każda zmiana koreluje z ruchem i wzrostem aktywności. Nasza wspólnota pilnie potrzebuje zmiany. Nie dotyczy to tylko aspektu prawa konstytucyjnego, ale też wielu innych problemów. Razem z Jego Ekscelencją Jacquesem de Brolle chcemy Wam zaproponować kilka poważnych korekt systemowych, które w naszym odczuciu pozwolą Królestwu przezwyciężyć obecny impas i wyjść z martwego punktu. Proponujemy
konkretne działania i zobowiązujemy się do ich podjęcia.
Do szybkiej i sprawnej realizacji przedstawionego poniżej programu zamierzam podejść z całą odpowiedzialnością i profesjonalizmem, na jaki mnie obecnie stać. Proszę Was o pomoc i zaangażowanie - szczególnie tych, którzy nie tylko popierają poniższe postulaty, ale identyfikują się z nimi i wierzą, że ich wdrożenie uczyni nasze
Królestwo po prostu lepszym i silniejszym.
Dreamlandczycy,
realizacji poniższego planu podejmę się jako poseł kolejnej kadencji Izby Poselskiej. Kandydując do Parlamentu Królewskiego w najbliższych wyborach będę zabiegał nie tyle o Wasze głosy, ale o partnerów, z którymi będę mógł tworzyć zgrany zespół i nową siłę polityczną – nowe ugrupowanie polityczne, jakie zamierzam uformować po wyborach.
Wreszcie - zamierzam stanąć na czele Rządu Jego Królewskiej Mości.
(-) Daniel markiz von Witt
DEKLARACJA PROGRAMOWAI. USTRÓJ I PRAWO
przyjęta w dniu 29 września 2014 r. w Letrib
1. Monarchia parlamentarna
Parlament Królewski powinien zostać wzmocniony kompetencyjnie oraz posiadać realny i zagwarantowany prawnie wpływ na powoływanie Premiera (kandydatów zgłasza PK), Rządu (wymóg uzyskania wotum zaufania w określonym terminie od desygnowania ministrów) oraz innych organów (np. Prezesa CBD). Rząd posiadałby mocny mandat do rządzenia – premier od obywateli, a ministrowie od parlamentu.
2. Powszechne wybory szefa rządu
Szef rządu pochodzący z powszechnych i bezpośrednich wyborów organizowanych raz na cztery miesiące; daje to trzy wybory w ciągu roku, organizowane razem z wyborami parlamentarnymi. Krótka kadencja, większa rotacja na szczeblach władzy. Następstwem przyjęcia przez Parlament wotum nieufności wobec gabinetu będą przedterminowe wybory premiera i parlamentu. Przedterminowe wybory szefa rządu może również zarządzić Król na wniosek grupy obywateli – liczebność tej grupy do ustalenia.
Kandydatem na szefa rządu może być każdy obywatel Królestwa Dreamlandu, który w chwili zgłaszania swojej kandydatury nie posiada obywatelstwa innego państwa wirtualnego i nie sprawuje w nim żadnej funkcji publicznej – warunek ten obowiązuje również w trakcie całej kadencji. Kandydat na szefa rządu nie musi legitymować się imienną listą poparcia – chodzi o umożliwienie startu maksymalnie dużej liczby
kandydatów. W przypadku braku kandydata na szefa rządu, nowy premier
zostaje wyłoniony w toku negocjacji wewnątrzparlamentarnych bezpośrednio
po inauguracji nowej kadencji legislatywy.
3. Monarchia parlamentarna
O ile to możliwe - Król powinien powstrzymywać się od ingerencji w bieżącą politykę, poprzestając na wypracowanej w minionych latach roli arbitra. Mowa tronowa, której nie można uczynić przedmiotem debaty parlamentarnej w chwili, gdy król coraz bardziej ingeruje w działania innych organów jawi się nam jako autorytarne nadużycie. Majestat Korony powinien manifestować się miękkim paternalizmem – opiekuńczym,
nieomal ojcowskim modelem panowania, integrowania i godzenia skłóconych stron, nie zaś uczestnictwem w kłótniach.
4. Wymiar sprawiedliwości
Uproszczenie sądownictwa I instancji przez likwidację struktur sądowych i procedur na rzecz procedowania i orzecznictwa sędziów pokoju. Obowiązkowe kursy dokształcające dla kandydatów na sędziów pokoju. W dłuższym okresie - odbudowa niezależnej prokuratury. Reforma prawa karnego w kierunku częściowej wymiany katalogu przestępstw i wykroczeń, zmiany wymiaru kar, przyspieszenia procesów karnych za zbrodnie (gdyż przestępcy na ogół uciekają zagranicę).
5. Nowe prawo nowego państwa
Wprowadzenie „ustawy nuklearnej” znoszącej wszystkie ustawy i dekrety w określonym czasie. Zastąpienie ich nowym porządkiem prawnym napisanym dla nowego państwa, w formie skonsolidowanych aktów prawnych. Kompleksowa i natychmiastowa zmiana całości. Redukcja procedur i biurokratyzmu. Uwolnienie niektórych dziedzin życia spod regulacji prawnych. Stworzenie przyjaznej bazy prawnej.
II. POLITYKA ZAGRANICZNA
1. Wspólnota Korony Ebruzów
Sprawy WKE stanowią domenę Korony i polityki przez nią prowadzonej. Inne organy władzy powinny pełnić funkcje pomocnicze. Podstawowymi zasadami współpracy są partnerstwo i równość. Rozwiązań wymagają nadto praw i obowiązki obywateli pozostałych krajów WKE w zakresie swobody przepływu osób, kapitału, odpowiedzialności przed sądami oraz praw wyborczych.
