstwa: Egnaro (B97366)
1. W dniu 5 marca 2011r. wysłano wniosek o wykreślenie likwidowanego podmiotu z Centralnego Rejestru Instytucji i Przedsiębiorstw do osoby uprawnionej do administracji Rejestrem w przedmiotowym zakresie: Namiestnika Koronnego Księstwa Morlandu, Paula markiza von Panevnick.
2. W dniu 5 marca 2011r. wysłano wniosek o zamknięcie rachunku bankowego likwidowanego podmiotu w Centralnym Banku Dreamlandu do osoby uprawnionej do administracji Bankiem: Prezesa Centralnego Banku Dreamlandu, Etherarda hrabiego de Godwin.
3. W dniu 6 marca 2011r. otrzymano potwierdzenie wykreślenia likwidowanego podmiotu z Centralnego Rejestru Instytucji i Przedsiębiorstw.
4. W dniu 8 marca 2011r. Prezes CBD złożył wniosek o techniczne wykonanie zamknięcia wskazanego rachunku Premierowi Rządu Królewskiego; wniosek niezwłocznie przekazano do realizacji Królewskim Służbom Informatycznym.
5. W dniu 14 marca 2011r. stwierdzono brak rachunku bankowego o wskazanym numerze.
6. Likwidację uznaje się za zakończoną.