2. Orientacja na współpracę z mikronacjami najmłodszej generacji
Królestwo powinno postawić na współpracę z państwami młodymi, głodnymi uznania i aktywnymi na scenie międzynarodowej. W wymiarze geograficznym państwa te położone są na wschodzie Mikroświata i tam zamierzamy skierować naszą uwagę i energię. Zadaniem naszych służb dyplomatycznych będzie stworzenie podstaw do współpracy, szczególnie politycznej, z krajami Orientyki, Vaarlandu i Nordaty.
III. ROZWÓJ I PROMOCJA
1. Promocja
Zaoferowanie pomocy dla Dworu i KSI przy pracach nad stroną główną. Nadanie priorytetu ministerstwu odpowiedzialnemu za promocję. Budowa strategii promocyjnej uwzględniającej wyzwania promocji w sieci (portale społecznościowe, serwisy ogólnomikronacyjne, osoby prywatne) i realu (stowarzyszenie, zjazdy, współpraca z innymi ngo). Poprawa wizerunku instytucji państwowych (strony i praca urzędników).
2. Obywatelstwo
Postulujemy skorygowanie obecnych zasad nadawania i odbierania obywatelstwa. Modelem docelowym będzie fuzja obywatelstwa z obowiązkiem uczestnictwa w wyborach powszechnych(ustawowy przymus wyborczy). Wybory byłyby zarazem spisem powszechnym obywateli. W efekcie status prawny abstynentów wyborczych zostałby zredukowany do statusu gościa cieszącego się prawem stałego pobytu (za wyjątkiem obywateli, którzy uprzednio zasygnalizowali chęć skorzystania z opcji urlopu).
Planujemy wprowadzenie ustawowego zakazu obejmowania funkcji w konstytucyjnych organach władzy przez osoby legitymujące się więcej niż jednym paszportem.
Inne nasze cele: modernizacja i aktualizacja wszystkich platform informacyjnych wdrażających nowych obywateli w życie państwa; stworzenie lepszej komunikacji między państwem a obywatelami (przebudowa forum, lepsza ekspozycja kluczowych
urzędów i ośrodków wzmożonej aktywności).
IV. TOŻSAMOŚĆ SPOŁECZNA
1. Aktywność obywatelska
Inspirowanie akcji społecznych, obywatelskich, referendalnych. Wspieranie ruchów społecznych przez eksponowanie pożądanych przez nie treści na stronie głównej, udział i obejmowanie patronatu przez odpowiednie władze państwowe. Premiowanie, nagradzanie i honorowanie aktywności w różnorodny sposób. Przeciwdziałanie próbom kontroli aktywności i systemowego jej regulowania. Inicjacja akcji mających na celu promowanie spontanicznej i naturalnej aktywności.
2. Aktywność gospodarcza
Wprowadzenie kilkuszczeblowego systemu promowania przedsiębiorczości. Reaktywacja Funduszu Aktywizacji Inicjatyw Przedsiębiorczych. Rewizja polityki gospodarczej Królestwa przez zaprowadzenie porządku z Atamanem i finansach państwa. Do zadań długoterminowych zaliczamy: wprowadzenie systemu gospodarczego na podstawie rozłożonego w czasie programu uwzględniającego preferencje społeczne – regularne sondy gospodarcze podstawą do koncepcji i opisu teoretycznego gospodarki będących podłożem pracy informatyków. Nacisk na zmianę wizerunku bogacza z osoby posiadającej bezwartościowe pieniądze na osobę posiadającą różne zasoby i budowa narzędzi mających na celu wycenę tych zasobów i pracy. Łączenie źródeł pieniądza z mieszkańcami (zmiany populacji wymuszają zmiany ilości pieniądza) i ziemią (lenna i dobra ziemskie źródłem dochodu).
3. Bezpieczeństwo wewnętrzne
Reforma systemu obrony kraju. Wprowadzenie instytucji natychmiastowego aresztu za czyny zagrażające integralności terytorialnej kraju (separatyzmy zbrojne) oraz ataki zbrojne i zamieszki spowodowane w wyniku trollingu (terroryzmu). Wprowadzenie częściowo powszechnego obowiązku obrony kraju dla osób pełniących służbę wojskową oraz niektórych funkcjonariuszy publicznych.
V. TOŻSAMOŚĆ KULTUROWA
1. Tytuły honorowe
Powiązanie tytułów honorowych z praenomenami. Nadawanie tytułów odbywałoby się wespół z nadawaniem praw do ziemi, praw do nazwisk, praw do dochodów z określonych terenów lub skarbów publicznych. Nacisk na promocję wartości kodeksu honorowego szlachty i arystokracji. Odnowienie kodeksu przez zjazd walny szlachty i arystokracji. Stworzenie z szlachty i arystokracji ruchu społecznego prezentującego monarsze swoje postulaty stanowe. Rozwój kultury dworskiej.
2. Edukacja, kultura, nauka, szkolnictwo wyższe
Promocja edukacji i wspieranie szkół elementarnych (finansowo, organizacyjnie, honorowo i merytorycznie), tworzenie cechów podnoszących kwalifikacje pracowników, którzy byliby predestynowani do zajmowania funkcji publicznych. Wspieranie instytucji kultury przez minimalizację wymogów prawnych i biurokratycznych w ich działaniu oraz wieloszczeblową promocję kultury (podobnie jak w przypadku przedsiębiorczości). Budowa muzeum narodowego (wszystkie nieaktywne instytucje kultury i nauki). Uregulowanie kalendarza świąt narodowych (zwiększenie liczby dni uroczyście obchodzonych). Wspieranie nauk strategicznych z punktu widzenia rozwoju kraju. Zwiększanie niezależności, znaczenia i jakości nauczania UKD.